Neovisni novinarski portal
26.11.2020.
GOSPODARSTVO / IZDVOJENO
(Foto: Ekonomska klinika)

Studenti besplatno uče djecu o novcu, potrošnji i štednji:
‘Financijska pismenost učenika u Hrvatskoj je mizerna’

(Foto: Ekonomska klinika)

Udruga Ekonomska klinika, koju čine studenti Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, počela je s provedbom programa ‘Financijska pismenost osnovnoškolaca’.

(Foto: Ekonomska klinika)

Prema istraživanju agencije Ipsos Plus, financijska pismenost učenika u Hrvatskoj je mizerna. Preneseno u sustav bodovanja, od maksimalnog 21 boda, hrvatsku učenici mlađi od 19 godina u prosjeku imaju 9,3 boda.
Upravo zato su volonteri iz neprofitne udruge Ekonomska klinika, koju čine studenti Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, odlučili djelovati. Uz početne savjete mentora, sasvim samostalno su osmislili projekt “Financijska pismenost osnovnoškolaca”, koji se sastoji od četiri programa, te su počeli obilaziti škole. Programi su osmišljeni za učenike drugih i trećih razreda osnovne škole.
– Kroz predavanja, radionice, priču i igru na najjednostavniji mogući način pokušavamo djeci objasniti pojmove kao što su novac, valuta, kartica, banka, kredit i slično. Misija nam je da podignemo financijsku pismenost učenika te da potaknemo djecu da od malih nogu razmišljaju o financijama i razvijaju svoja znanja – rekao je za TRIS Frane Nonković, student 4. godine Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, koji je, uz Ivanu Divić, voditelj projekta “Financijska pismenost osnovnoškolaca”.
Motivacija za osnivanje Ekonomske klinike počiva na konceptu društvene odgovornosti i želje da se ostvari doprinos razvoju zajednice. Studenti iz Ekonomske klinike dosad su ušli u deset zagrebačkih škola, a plan im je obići i gradove u ostatku Hrvatske, budući da je, prema istraživanju, financijska pismenost učenika najmanja u gradovima ispod 100 tisuća stanovnika.

Voda i coca-cola

– To istraživanje pokazalo je loše rezultate jer nikakvih sličnih programa, poput ovog našeg, dosad u nas nije bilo, dok je, za usporedbu, u nekim europskim zemljama financijsko opismenjavanje dijelom redovnog nastavnog programa – objašnjava Nonković. – Dosad smo održali predavanja pred više od 800 djece i pokazalo se da im je ovakav način rada puno zanimljiviji od klasičnog predavanja. Naša djeca su jako pametna, a drago nam je da nakon predavanja izlaze iz učionice sa osmijehom.
Plan je da se studenti iz Klinike vraćaju u škole četiri puta, odnosno da se svakog tjedna odradi jedan osmišljeni program. Radi se o programima “Želje i potrebe”, “Nova, valute i kartice”, “Pametni potrošač” i “Banke, štednja i kredit”.
– Ne samo da pomažemo djeci, ovaj program i roditeljima olakšava život. Djeca dođu kući sa znanjem da je, primjerice, voda potreba, a coca-cola želja. Djeca su jedan od glavnih interesa masovnog marketinga, a kroz predavanja im pokazujemo primjere s kojima se djeca kao potrošači svakodnevno susreću – kaže Frane Nonković koji, osim svom timu, ima potrebu zahvaliti i profesoru dr. sc. Mislavu Anti Omaziću te predsjednici Ekonomske klinike, Pauli Šandrk na njihovu doprinosu osmišljavanja projekta.
– Djecu učimo timskom radu i toleranciji, podijelimo ih u grupe, a oni sami odaberu voditelja. Na kraju im damo plastificirane kune sa slikama proizvoda, a oni onda moraju odlučili što bi kupili te što učiniti s ostatkom novca. Voditelji zatim izlaze pred ploču i izlažu dogovoreni plan potrošnje i štednje. Bitno je naglasiti da svaki učenik dobije priliku izraziti svoje mišljenje do kraja radionice – naglašava voditelj programa “Financijska pismenost osnovnoškolaca”, koji je za sve osnovne škole potpuno besplatan.

 

Tags: , , , ,

VEZANE VIJESTI