Okupljanje preko 700 iznajmljivača soba i apartmana iz cijele zemlje na jednom mjestu predstavlja povijesni iskorak u ovom segmentu turizma koji s godinama postiže sve značajnije rezultate. A upravo se to dogodilo ovih dana u Opatiji na skupu kojeg je inicirala HGK, podržalo ga više ministarstava, a otvorio ministar turizma Darko Lorencin.

Ruralni turizam-Jurlinovi dvori, snimila: J. Klisović

Ruralni turizam-Jurlinovi dvori, snimila: J. Klisović

-Cilj nam je imati zadovoljnog gosta, koji se ponovo vraća u Hrvatsku kao i stvaranje brenda obiteljskog smještaja, rekao je ministar Darko Lorencin dodavši kako je najpotrebnije udruživanje i povezivanje, osobito ono strukovnog predznaka. Dodaje kako je važno da se privatni smještaj integrira u svojoj destinaciji po položaju, ali i po proizvodu i sadržaju. Ističe kako ove godine obiteljski smještaj bilježi izniman rast u odnosu na prošlu godinu.
 
Obiteljski smještaj ostvaruje više od 22 milijuna noćenja što je jedna trećina ukupnih noćenja u RH i 1,3 milijarde eura prihoda.
Kako bi bili što konkurentniji potrebno je poboljšavati uslugu i eliminirati slabosti kako bi bili što konkurentniji i imali kvalitetan proizvod po čemu jedino možemo biti prepoznatljivi i tako svoje specifičnosti pretvoriti u prednost, smatra direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Ratomir Ivičić.
Sada su sve oči uprte u akciju „365 Hrvatska“ koja ima za cilj smanjenje sezonalnosti hrvatskog turizma, a u što se može uključiti i obiteljski smještaj. Šibenska TZ i TZ Vodica uključile su se u ovaj novi projekt koji će se narednih mjeseci intezivno promovirati po Europi i svijetu.
Nedo Pinezić, predsjednik Zajednice obiteljskog smještaja pri HGK zalaže se za prilagođene kreditne linije HBOR-a prema malim poduzetnicima koji žele prijeći s pružanja usluga u domaćinstvu na obrt ili trgovačko društvo jer zasad za takve subjekte nema povoljnih kreditnih linija. Već je ova godina, kako kaže, donijela velike i dugo očekivane promjene u uvjetima poslovanja obiteljskog smještaja. Kao primjer navodi podizanje cenzusa za obvezni ulazak u sustav PDV-a s 85 na 230 tisuća kuna, vraćanja maksimuma broja stalnih kreveta u tom smještaju sa 16 na 20…
Šibenski privatni iznajmljivači sve su zastupljeniji u ovom obliku turizma. Unatrag godinu- dvije povijesna jezgra Šibenika naprosto je procvala, a ostvare li se planovi o preuređenju nekoliko starih i derutnih objekata u najužem centru povijesnog grada, pomaci će uskoro biti daleko veći. Uskoro bi trebala krenuti obnova kuće Marenci na Meduliću koja se počela graditi u 16. st., a upravo njezinu dugu povijest novi će vlasnik Mario Erceg ugraditi u svoj novi boutique hotel.
Konoba "Dabar"-Danilo, snimila: J. Klisović

Konoba “Dabar”-Danilo, snimila: J. Klisović

Turistički rekordi u povijesnoj jezgri grada
U Šibeniku se već sada ostvaruju dobri rezultati. Primjerice, u ovogodišnjem kolovozu broj ostvarenih noćenja u tom starom dijelu grada povećan je za čak 69 posto. Rezultat je to inicijative privatnika, njihove spremnosti da se uhvate u koštac s birokracijom i administracijom, a potporu, barem onu jednogratnu dobili su od brojnih subjekata. Turistička zajednica Šibenika, također je odigrala pozitivnu ulogu podupirući projekte i poduzetnike. Poduzetnici su krenuli s pilot projektom stvaranja tzv. raspršenog hotela i zajedničkom recepcijom za privatne iznajmljivače, međutim već je sada jasno da su problemi financijske naravi ozbiljna prepreka za ovakav vid djelovanja o čemu je nedavno javno progovorio Antun Dobra, jedan od inicijatora stvaranja raspršenog hotela. Poduzetnici se ipak nadaju povoljnom rješenju svog problema ne pristajući na stavljanje „ključa u bravu“ tek uspostavljenoj recepciji.
Šibenik, snimila: J. Klisović

Šibenik, snimila: J. Klisović

Kako bi se ovaj sve propulzivniji sektor unaprijedio resorno je ministarstvo, podsjećamo, pokrenulo financiranje izgradnje bazena za manje turistčke objekte s ukupno devet milijuna kuna. Ovu mjeru, naravno koristi i obiteljski smještaj. Osim toga, novost je uvođenje integralnih i difuznih hotela, te cijelog niza mjera koji unapređuju ovaj sektor.
Šibenčani slabo zainteresirani za gradnju bazena- gradi ih se tek 9
Kad je riječ o gradnji bazena u sklopu već sagrađenih turističkih objekata, samo u ovoj godini Ministarstvo turizma odobrilo je 174 poticaja vrijedna ukupno 7 milijuna kuna. Na natječaj je, inače stiglo 333 prijava, od toga sa područja Šibensko-kninske županije samo 20. Na šibenskom području gradi se 9 bazena ukupne vrijednosti 420 tisuća kuna, odnosno oko 45 tisuća kuna potpore dobije se po jednom bazenu.
Bazeni su, inače samo jedan od elemenata zaslužnih za razvoj ovog sektora, a da bi se postigli još bolji rezultati valja poraditi na cijelom nizu mjera.
Miljevci

Miljevci

Ruralne krajeve pune potencijala turisti tek počinju otkrivati
Privatni sektor dosad je bio gotovo isključivo rezerviran za atraktivna turistička mjesta uz obalu. Tek su rijetki primjeri uspješnog poslovanja u ruralnim krajevima koji se otkrivaju unazad nekoliko godina. Kad su već daleko od mora privatnici koji adaptiraju stare kuće ili grade nove sve se češće odlučuju na gradnju bazena kakvi u sklopu luksuznih vila već postoje u Siveriću kod Drniša, na Miljevcima, u Dubravi, Danilu, Bilicama…Zanimljivo, ovog su rujna apsolutni šibenski rekorderi u noćenjima bila upravo mjesta u zaleđu grada- Dubrava, Danilo i Donje Polje. Istina, brojke su u ukupnosti male, ali vesele razvojni koraci na ovom, do jučer zaboravljenom prostoru.
Vile i bazeni u Siveriću, na Miljevcima, u Danilu, Bilicama…
Valja podsjetiti da je prve korake na turističkoj valorizaciji zaleđa učinio poznati Miroslav Lilić koji je u rodnom Siveriću sagradio velebnu vilu s bazenom i od tada je iznajmljuje turistima. Njegovim korcima krenula je obitelj Skelin na Miljevcima koja je sagradila više smještajnih kapaciteta u kamenu i tri bazena, a uz njih velike površine pod vinogradima, vlastiti vinski podrum, pršutanu, vrt, sportske terene…Manji bazeni uz velebne vile sagrađeni su i u Bilicama, a od ove godine turisti iz inozemstva sve češće posjećuju do sada zabačene uvale u Bilicama koje gostima nude intimnost i veličanstveni pogled na Prukljansko jezero.
Oglas