Hrvatski branitelji djeluju kao vlast u sjeni. Na izborima se nisu kandidirali, građani ih nisu birali, ali unatoč tome pretendiraju biti neka neformalna, samopodrazumijevajuća vlast proizašla iz rata i obrane hrvatske države. Njihove pretenzije sežu čak dotle da, primjerice, na Dan domovinske zahvalnosti, kada Hrvatska obilježava obljetnicu vojne operacije Oluja, ocjenjuju tko je podoban, a tko nepodoban na taj dana, iako u civilnom, dijelu programa, održati koncert za građane. Pa je tako ove godine benigna Maja Šuput, koja će 5. kolovoza navečer na središnjem kninskom trgu pjevati zajedno s Matom Bulićem, proglašena nepodobnom u prigodi obljetnice Oluje od navodno “velikog hrvatskog domoljuba”, Mladena Pavkovića, predsjednika Udruge hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata 91. Osobe nepravomoćno osuđene za bludne radnje nad 18-godišnjakinjom, inače kćeri ratnog veterana…
Riječ je o pjevačici, veli Pavković, koja je poznata po nastupima na svadbama, nema nijednu domoljubnu pjesmu, a i obično je organizatori koncerata predstavljaju kao „poznatu pjevačicu na Balkanu”. A sva ta tri elementa Maju Šuput, smatra ovaj “državotvorni Hrvat” s dossierom, diskvalificira za nastup u Kninu u finišu cjelodnevnog državnog slavlja. Zašto Pavković misli da je njegovo mišljenje relevantno?
Pavković se sjetio i da se Maja Šuput nije baš proslavila ni humanitarnim nastupima za branitelje i stradalnike iz Domovinskog rata, a ukazuje joj se čast i prilika da na državni praznik koji branitelji slave kao najveći, nastupa u Kninu. Bulić za Pavkovića i onih 10-ak članova njegove Udruge, nije sporan, ali u kombinaciji s Majom Šuput Zvonimirov grad će, umjesto pjesmama o slobodi, Domovini i Bogu, veli Pavković, odzvanjati poskočicama poput “vadi kume keš, keš, nema noćas oš, neš, nema noćas ima, nema, nikome se ne drijema”.
Ali, možda bi Pavković još nekako i prožvakao „vadi kume keš”, da u Majinom repertoaru nije i njemu odiozna „Hej Balkano”. Naprosto ga prođu trnci od užasa kad pomisli da bi se Kninom moglo oriti “Hej, hej, hej Balkano, mi samo uživamo, brigu ne brini, sve je laganini, daj mi da prošetam Dubai, Amsterdam, Atenu i Istanbul, al ljubi me, ljubi tu, na Kalemegdanu ili u Mostaru, Sarajevu ili Triglavu, svjetsko je, a naše, a najbolje mi paše, nemoj da se lažemo kad balkanski to radimo”.
Ukratko, Mladen Pavković, šef jedne iz niza braniteljskih udruga koje dežuraju nad državotvorno-domoljubnim čudoređem građana, u Kninu bi 5. kolovoza uvijek angažirao Thompsona, a ne nekakvu Maju Šuput! Njemu smeta „Hej Balkano!”, užasava se i tog samog zemljopisnog pojma, kamoli njegovih konotacija, koje u svijesti hrvatskih branitelja poput Pavkovića, mogu biti samo negativne, a Maja još jugonostalgičarski pjeva „svjetsko je, a naše, a najbolje mi paše, nemoj da se lažemo kad balkanski to radimo”. Osobno nisam fan Šuputove, ali ako ništa drugo njezin je repertoar lišen svake politike što je svakako dobrodošlo.
Da se Pavkoviću pridruži još koja od bezbrojnih braniteljskih udruga ,u Kninu na Dan pobjede ne bi bilo mjesta za „ trećerazrednu Maju Šuput”. Za mnoge hrvatske branitelje, bez dvojbe,: svake godine bi na Dan pobjede u Kninu trebao pjevati Marko Perković Thompson– kako je otvoreno potvrdio i sam “glazbeni higijeničar” s činom Mladen Pavković. Nota bene, nepravomoćno osuđen na 7 mjeseci uvjetnog zatvora zbog bludne radnje, na radnom mjestu, nad 18-godišnjom djevojkom koja je bila zaposlena preko student servisa, inače kći ratnog veterana.
Ta posebna mjera “hrvatske stvari” koju simbolizira notorni Pavković, zaslužan je i za svojedobno otkazivanje Noći kazališta koja se trebala održati na Dan sjećanja na žrtvu Vukovara što je za Pavkovića bilo prvorazredno svetogrđe, pa su kazalištarci pred njim pognuli glave i uzmakli. Jer, kako rekosmo na početku, hrvatski branitelji, oni Pavkovićevog konvertitskog kalibra ( koncem 80-ih jednako je strastveno govorio o JNA, patriotskim ushitom koji nimalo ne zaostaje za ovim današnjim domoljubno-velikohrvatskim) , ponašaju se kao vlast u sjeni. Oni odlučuju o oportunosti upotrebe fašističkog, ustaškog pozdrava Za dom spremni u javnom prostoru, oni definiraju podobnost i nepodobnost umjetnosti, nekmoli estradnih zvijezda, licemjerno pokazujući javnosti lice čistokrvnih Hrvatina koji preziru sve što je balkansko nekmoli srpsko, a onda u svom domu, svom automobilu ili čak i na koncertu, slušaju ordinarne domaće i prekogranične cajke. Koliko je samo Pavkovića bilo na čak šest koncerata Aleksandre Prijović u svaki put rasprodanoj zagrebačkoj Areni? Možda je bio i sam rečeni predsjednik Udruge branitelja iz Domovinskog rata 91. Ne bi bio jedini iz tog osebujnog profila konvertitskih, državotvornih licemjera.
Grad Knin u rasprave se s protivnicima Bulić-Šuput koncerta, ne upušta. Kratko su za javnost potvrdili da će Mate Bulić i Maja Šuput nastupiti u Kninu u povodu obilježavanja VRO Oluja 5. kolovoza. Zašto baš oni ? Tu grad ima logično, komercijalno objašnjenje: “Svaki njihov koncert diljem Hrvatske je za pamćenje, a zasigurno će to biti i ovaj u kraljevskom gradu!”, poručili su, računajući da je riječ o koncertu kojeg Grad poklanja svojim građanima na praznik, pa je onda u redu i da to bude u skladu s prevladavajućim ukusom.
Pavković, i mnogi Kninjani, radije bi Thompsona, jer za razliku od stihova koje pjeva Maja Šuput u pjesmi „Hej Balkano”, radije bi s Thompsonom klicali „Za dom spremni”, i javno, grlato iskazivali teritorijalne pretenzije prema drugoj ( BiH ) državi . Njima ne odgovara zabava za sve, koja ljude spaja, a ne razdvaja, oni žele svakog 5. kolovoza iznova slaviti rat a ne mir.
Što smatraju podobnim a što nepodobnim u umjetnosti, kazalištu, glazbi, čuli smo. Čekamo braniteljsku rezoluciju o građanskom odgoju u školama, o zabrani pobačaja, o rodnoj ideologiji i rodnim studijima…
Zar onda nisu vlast u sjeni, mada ih nitko nije izabrao niti ovlastio da Hrvatskoj u 21. stoljeću nameću srednjovjekovni sustav vrijednosti i ucjenama AP-ove vlade izravno utječu na ljudska prava i slobode?