Krilo pristaje u Dubrovnik (foto printscreen HTV)

Krilo Star pristaje u Dubrovnik (foto printscreen HTV)

Dubrovčani neko vrijeme neće morati prelaziti četiri granična prijelaza kako bi došli do Splita, niti će morati slušati nova Karamarkova i Milanovićeva obećanja o gradnji tzv. pelješkog mosta. ‘Krilo Star’, 37,6-metarski katamaran dvotrupac, zaplovi ujutro u 7.45 sati iz splitske luke i već u podne je usred Dubrovnika.

Nema apsurdnih državnih prijelaza, namrgođenih graničnih policajaca i ponižavajućih ‘imate li šta za prijaviti’ pitanja. Osim toga, ovo je jedna od rijetkih dobrih vijesti, barem kada je u pitanju tematika mora, pomorstva, prometa i turizma.

Zemlja s tisuću otoka i nijednom dužobalnom linijom

Kako je već poznato, Hrvatska je ‘zemlja s tisuću otoka’, ali i je ujedno i zemlja s nijednom dužobalnom brodskom linijom. Tako mnogi u tom ‘detalju’ otkrivaju simptome duboke domaće neorganiziranosti, kada se nije u stanju prometno povezati najatraktivniji i turistički najpotentniji dio vlastite države. No vratimo se dobrim vijestima.
Upravo jučer je prvi put ove godine zaplovio brzi katamaran na liniji Split-Dubrovnik, koji tu udaljenost prevali za oko 4 sata i to s pristajanjima na četiri hrvatska otoka: na Braču (Milna), Hvaru, Korčuli i na Mljetu (Pomena). Za najdulju vožnju od Splita do Dubrovnika je cijena 180 kuna, kako u svojoj vijesti javlja HTV, čiji prilog o ovoj liniji možete vidjeti klikom OVDJE.
U svakom slučaju, takva cijena se čini logična, s obzirom na kakve patnje i troškove su žitelji južnijih dijelova inače spremni kada putuju kućama iz sjevernijih dijelova domovine, koju je napola kao sjekirom presjekla otužna odluka (pristanak) ondašnjih vlasti na čelu s dr. Franjom Tuđmanom, negdašnjim čelnikom stranke koja se i dan danas kičasto busa tobožnjim domoljubljem.

‘Bilo je lijepo… stali smo na nekom otoku’

Veselih stotinjak turista se već jučer provozalo južnim akvatorijem, čudeći se ljepotama koje su uočili usput.
– Čudno je kako nisam morao presjedati do Dubrovnika – zaključio je i jedan turist iz Velike Britanije za HTV.
– Bilo je lijepo. Stali smo na nekom otoku i ondje su nas dočekali pjesma, hrana i piće. Osjećali smo se zbrinuto – nadovezao se njegov zemljak.
Krilo privezano (printscreen HTV)

Krilo Star  privezano (printscreen HTV)

Logično: pa tko bi se bunio kada ga na ‘nekom otoku dočekaju pjesma, hrana i piće’, usput uživa u slikama ljepote otočja, stigne u Dubrovnik, i za sve to plati koliko bi u nekom engleskom pubu platio ‘rundu’ pića. I još se u Split vrati istoga dana istim plovnim putem gledajući morski zalazak sunca ( povratak oko 20.45 sati prema aktualnom plovidbenom redu).
Tvrtka iz Krila Jesenica kod Splita, koja se pomorstvom na ovaj ili onaj način kontinuirano bavi još od 19. stoljeća, uspjela je kupiti novo rabljeno plovilo u Norveškoj za oko 3 milijuna eura, i izboriti se kod državne administracije za navedenu liniju.
– U svibnju plovimo četiri puta tjedno, a tijekom ljetne sezone svaki dan, sve do 1. listopada – kazao je kapetan broda Luka Tomić.

Poticanje i spoticanje

Interes za ovu liniju je velik, što dokazuje i kako je za posljednji ovosezonsku plovidbu od Splita do Dubrovnika, za 30. listopada, već prodano 50-ak karata, kako doznaje HTV.
Nije trebalo biti preveliki vizionar kako bi se predvidjelo kao će takva broska linija zasigurno imati dovoljno putnika, posebice kada se zna da takvo što u zemlji s pomorskom tradicijom već dulje vrijeme – ne postoji. Ipak, kao i svaki put u posljednjih dvadesetak godina, trebalo je za to uvjeriti mjerodavne institucije, koje bi po svojem smislu postojanja takve zamisli trebali poticati, a ne spoticati. O tome nabolje govori izjava kapetana Tomića novinarima otprije nekoliko mjeseci.
– Upravnom vijeću državne Agencije za obalni linijski pomorski promet još smo prije mjesec dana najavili našu spremnost i mogućnost da novonabavljenim katamaranom tijekom sezone povežemo Split i Dubrovnik, dva dalmatinska turistička središta. Dobili smo nimalo motivirajući odgovor da je naš zahtjev preuranjen. Nadležnim službama ne osporavam pravo na njihovo mišljenje, ali s poduzetničke pozicije mislim da je realno i legitimno postaviti pitanje: kada bih ja ili neki drugi privatni brodar trebao zatražiti njihovu suglasnost? Možda kad sezona već počne? – čudio se tada Tomić.
No, taj je problem u međuvremenu prebrođen, a aluminijski katamaran Krilo Star koji je sagrađen sredinom 2002. godine u norveškom Omastrandu, upravo plovi brzinom do maksimalnih 36 čvorova prema Dubrovniku ili natrag, a u plovidbi uživa najviše 305 putnika.
Za one koje je ova vijest zaintrigirala, plovidbeni red mogu pronaći OVDJE ili TU.
A za one koji čekaju nova domoljubna obećanja o gradnji mostova, neka prije dolaska u Neum pripreme živce, putovnice i osobne iskaznice.

 

 

Oglas