Neovisni novinarski portal
2.2.2023.
Vojska
Pad MiG-a 21 kod Slatine: Piloti su ovog puta preživjeli, ali “stare rage” kojima vijek trajanja istječe 2023.-2024. možda bi trebalo trajno prizemljiti …

Pad MiG-a 21 kod Slatine:
Piloti su ovog puta preživjeli, ali “stare rage” kojima vijek trajanja istječe 2023.-2024. možda bi trebalo trajno prizemljiti …

Kod Slatine se u utorak srušio zrakoplov Hrvatskog ratnog zrakoplovstva, dvosjed, MIG-21. Pao je tijekom planske trenažne aktivnosti, izvan naseljenog područja, u Virovitičko-podravskoj županiji, u nepristupačnom predjelu guste šume i šikare. Oba pilota su se uspješno katapultirala, pronađeni su, oba su u stabilnom stanju, i prevezeni su u Zagreb radi liječničkog pregleda,  obzirom da je jedan od njih ozlijeđen,  ali vjeruje se da neće imati trajnijih posljedica. Avion se pri padu zapalio i većim dijelom izgorio, a od njega je ostao tek – rep.

Do mjesta nesreće, otkrivenog zahvaljujući modernoj tehnologiji, prvi su došli policajci i vatrogasci, jednog pilota su pronašli pripadnici interventne policije i jedan mještanin koji su mu pomogli, a drugi je sam došao do prve kuće nedaleko mjesta nesreće. Helikopterom su oba prebačena u bolnicu u Zagreb, a mjesto nesreće osigurava vojna policija.

– U ovom trenutku najvažnije je da su oba pilota Hrvatskog ratnog zrakoplovstva živa te da nema žrtava ni ozlijeđenih na mjestu pada zrakoplova, kao ni štete na imovini građana. Ozlijeđenom pilotu HRZ-a želim brz oporavak. U stalnom sam kontaktu s načelnikom Glavnog stožera OSRH admiralom Robertom Hranjem koji me obavještava o situaciji. Očekujem da se što prije utvrde okolnosti i razlog pada zrakoplova MiG-21– izjavio je nakon nesreće predsjednik Zoran Milanović.

Što je uzrok pada aviona utvrdit će istraga, no neslužbeno se spominje da je, navodno, otkazao motor, pa je posada opravdano zaključila, kako je ocijenio umirovljeni pilot, brigadir Ivan Selak na N1 televiziji, da let nije moguće nastaviti i stoga su se katapultirali.

I premijer Plenković, kojeg je vijest o padu MiG-a-21 zatekla u Tirani,  ističe činjenicu da su oba pilota živa, iako je jedan ozlijeđen. Radilo se, kazao je, o redovitom letu, a vjeruje da je u pitanju tehnički kvar, no to će tek utvrditi istraga.

Čini se da je najkonkretniju izjavu o mogućim uzrocima nesreće ipak dao predsjednik saborskog Odbora za obranu, Franko Vidović, koji je viješću bio iznenađen, ali je svjestan da “naši piloti lete na prastarim aparatima”, što samo, rekao je, potvrđuje koliko je bila opravdana odluka o kupnji novih zrakoplova. Vidović je također kazao da je raspoloživim MiG-ovima HRZ-a rok trajanja do 2023. – 2024., što znači da su došli kraju i tu više nikakve popravke i servisiranja ne pomažu.  Smatra da je odluku o nabavci novih aviona trebalo donijeti znatno ranije, možda još 2005.- 2006. godine. No, ostaje pitanje smije li se pilote puštati da lete na tako starim, dotrajalim vojnim avionima…

Iz priopćenja kojim se oglasio MORH razvidno je da su, po dojavi, na mjesto nesreće, sa zadaćom potrage i spašavanja, odmah bila upućena dva helikoptera Hrvatskog ratnog zrakoplovstva Mi-171 SH, pripadnici Pukovnije Vojne policije te bespilotne letjelice. Angažirane su bile i operativne snage sustava civilne zaštite: Državne intervencijske postrojbe civilne zaštite, vatrogasci, Hrvatska gorska služba spašavanja, a na teren su upućeni i policijski službenici i lovci.

Ovog puta su piloti imali sreću, a s obzirom da lete na starim ruskim ragama čiji je remont svojedobno sustavno problematiziran,  možda je vrijeme da ih se sasvim prizemlji, prije negoli njihov let rezultira žrtvama.

Izvor: Vatrogasci/ICV.hr

Tags: , , ,

VEZANE VIJESTI