Neovisni novinarski portal
3.12.2021.
nered / šibenik
Upravni odjel za zaštitu okoliša, prostorno uređenje, gradnju i komunalne poslove ŠKŽ nagomilao 14 tisuća neriješenih predmeta: Ima predmeta i iz 1992., a čak 2243 nikad nisu ni raspoređena službenicima!

Upravni odjel za zaštitu okoliša, prostorno uređenje, gradnju i komunalne poslove ŠKŽ nagomilao 14 tisuća neriješenih predmeta:
Ima predmeta i iz 1992., a čak 2243 nikad nisu ni raspoređena službenicima!

Kakvi moraju biti zaostaci u primjerice višestruko većoj Splitsko-dalmatinskoj županiji, ako ih je Upravni odjel za zaštitu okoliša, prostorno uređenje, gradnju i komunalne poslove Šibensko-kninske županije u zadnjih 20 godina nakupio gotovo 14 tisuća ?! Nije tu riječ samo o zahtjevima za legalizaciju bespravnih objekata čiji je broj u tom razdoblju doslovce eksplodirao, nego dominantno složenijim predmetima kakvi su građevinske i lokacijske dozvole odnosno lokacijske informacije.

A u tom moru neriješenih zahtjeva, čak je 2243 koja nisu nikad raspoređena službenicima Odjela, što će reći da svih ovih godina nisu ni otvoreni. Ima među njima i onih koji su na županijsku adresu podneseni još 1992.!!! U međuvremenu su ih svi zakoni “pregazili”, a vjerojatno se i stanje na terenu odavno promijenilo…

O tim bolnim, crnim točkama županije javno je progovorila nova vlast, ( nezavisni ) župan Marko Jelić, njegova zamjenica Iris Ukić Kotarac ( NL Stipe Petrine ) i v.d. pročelnica Odjela Sanja Slavica Matešić. Upravo ovaj Upravni odjel novi je županijski establishment označio kao najkritičniji, što temeljem vlastitog uvida, a što temeljem iskazanog nezadovoljstva i primjedbi građana i investitora. Krenuli su u preustroj, i za početak smijenili dosadašnju pročelnicu Semiru Škugor, a na njezino mjesto imenovali kao vršiteljicu dužnosti pročelnice Sanju Slavica Mateša. Bivša pročelnica zasad je ostala raspoređena unutar Odjela, koji, uzgred rečeno, kod tolikih predmeta ima svega 34 zaposlena. A čak ni oni nisu svi na raspolaganju, već je realno aktivnih zaposlenika 24 ( neki su raspoređeni na druge psolove, a dvije su djelatnice na porodiljnom dopustu ). To znači da je svaki zaposlenik odjela opterećen s 400-800 predmeta. A kako kontinuirano stižu novi, samo u rujnu ih je pristiglo 460, tome treba dodati i 19-20 novih predmeta po zaposleniku, uz sve one zaostatke.

Prve procjene, kaže v.d. pročelnice Slavica Matešić, govore da će trebati dodatno angažirati bar 5 novih djelatnika, odnosno, potražiti pomoć u drugim odjelima, ili pokušati osigurati sredstva za novo zapošljavanje.

Zanimljivo je da je među onih 14 tisuća neriješenih predmeta, koje je otkrila interna revizija provedena prvi put u zadnjih 20 godina i to po nalogu novog župana Jelića, čak 3500 tzv. neurednih, nezakonito ili nekompletno podnesenih. Glavni krivci za tu “neurednost” su projektanti, veli Slavica Matešić, koji sustavno griješe, i najviše kritiziraju županijske službe, pa će, najavila je, s njima morati sjesti i obaviti jedan malo “mučniji razgovor”.

Ono što je nova vlast zatekla u tom Odjelu, dožupanica Ukić Kotarac naziva organiziranim kaosom, jer se tu nije vodila nikakva evidencija, ni o tome tko je predmet zaprimio, kada, kojom ga je dinamikom rješavao, ništa!

Jednako je indikativno i da je sama revizija u prvoj rundi utvrdila tek 2500 neriješnih predmeta, ali je opaženo da ulaz predmeta nije vođen transparentno, pa je od bivše pročelnice zatraženo da se popišu apsolutno svi predmeti, i oni koji su zatečeni na policama, i oni u kutijama, i oni pod stolom. Tek tada se došlo do pravog podatka o gotovo 14 tisuća neriješenih predmeta, ili precizno rečeno- 13.697.

Ukić Kotarac, objektivnosti i pravednosti radi, ističe da nije sva krivnja na službenicima, i skreće pozornost na projektante i gomilu njihovih neurednih zahtjeva ( 3500 ! ).

Podaci do kojih je došla interna revizija daju odgovor i na pitanje zbog čega je u Šibensko-kninskoj županiji toliko nabujala bespravna gradnja ( kako ne bi ako se na dozvole čeka godinama ?! ), ali i zbog čega je toliko zahtjeva za legalizacijom. Proizlazi da se u ovoj županiji, koja je stalno bombardirana zahtjevima za novom ( turističkom ) gradnjom, malo što legalno, osobito u turizmu, i gradilo…

Da se ne bi ova situacija više nikad ponovila, čelnici županije najavljuju uvođenje antikorupcijske norme koja bi trebala u začetku suzbiti korupciju i vratiti povjerenje građana u županijske institucije. Nažalost, uz sve sumnje na koruptivne radnje, dokaze za to je teško pribaviti, pa bi u tom smislu trebala pomoći i antikorupcijska norma. S druge strane, utvrdit će se i lista prioriteta, pa se neće moći predmeti uzimati u rad po poznanstvima, pogodovanjem određenim investitorima, nego će biti osiguran jednak tretman svih jedinica lokalne samouprave, a prednost u rješavanju imat će predmeti koji dosita ne mogu čekati i projekti koji se apliciraju na EU fondove, odnosno veliki infrastrukturni i gospodarski projekti od posebnog značaja za županiju.

Župan Marko Jelić ističe kako je izdatak za plaće već zakonom limitiran i ne smije preći granicu od 20 posto izvornih proračunskih prihoda, a broj zaposlenih je u županiji već ranije narastao za 70, pa je svako novo zapošljavanje pod velikim povećalom, Ali, ako na potrebe ovog zapuštenog Odjela ne bude mogao odgvooriti preustroj koji je u toku, i ako se ne nađu rezerve u drugim odjelima, morat će se ići na novo zapošljavanje, odnosno pokušati s gradovima i općinama dogovoriti sufinanciranje djelatnika Odjela, što neke općine već rade. Pročelnici svih odjela su dobili rok od 60 dana da pripreme unutarnji preustroj, nakon čega će sustav biti prilagođen potrebama.

Sve osim roka od godinu – dvije u kojem bi se trebali vidjeti prvi pomaci i osjetiti prvi rezultati, bilo bi neozbiljno, procjenjuje dožupanica Iris Ukić Kotarac, podsjećajući na činjenicu da su se problemi u ovom resoru gomilali 30 godina.

Iris Ukić Kotarac/Foto:Tris/J.Krnić

Tags: , , , , ,

VEZANE VIJESTI