Neovisni novinarski portal
26.9.2022.
'rvatska / (NE)RED / zombikracija
Kaos u zagrebačkoj Zračnoj luci: Umjesto da se ispričaju i dadu kolektivnu ostavku, iz Uprave MZLZ-a krivnju prebacuju na putnike i druge aerodrome u Europi…

Kaos u zagrebačkoj Zračnoj luci:
Umjesto da se ispričaju i dadu kolektivnu ostavku, iz Uprave MZLZ-a krivnju prebacuju na putnike i druge aerodrome u Europi…

U međunarodnoj zračnoj luci Zagreb sezonu nisu dočekali spremni, ma što iz uprave ove avio-kompanije govorili. Neki putnici u ponedjeljak se, iako su na vrijeme stigli na aerodrom, zbog manjka osoblja naprosto nisu uspjeli čekirati i ukrcati na svoj let. A kako to kod nas u pravilu biva, iz Uprave negiraju i manjak osoblja, valjda i probleme, pa mora biti da je odgovornost  jedino na putnicima ili, pak, na– medijima (!?)

S jednom od putnica koja je u ponedjeljak propustila let sa zagrebačkog aerodroma razgovarali su reporteri N1 televizije.

-Mi smo u 6.20 trebali letjeti za London Ryanairom. Vrata su trebala biti zatvorena u 5.20, ali jako se odužilo jer ljudi vade mobitele, pokazuju to… Bilo je u međuvremenu sigurno još pet letova. Kad smo došli na provjeru sigurnosti, tamo je bilo valjda 400 ljudi, čekali smo jer bez toga da ne možete letjeti. Kad smo došli pred vata aviona, vrata su se zatvorila minutu ranije. Nije mi dosad bilo poznato da čovjek koji se na vrijeme čekirao ostane ispred vrata. Ostalo je još ljudi, jedan dječak, jedan poslovni čovjek, a na aerodromu je bilo i još 12 ljudi koji nisu poletjeli drugim letovima- požalila se ogorčena putnica za N1.

Kaos na aerodromu detaljno je u objavi na Facebooku opisao i bivši hrvatski veleposlanik u Moskvi Božo Kovačević.

-Dogodilo se danas u Međunarodnoj zračnoj luci Zagreb, odnosno Franjo Tuđman. U četiri sata ujutro formiralo se pred šalterima nekoliko velikih kolona putnika, za svaki zrakoplov po jedna. Svaku kolonu opsluživala je jedna službenica na čekingu. Naravno da je sve išlo sporo. No, na koncu su svi putnici na vrijeme prošli tu barijeru. Ali samo dvoje službenika radilo je sigurnosni pregled nekoliko stotina putnika za različite destinacije. Nisu uspjeli obaviti pregled na vrijeme i dvanaest putnika je ostalo u Zagrebu jer su njihovi zrakoplovi odletjeli bez njih. Bilo je očito da nedostaje osoblja na aerodromu. Nijedna služba nije se potrudila da organizira ubrzani prolaz onih putnika čiji zrakoplovi ranije polijeću. Nitko nije ništa objasnio niti se itko ikome ispričao.

Jedan od dodatnih apsurda je i ovaj. Prtljagu putnika koji nisu na vrijeme prošli sigurnosni pregled (premda su onamo na vrijeme stigli) imali su vremena vaditi iz prtljažnika zrakoplova, ali nisu mogli pričekati da ti putnici, koji su zaustavljeni ispred ulaska u zrakoplove, u zrakoplove uđu. K tome, da bi svoju prtljagu dobili natrag, putnici su morali čekati početak normalnog radnog vremena jer osobe zadužene za povratak prtljage su tek tad dolazile na posao. Prtljagu su mogli izvlačiti iz zrakoplova, ali je nisu mogli dostaviti putnicima. Uprava MZLZ trebala bi se ne samo sramiti posljedica svoje neodgovornosti, nego dati kolektivnu ostavku i prepustiti mjesto onima koji znaju, hoće i mogu raditi taj posao- napisao je Kovačević uz preporuku upravi da – odstupi!

Unatoč živim svjedocima ovog nedopustivog kaosa na štetu putnika, iz zagrebačke Zračne luke negiraju bilo kakve probleme koji bi bili njihova odgovornost. Na upit redakcije N1, iz aerodromske uprave odgovaraju:

-Broj šaltera za prijavu na let planira se sukladno informaciji o broju putnika na određenom letu i prema ugovoru o razini usluge s prijevoznicima. Kad je riječ o niskotarifnim prijevoznicima, putnici uglavnom koriste web check-in i idu izravno do izlaza ako nemaju prtljagu za prijavu. Zračna luka povećava ili smanjuje broj šaltera za registraciju, ovisno o broju očekivanih putnika za određeno razdoblje, a prema vršnim opterećenjima u danu- objašnjavaju iz MZLZ-a.. Izrijekom tvrde da zagrebački aerodrom, nazvan po Franji Tuđmanu, ima dovoljno zaposlenika i da kompanija nema trenutno nikakvih problema s manjkom osoblja. I ako njih pitate, zagrebački aerodrom je kolateralna žrtva situacija koje se bilježe na aerodromima širom Europe i koje se reflektiraju i na promet u Zagrebu tako da dolazi do kašnjenja u dolascima, a posljedično  i odlascima, te s prtljagom.

-Putnicima bismo svakako preporučili, kao što je to već istaknuto na našim službenim web stranicama, da dolaze na vrijeme u zračnu luku, na međunarodne letove minimalno 2 sata prije polijetanja, a na domaće letove sat i pol prije polijetanja. Sugerirali bismo također da se napravi on-line registracija kad god je to moguće te da se putnici pripreme za sigurnosnu kontrolu (voditi računa da se nosi dozvoljena količina pravilno zapakirane tekućine, izvaditi elektronske uređaje iz torbi radi pregleda, odložiti sve metalne predmete u kutiju itd.). Potrebno je naglasiti i da zračni prijevoznici imaju različita pravila o vremenu otvorenosti izlaza za ukrcaj u zrakoplov prije polijetanja, a sve kako bi se osigurao polazak na vrijeme (Ryanair primjerice zatvara mogućnost ukrcaja u zrakoplov 15 minuta prije polijetanja)- bez osobite nelagode, pa i isprike putnicima, poručuju u odgovoru za N1 iz Zračne luke Zagreb.

Nikad prave kompanije od MZLZ-a! S takvim pristupom uprave koja, protivno pravilima struke, pa i prostojnosti, vlastitu odgovornost prebacuje na putnike, zagrebački aerodrom ne može biti ništa više od jedne provincijske zračne luke. Mora da bi se čak i Tuđman zbog njih danas crvenio…

Tags: , , ,

VEZANE VIJESTI