Neovisni novinarski portal
26.2.2021.
GOSPODARSTVO / POLITIKA / projekti
Otvoren Adriatic Business Centar ( ABC ) u Šibeniku, regionalni centar audiovizualnih komunikcija, marketinga i brendiranja

Otvoren Adriatic Business Centar ( ABC ) u Šibeniku, regionalni centar audiovizualnih komunikcija, marketinga i brendiranja

Svečano otvorenje Adriatic Business Centra ( ABC ) u Šibeniku, investicije vrijedne 20 milijuna bespovratnih kuna iz europskih fondova, premijer Andrej Plenković nije mogao propustiti, pogotovo jer smo na korak do izbora koji se već uveliko osjećaju u pregrijanoj atmosferi, ali i u nervozi političkih takmaca. Plenković je u Šibenik došao u pratnji čak troje svojih ministara:Tomislava Ćorića, ministra gospodarstva, Nataše Tramišak, ministrice regionalnog razvoja i fondova EU, i Ivana Malenice, ministra pravosuđa i uprave. Stigao je obići i Impol-TLM, gdje se sastao s Upravom kompanije koja čuva tradiciju aluminijske industrije u Šibeniku…

Novi šibenski objekt koji bi trebao biti u funkciji inovativnog poduzetničkog razvoja, premijer je označio zamašnjakom razvoja u županiji i primjerom uspješne revitalizacije neiskorištene, napuštene infrastrukture. Osim toga, ABC je, kako reče, na tragu digitalne i zelene transformacije kao ključnih razvojnih trendova hrvatskog gospodarstva, pa će u tom smislu biti i pokretač ne samo županijskog, nego i regionalnog, dalmatinskog poduzetništva.

ABC je suvremena poslovna zgrada, smještena u napuštenom objektu nekadašnjeg TLM-a na  šibenskoj zoni Ražine, a u kojoj bi svoje urede trebalo imati 50-ak poduzetnika. ABC će,  kako mu vizionarski predviđa Plenković, postati inkubator inovativnih ideja, centar podrške malim i srednjim poduzetnicima i javnoj upravi u svim fazama poslovanja, od otvaranja poduzeća, prijave na natječaje i pripreme projekata, do brendiranja i marketinga.

Za dobro funkcioniranje i upravljanje ABC-om zadužena je Razvojna agencija Šibensko-kninske županije kao organizator i koordinator pružanja usluga budućim korisnicima u realizaciji njihovih projekata. Centar je nastao u suradnji županije koja je kupila objekt i Razvojne agencije koja je osmislila njegove kreativne, inovativne sadržaje u funkciji poticanja poduzetništva.

Puno je optimizma danas bilo na šibenskim Ražinama, pa je i župan Goran Pauk u novootvorenom Centru prepoznao referentnu točku potpore poduzetnicima, napose onima koji se bave audio-vizualnim djelatnostima, snažan vjetar u leđa županijskom i hrvatskom gospodarstvu. Ravnateljica Razvojne agencije ( RA ), Mira Lepur, pak, posebno naglašava ulogu Centra u brendiranju i boljem pozicioniranju županije i regije na globalnom tržištu.

Nakon svečanosti,u Adriatic Business Centru je nastavljen “radni program” temastkim panel diskusijama o “primjeni koncepta pametne specijalizacije u gradovima i regijama jadranske Hrvatske (primjeri zdravstvenog turizma), brendiranju gradova, regija , gospodarstva i autohtonih proizvoda jadranske Hrvatske te zelenoj i digitalnoj tranziciji javnog sektora i gospodarstva.”

U novoj poslovnoj zgradi ABC-a, za koji je RA kao nositelj projekta dobila 20 milijuna kuna bespovratnog novca ( iz Programa za konkurentnost i koheziju 2014.- 2020. ),rekonstruirana su tri kata, ukupne površine 1. 618 m2 s pripadajućim parkingom od 2.348m2. ABC raspolaže s 30-ak potpuno opremljenih ureda, sedam radnih jedinica, velikom konferencijskom salom ( sa 120 mjesta ) i dvije manje te opremljenim studiom i režijom za produkciju audiovizualnih sadržaja. ABC je jedini takav centar u Hrvatskoj , tvrdi ravnateljica Razvojne agencije ŠKŽ Mira Lepur, koji će svim zainteresiranim javnim i privatnim korisnicima pružati usluge obrazovanja te izrade i distribucije audiovizualnih sadržaja, s ciljem jačanja vizibiliteta županije u Europi i svijetu, odnosno brendiranja jadranske Hrvatske i poduzetnika koji djeluju na ovom području.

A ono što bi trebala biti i novost i prednost novog Centra jest njegova održivost. Jer, Lepur izrijekom napominje da će Centar, kada profunkcionira zajedno s poduzetnicima koji će u njemu raditi, biti financijski neovisan od županije. Iako,  domeće, i sada je Razvojna agencija praktično neovisna jer se financira iz europskih projekata, a županija joj samo pomogne premostiti razdoblje do refundiranja novca iz EU fondova.

Ambicije su visoko postavljene, i kako najavljuju iz RA, koja ima 20-ak zaposlenih, redom visoke stručne spreme, u dobi od 29 do 45 godina, cilj im je postati ključna točka u edukaciji i obrazovanju za potrebe audiovizualnog sekotora u Hrvatskoj. Za to im još nedostaju educirani kadrovi za taj sektor, ali i taj bi problem trebao biti riješen u suradnji s Umjetničkom akademijom u Splitu, gdje će se obrazovati budući zaposlenici ABC-a za rad u filmskoj industriji.

I jednom kad neka velika filmska komapnija ponovo dođe na prostor ove županije, odnosno Dalmacije, kako bi povijesnu i prirodnu baštinu ove regje koristila za svoje filmske kulise, u ABC-u će moći dobiti svu infrastrukturu i logistiku, tvrde u Razvojnoj agenciji koja i danas ima niz projekata u realizaicji, redom milijunske vrijednosti ( Compete Plamet, Centar za plastiku i metal vrijedan 12,6 milijuna kuna, Regionalni centar kompetentnosti u strojarstvu koji provode s Industrijsko-obrtničkom školom u Šibeniku, investicija od 60 milijuna kuna, Centar za marikulturu u uvali sv. Petra, u vrijednosti od 4,5 milijuna kuna itd.).

 

Tags: , , , , ,

VEZANE VIJESTI