Za srijedu, 18. ožujka, najavljena je nova premijera u produkciji šibenskog HNK.

Konferencija za novinare u HNK Šibenik

Konferencija za novinare u HNK Šibenik

Navodno samoubojstvo, a vrlo vjerojatno ubojstvo ruskog pjesnika Sergeja Jesenjina, jedno je od pitanja koje će se provlačiti kroz “Noćnu igru s Jesenjinom”, predstavu koja će, po tekstu Dubravka Jelačića Bužimskog, biti premijerno izvedena u srijedu, 18. ožujka, u HNK u Šibeniku.
– Ovo je također priča i o jednoj od posljednjih Jesenjinovih ljubavi, i to prema djevojci koja se, godinu dana nakon njegove smrti, ubila na njegovu grobu – otkrio je redatelj Jasmin Novljaković. – Kroz samu predstavu vidimo reakcije glumaca na sam tekst, a i uopće na položaj umjetnosti u društvu. U tom je smislu za glumce to bio vrlo zahtjevan zadatak, jer zapravo u predstavi postoje dvije ravnopravne priče.
A glumci su Franka Klarić i Jakov Bilić. – Ova predstava podsjetila me na magiju zbog koje sam se i počela baviti glumom. Predstava ne podilazi publici i kroz nju se provlači pitanje, koje se svi ljudi često pitaju: “Što bi bilo kad bismo donijeli drugačiju odluku?” – rekla je Franka Klarić.
– Tekst mi je bio veliki izazov, prepao sam se kad sam ga prvi put pročitao. Tjera vas na razmišljanje o bijegu u boemštinu – riječi su Jakova Bilića, koji će se u srijedu na pozornicu popeti plave kose i plavih očiju.
– Ove je godine 90. obljetnica Jesenjinove smrti, tog “posljednjeg pjesnika sela”, i na ovaj način mi mu odajemo počast. Puno je poznatih činjenica o Jesenjinu, ali i puno nepoznatih, a upravo je to nagnalo Jelačića Bužimskog da napiše ovaj tekst – objasnila je motive Maja Trlaja, ravnateljica HNK. – U predstavi glume dvoje glumaca, koji igraju po dvije uloge, a u njoj ćemo ustvari puno više saznati o samom Jesenjinu i o Rusiji na početku 20. stoljeća. Predstava je glumcima omogućila da se posvete sami sebi i jedno drugome, ali i da budu u fokusu svih ljudi koji su radili na ovom djelu.
Osim redatelja Novakovića, novi suradnik šibenskog HNK je i komprozitor Igor Savin, koji je o kazalištu i timskom radu u Šibeniku imao samo riječi hvale. – Sve je bilo na vrhunskoj razini; atmosfera, grijanje, osvjetljenje, pa čak i ovaj klavir u foajeu – rekao je Savin, ustvrdivši da je pričanje o glazbi isto što i pjevanje o knjizi. Njegovo djelo ćemo, stoga, morati čuti kako bismo znali nešto više.

 

Oglas