Neovisni novinarski portal
29.9.2022.
oslobađanje zbilje
Prekid trudnoće je ubojstvo samo za kršćane koji su pristali da im kršćanski nauk usmjerava i određuje život

Prekid trudnoće je ubojstvo samo za kršćane koji su pristali da im kršćanski nauk usmjerava i određuje život

Odluka Vrhovnog suda SAD-a kojom se poništava presuda iz 1973. god. o legalizaciji prekida trudnoće izazvala je brojne reakcije diljem svijeta, pa tako i u Hrvatskoj. Pitanje prava na prekid trudnoće nije samo medicinsko pitanje, ono ulazi u područje svjetonazora, pa samim time i religioznosti, a dobro je znano da na pitanja koja religija prepozna kao bitna pitanja nije moguće dati racionalni odgovor zbog toga što je iracionalnost bitno obilježje svake religije. Religija uprisutnjuje ono nevidljivo kao realno, sigurno, nesumnjivo i sveto, dok izostanak registriranja božanskog djelovanja u svijetu tumači kao djelatnu brigu božanstva za svijet.

Fanatični svodnici kršćanstva

Fanatični vjernici nisu u stanju biti sugovornici jer nisu autonomni u djelovanju ili, drugačije rečeno, nisu slobodni jer ne misle nego vjerom pristaju uz misao na nebesima. Fanatični vjernik ne može zastupati stavove koji su u suprotnosti sa stavovima nevidljivog bića, oni su neslobodni glasnogovornici korpusa tzv. svetih istina koje nitko i ništa ne može dovesti u pitanje. Međutim, ovo ne znači da se pravo na slobodu vjeroispovijesti treba ukinuti, upravo suprotno – ovo pravo treba štititi, ali mu se ne smije dopustiti da postane izvorom svih ostalih prava i kriterijem prosudbe tih prava. Upravo ovo se dogodilo na Vrhovnom sudu SAD-a: pravo na slobodu vjeroispovijesti eskaliralo je u vjerski fundamentalizam koji pokorava sva ostala prava.

Ono što se dogodilo u SAD-u moguće je da se dogodi i u Hrvatskoj. Postoje mnoge udruge i mnoge političke opcije koje se zalažu za to da kršćanski moral postane pravnom normom našeg javnog života. Naravno da je ovdje riječ o perverznom prostituiranju kršćanstva, ali vjerski fanatici i nisu ništa drugo nego svodnici kršćanstva. Kada je, konkretno, riječ o prekidu trudnoće, kršćanski vjernici imaju pravo smatrati da je prekid trudnoće, ali isključivo s pozicije njihove vjere, ubojstvo. Logika je jednostavna: vjernici smatraju da u činu začeća sudjeluju bog i čovjek, čovjek daje materiju ili tijelo, a bog stvara dušu. S kršćanske pozicije, začećem nastaje nova osoba, ona je posljedica bliske suradnje boga i čovjeka. Prekid trudnoće je prekid života te osobe, odnosno ubojstvo. Vjernica koja izvrši prekid trudnoće, izvršila je ubojstvo i stoga je ubojica.  Zalažući se za pravo na slobodu vjeroispovijesti, ujedno se zalažemo i za pravo da kršćani, ako izvrše prekid trudnoće, imaju pravo sebe smatrati, ali samo zato što su kršćani, ubojicama.

Iluzija zajamčenosti ( svetosti ) prava

Ovo ne znači da je prekid trudnoće uistinu ubojstvo. Ono je ubojstvo samo za kršćane koji su pristali da im kršćanski nauk usmjerava i određuje život. No, država nije vjerska institucija. Za državu je pravo na prekid trudnoće nešto što ulazi u korpus prava na zdravstvenu zaštitu i zato nije ubojstvo. Bolnice nisu kapelice da bi se pojedini medicinski zahvati smatrali svetogrđem. Ovo ne možemo objasniti našim fanatičnim svodnicima kršćanstva. S njima raspravljati o pojmu osobe ili početku ljudskog života je suludo. Njima pojam početka ljudskog života služi u svodničke svrhe – kako bi se rasprava prekinula uvođenjem svetosti koja zaustavlja razum i sili ga da kapitulira pred dalje nepropitljivom stvarnošću. Isto vrijedi i za pojam osobe – taj pojam uvode kako bi, svodničkim refleksom, javni život uredili po mjeri njihovog fanatizma. Kada se uvede pojam osobe, onda više nema rasprave.

Ono što građani trebaju shvatiti je da postojeća prava nisu zajamčena, njih je moguće ograničiti ili ukinuti. Oni koji smatraju da nije potreban društveni i politički angažman kako bi se zaštitila postojeća prava i osigurala neka nova prava, ne razlikuju se previše od svodnika kršćanstva – i jedni i drugi u svijetu djeluju vođeni iracionalnim pristankom uz svetost njihovog svijeta, i jedni i drugi žive iluziju zajamčenosti ili svetosti njihovih prava. No, najnoviji slučaj iz SAD-a, kao i nedavni iz Poljske i Mađarske nas u tome demantiraju.

Ubojice među nama

Čovjek nije političko biće iz ladanjskih razloga, kako bi život mogao provesti u nepomućenoj ugodi jednog velikog godišnjeg odmora. Mi smo politička bića kako bismo uređivali javni život po mjeri čovjeka, a ne po mjeri naših predrasuda.  Ako živimo u javnom životu uređenom po mjeri tuđih predrasuda, a ništa po tom pitanju ne poduzimamo, sami smo za to krivi. U konkretnom slučaju, ako se u Hrvatskoj ukine pravo na prekid trudnoće zbog toga što je to ubojstvo, onda su nam, uz naš pristanak, javni život skrojili svodnici kršćanstva.

Ako, naprotiv, pravo na prekid trudnoće bude i dalje poimano u okviru prava na zdravstvenu zaštitu, ako i dalje budemo štitili prava na slobodu vjeroispovijesti, onda će građani koji konzumiraju to pravo izvršiti prekid trudnoće dok će vjernici koji konzumiraju to pravo, zato što istovremeno konzumiraju i pravo na slobodu vjeroispovijesti, izvršiti ubojstvo.

Prekid trudnoće je ubojstvo samo za one koji se zalažu za to da je prekid trudnoće ubojstvo. Kada takvi izvrše prekid trudnoće, oni su nekog ubili. Ubojice su, dakle, među nama. Konkretno, svodnici kršćanstva su ubojice među nama.

Marko Vučetić (foto: Tris/G. ŠImac)

Tags: ,

VEZANE VIJESTI