7daniweb

7.Dani elektroničkih medija, 20. Dani radija, 7. Dani televizija, 7.Dani interneta – sve to odjednom se događa u Opatiji od danas pa do četvrtka poslijepodne, od 21. do 23. listopada 2014. (vidi program). Manifestacija na kojoj se nađe mnoštvo predstavnika medija ‘na struju’ ove godine osim nezavidnog stanja u medijima ima i specifičnu podtemu – mediji pod povećalom uoči predsjedničkih izbora.

S obzirom da opatijski Dani sadrže više priredbi, tako je i organizatora više: Hrvatska udruga radija i novina – HURIN, Nacionalna udruga televizija – NUT, Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – HAKOM i Agencija za elektroničke medije – AEM, a partneri su im Odbor za Ustav, Poslovnik i politički sustav Sabora RH, Odbor za informiranje, informatizaciju i medije Sabora RH, Ministarstvo kulture, Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture, Odašiljači i veze d.o.o. i brojni drugi. Osim domaćih gostiju, bit će tu i predstavnika novinarsko – nakladničkih asocijacija iz BIH, Slovenije, Srbije, Makedonije i Crne Gore.

Goruća tema – regionalni mediji

Inače, na 7. Danima elektroničkih medija i ove će se godine razgovarati o stanju lokalnih i regionalnih elektroničkih medija, a koje, kako se zna, baš i nije dobro. Zato će skup na neki način otvoriti ta ‘goruća tema’ pri čemu će na panelu o medijskoj politici s namjerom poboljšanja teškog stanja u kojem se nalaze većina lokalnih i regionalnih nakladnika govoriti dr. Andrea Zlatar Violić, ministrica kulture, Marijan Beljan, predsjednik HURIN-a, Denis Mikolić, predsjednik NUT-a i Mirjana Rakić, predsjednica Vijeća za elektroničke medije.
internet4
– Stanje u lokalnim medijima i dalje je u vrlo nezahvalnoj situaciji zbog teške gospodarske krize koja traje već nekoliko godina. Unatoč tome vodstva lokalnih medija čine sve kako bi se održali u takvoj situaciji svjesni koliko je djelovanje lokalnih medija važno za razvoj i napredak lokalnih zajednica na svim razinama. U želji da se prevlada aktualno stanje i da se dogode pozitivne promjene položaja lokalnih medija, udruge koje ih okupljaju predlažu i očekuju dijalog sa svim odgovornim strukturama – kaže Marijan Beljan, predsjednik HURIN-a.

Nova pravila izborne promidžbe

Na panelima će se razgovarati i o regulaciji internetskih medija, te pružatelja usluga putem satelita i kabela, a predstavnici nacionalnih televizija(HRT, Nova TV i RTL TV) će iznijeti svoje viđenje o, kako se i ističe, utjecaju globalnih trendova na hrvatsku audiovizualnu industriju. Nadalje, kako se napominje, izvještavanje nacionalnih medija će biti pod dodatnim povećalom zbog predstojećih predsjedničkih izbora. O toj će se temi razgovarati na panelu pod nazivom „Promjena pravila izborne promidžbe“, a na panelu se očekuju stavovi predstavnika nacionalnih televizija, saborskog Odbora za Ustav, Poslovnik i politički sustav, predstavnika GONG-a kao i Vijeća za elektroničke medije.
radio21
– 7. Dani elektroničkih medija otvorit će nove teme za koje su sudionici pokazali interes, ali će se razgovarati i o temama koje su ostale otvorene još od prošle godine, poput medijske politike. Vjerujem da će rasprava o izbornoj promidžbi na predstojećim predsjedničkim izborima zainteresirati mnoge sudionike, kao i rasprava o raspodjeli sredstava iz Fonda za pluralizam. Dani elektroničkih medija svake godine na jednom mjestu okupljaju velik broj profesionalaca i stručnjaka iz svih medija i čije je znanje potrebno iskoristiti kako bi se unaprijedio položaj prvenstveno lokalnih medija – ustvrdila je predsjednica Vijeća za elektroničke medije Mirjana Rakić.

Utjecaj Fonda za pluralizam

Inače, o interesu lokalnih i nacionalnih medija za navedene teme svjedoči i više od tri stotine prijavljenih sudionika za 7. Dane elektroničkih medija, a očekuje ih se još puno više za vrijeme te višeslojne manifestacije koja se održava u opatijskim hotelima: Grand Hotelu 4 opatijska cvijeta i Hotelu Agava.
A sad ponešto o ostatku vrlo intezivnih događanja na opatijskim medijskim susretima: nakon ‘Analize stanja u lokalnim elektroničkim medijima iz perspektive HURIN-a i NUT-a’ i spomenutih rasprava o medijskoj politici, slijedi i analiza društvenog utjecaja Fonda za pluralizam, a koji dodjelom bespovratnih sredstava ponajviše potiče razvoj neprofitnih i lokalnih medija, elektroničkih publikacija, te ‘malih’ radio postaja i TV studija, te drugu audiovizualnu produkciju. Tu je i panel Održivost lokalnih medija, o kojem značaju ne treba posebno govoriti, kada se zna da su u posljednjih desetak godina lokalni mediji – desetkovani.
tv
Među brojnim stručnim temama bit će priređena prezentacija novih pravila izborne promidžbe, ali i rasprava o dostupnosti audiovizualnih usluga osobama oštećena vida ili sluha u Hrvatskoj. Uslijedit će tema od posebno značaja za razvoj tzv. malih medija: Predstavljanje i usvajanje novina u Fondu za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija od strane zainteresiranih dionika, u organizaciji Agencije za elektroničke medije.
Kako će planira  pomoći lokalnim medijima da ne nestanu s medijske scene, što će se učiniti za razvoj neprofitnih medija bez kojih ne može biti odveć objektivnog informiranja građana, kako će mediji smjeti izvještavati o predsjedničkim kandidatima?
‘O svemu više uskoro doznajte na Vašem TRIS-u!’ –  kako se to obično kaže kad mediji reklamiraju sami sebe...
Oglas