U Šibeniku je proteklog vikenda održano Europsko juniorsko prvenstvo u dvobojskom jedrenju.
U teoriji je to najjednostavnija jedriličarska disciplina, imate dvije jedrilice i koja prva stigne do cilja, ta pobjeđuje. U praksi je malo kompliciranije, postoji pregršt pravila, postoji zapravo cijela knjiga pravila. A i ta pravila na papiru izgledaju jednostavno, no kad na moru, na regatnom polju, treba u sekundi donijeti odluku je li netko prekršio pravilo, tada situacija nije nimalo lagana. I svaka sporna situacija je jedinstvena, pa nije rijetkost da suci misle jedno, a jedriličari drugo. Pa se malo svađaju.
Match race, odnosno dvobojsko jedrenje, disciplina čije je Europsko juniorsko prvenstvo ovoga vikenda održano u šibenskom zaljevu (pod ingerencijom krovne europske jedriličarske asocijacije EUROSAF), zna biti poprilično atraktivno i dinamično. Sve, naravno, ovisi o vjetru, koji je pred šibenskom rivom rijetko kad predvidljiv. Ustvari ta sposobnost predviđanja vjetra, koji stalno mijenja smjer, i hvatanje kratkih refula, čini razliku između pobjednika i gubitnika. Luda pravila match racea instruiraju da regatno polje mora biti postavljeno u smjeru vjetra, a ako on često mijenja smjer, tada se i bove neprestano moraju dislocirati. Za to su ovoga vikenda bili zaduženi Luca, Marko i Mils u gumenjacima, a sve je s regatnog broda dirigirao Frane. Živci su izdržali sva tri dana.
Domaćinstvo Europskog juniorskog prvenstva u Šibenik su doveli Wave Sailing Center, Jedriličarski klub Val i D-Marin. To je samo jedno u nizu velikih i bitnih međunarodnih natjecanja u moru pred Šibenikom, gradu koji je EUROSAF na svojim službenim stranicama nazvao „dobro poznatim mjesto za međunarodno jedrenje“. I zbilja, u Šibeniku u zadnjih nekoliko godina ne postoji sportski klub koji je organizirao više međunarodnih natjecanja od Vala. Ove je godine već održan Europski match race tour, zatim serija regata Hrvatske jedriličarske lige te Državno prvenstvo u dvobojskom jedrenju, a sve pod zajedničkim projektom „Šibenik Sailing Arena“. I ne samo to, sve je više inozemnih ekipa koje dolaze trenirati u Šibenik, tu imaju cijelu infrastrukturu, pripremljene brodove, a uskoro će i JK Val konačno dobiti nove klupske prostorije.
Francuska posada je dominirala od prvog dana. Predvođeni kormilarom Aurelienom Pierrozom, Francuzi su do finala došli uz samo jedan poraz nakon prva dva dana utrka po principu „svatko sa svakim“. Nacionalni jedriličarski savez u Francuskoj, saznali smo to kasnije, slaže posade (u svakoj je četiri člana) na način da odgovaraju jedni drugima i mentalno i fizički. Danci su došli s tri posade i od svih natjecatelja, oni jedini nisu mogli odoljeti toplom moru, pa su svaki slobodni trenutak iskoristili za kupanje pred rivom. Najuspješnija njihova posada bila je ona Jeppea Borcha, koja je dospjela u finale, no protiv Francuza nisu imali šanse, izgubili su 3:0. Treću su bili Poljaci, kojima je dirigirao Igor Tarasiuk.
Hrvati su nastupili s tri posade. Najbolje plasirana na kraju je bila ekipa Dominika Perkovića, bili su peti, a iza njih je bila posada Frane Grega. Posada šibenskog JK Val (Marko Smolić – kormilar, Martin Petković, Juraj Radačić i Roko Copić) unatoč entuzijastičnom početku i dvije ostvarene pobjede, drugog dana regate nije imala sreće. Poraz u zadnjim metrima od Dominika Perkovića teško im je pao, do kraja natjecanja nisu se uspjeli oporaviti i naredne tri utrke su izgubili. Izgubili su i borbu za sedmo mjesto, završili su zadnji, ali to sve ovisi iz koje perspektive gledate. Naime, jesu zadnji, ali su istodobno osmi u Europi.
Dodjela medalja održana je u kompleksu D-Marin, uz bogati roštilj, ćevape, kobasice i bržole. Match race karavana ovoga tjedna seli u crnogorski Tivat.