Neovisni novinarski portal
1.12.2020.
GRAĐANI / MEDIJI / POLITIKA
Ilustracija (foto: HINA)

Kako oni to misle:
Facebook, Twitter, CNN, Youtube i deseci moćnih medija će zajedno odlučivati koje su vijesti ‘lažne'(!?)

Ilustracija (foto: HINA)
Ilustracija (foto: HINA)

Ilustracija (foto: HINA)

Sljedeća vijest zvuči kao vic ili sarkazam, ali izgleda kako to ipak nije, već je prije uznemirujuća informacija koju bi trebalo pomno razmotriti i analizirati. Naime, Facebook, Twitter i još 30 svjetskih medija pridružilo se mreži izdavačkih i tehnoloških kompanija u, kako se ističe, borbi protiv lažnih vijesti i unapređenju kvalitete informacija na društvenim mrežama, kako javljaju svjetske agencije.

Takozvana Koalicija First Draft, osnovana 2015. uz podršku Googlea, objavila je, pazi to, da će sastaviti kodeks djelovanja, poticati novinarsku pismenost među korisnicima društvenih mreža i pokrenuti platformu na kojoj će članovi moći provjeriti vjerodostojnost upitnih medijskih informacija.
Ne pojašnjavaju kako misle provesti tu zamisao niti tko im je uopće dao za pravo da odlučuju koja je vijest lažna ili ne. Znači li to kako će Facebook odbiti objaviti nečiji status ili informaciju za koju oni smatraju da nije istinita? Ova informacija, ako nije lažna, upozorava kako bi se moglo raditi o začetku ‘legalne’ temeljite kontrole širenja informacija, a kakva se više ne može posprdno okarakterizirati kao bulažnjenje teoretičara zavjere.
Tim više kada se zna kako su članovi te skupine ‘vjerodostojnih’ , među ostalima, brojni mediji koji manje-više već kreiraju svjetsko javno mijenje tamo gdje njihovi pipci dosežu, što je otprilike svugdje na svijetu: CNN, Washington Post, New York Times, agencija France-Presse, YouTube, Telegraph, australski ABC i Al-Jazeera.
– Facebook je s 1,7 milijardi korisnika najveća društvena mreža i često ga se kritiziralo za širenje lažnih vijesti i dezinformacija. Twitter ima 140 milijuna korisnika, ali je ključan za širenje izvanrednih vijesti. Filtriranje lažnih informacija može biti teško. Čak i kada mediji dijele priče koje su provjerene i kontrolirane, svako od nas potencijalni je izvor informacije koja se može objaviti na internetu. Živimo u vremenima kada se sve redakcije, a još i više društvene mreže, suočavaju s pitanjem povjerenja i istine –  umno je pojasnila izvršna direktorica First Drafta Jenni Sargent.
Direktorica Sargent podučava i kako je uloga Facebooka i Twittera u tome  jako važna jer se društevnim mrežama lažna vijest može proširiti poput požara.
Ma daj?
– Nećemo riješiti te probleme preko noći, ali sigurno ih uopće nećemo riješiti ne budemo li radili zajedno – na zajedništvo poziva Sargent.
Eto materijala za razmišljanje i djelovanje medijskim djelatnicima, sociolozima, aktivistima u borbi za ljudska prava i medijske slobode i drugima.
Ako ova vijest dospije do njih, jer ćemo je upravo podijeliti preko Facebooka.
Tags: , , , , , , , , , , , , ,

VEZANE VIJESTI