Neovisni novinarski portal
20.3.2019.
IZDVOJENO
Foto:TRIS/J.Krnić

Hoće li zbog kredita za gradnju podzemne garaže pod Poljanom Gradski parking širiti zone parkinga pod naplatom?

Foto:TRIS/J.Krnić
Gotovo 15 sati dnevno, rekli bi udarnički, 5 strojeva probija se do zacrtane dubine od 13 metara koliko je potrebno za izgradnju troetažne podzemne garaže pod Poljanom. Još od najave tog projekta, bila je to jedna od prijemčivih tema u prepucavanju na relaciji gradske oporbe i vlasti u Šibeniku. Seže to u godine kada su pozicije gradskog SDP-a i HDZ-a bile drugačije ili “ko bi gori sad je doli”, a promjenom pozicija mijenjale su se i stavovi o tome koliko je projekt podzemne garaže na Poljani potreban, izvediv i hoće li biti pretežak za gradski proračun.
Preispitivanje projekta teškog 60-ak milijuna kuna potpuno je legitimno i potrebno jer na kraju krajeva taj novac plaćaju građani Šibenika bez obzira jesu li za ili protiv podzemne garaže pod Poljanom.
Mogao se Šibenik povesti za primjerom Varaždina koji je pod Kapucinskim trgom izgradio dvoetažnu garažu sa oko 450 parkirnih mjesta ali ne svojim novcem ili zaduživanjem. Tvrtka Crtorad uložila je 45 milijuna kuna i dobila koncesiju za naplatu parkiranja na rok od 30 godina, a nakon toga garaža prelazi u gradsko vlasništvo. Model je to koji bi svakoj gradskoj upravi trebao biti najpoželjniji.

Foto:TRIS/J.Krnić

No Grad Šibenik odlučio se za drugačiji model od Varaždina. Nije tražio privatnog partnera već je odlučio financiranje izgradnje garaže te uređenje platoa Poljane “podijeliti” sa svojom tvrtkom Gradski parking. Riskantan potez, upozoravala je šibenska oporba, strahujući kako će pod takvim teretom potonuti ne samo gradske financije nego i gradska firma. I nakon početka projekta kritike oporbe ne prestaju.
– Mislimo da se gradnjom parkirnih mjesta ispod Poljane neće riješiti problem parkiranja, već će to rezultirati dodatnim prometnim problemima pogotovo u ljetnoj sezoni. Najveći problem je tih 60 milijuna kuna. S tom količinom novca mogao se dugoročno riješiti, ne samo problem parkiranja, već i cijeli problem javnog gradskog prijevoza u centru grada. Na ovaj način to je nepovratno propušteno, a zbog vraćanja tog kredita bojim se da će Gradski parking proširiti naplatu parkiranja na cijelo područje Grada Šibenika ili će povećati cijene parkiranja, kaže predsjednik šibenskog SDP-a Tonči Restović.

Projekt troetažne podzemne garaže pod Poljanom

Hoće li zbog investicije u gradnju podzemne garaže Gradski parking širiti zone parkinga pod naplatom?

Suvišno je nagađati ili nabrajati što se sve moglo sa 62,5 milijuna jer će se oni sliti u projekt Poljane i troetažne podzemne garaže. Sada tek možemo pitati hoće li ta investicija opteretiti poslovanje Gradskog parkinga u tolikoj mjeri da će posegnuti za” kistom i važem piture”, kako to najavljuje šibenski SDP.
Direktoru Gradskog parkinga zato smo prvo postavili pitanje kako će se nedostatak Poljane kao parkirališta, na više od godinu i pol, odraziti na njihovo poslovanje s obzirom na činjenicu da je taj parking godišnje donosio oko 2,5 milijuna kuna?
-Gradski parking d.o.o. je u prethodnim razdobljima akumulirao sredstva za normalno poslovanje tijekom izgradnje podzemne garaže Poljana. Analizom popunjenosti parkirnih kapaciteta protekla dva mjeseca, od kada su otpočeli radovi na gradnji podzemne garaže Poljana, prihod od parkirališta Poljana u listopadu se prelio na ostala parkirališta u 60 % iznosu, znači povećan je promet ostalih parkirališta, a za studeni skoro u 100 %.-tnom iznosu, kaže direktor Gradskog parkinga Goran Bulat.
Pitali smo i hoće li se zbog investicije u gradnju podzemne garaže, a kako bi Gradski parking poslovao pozitivno, morati širiti zone parkinga s naplatom ili povećati cijena parkinga na postojećim parkiralištima?
-Gradski parking d.o.o. je planirao investiciju gradnje podzemne garaže na temelju postojećih parkirnih kapaciteta i važećih cijena. Ipak, u Gradskom parkingu svakodnevno smo  svjedoci upita naših građana koji žele da se uvede red u promet u mirovanju u njihovim gradskim četvrtima. O navedenim zahtjevima odlučuje Gradsko vijeće Grada Šibenika, odgovara Bulat.
Isto pitanje postavili smo i dogradonačelniku Šibenika Danijelu Mileti koji nam kaže kako se Gradski parking tri godine pripremao za projekt Poljane i shodno tome optimizirao svoje poslovanje, a širenje zona parkinga pod naplatom može se dogoditi isključivo ako to zatraže predstavnici gradskih četvrti ili mjesnih odbora.
-Najveće prihode Gradskom parkingu donose rampom regulirana parkirališta, a na onim uličnim parkiralištima na kojima postoje povlaštene parkirne karte zarada je minimalna, dodaje Mileta.

Poljana je sa 88 parkirnih mjesta donosila oko 2,5 milijuna kuna

Otplata kredita za podzemnu garažu do 2033. godine

Kako bi mogao odraditi svoj dio posla u projektu Poljana, Gradski parking se morao zadužiti, a suglasnost za podizanje kredita dobio je od šibenskog Gradskog vijeća u srpnju prošle godine. Kako se može iščitati iz spomenute odluke Gradskog vijeća(POVEZNICA), Gradski parking je podigao kredit od 25 milijuna kuna i kao instrument osiguranja, između ostalog, založio zgradu autobusnog kolodvora.
-Rok otplate je 12 godina s počekom od 1 godine uz kamatnu stopu od 1,75%. Kredit se stavlja u otplatu 1.10.2020., a poček teče od dana stavljanja kredita u otplatu do 30.09.2021. Krajnji rok povrata kredita je 1.10.2033., a prva rata dospijeva na naplatu 1.1.2022., pojašnjava direktor Gradskog parkinga Goran Bulat.
Troetažna podzemna garaža pod Poljanom, površine 8 000 četvornih metara sa 256 parkirnih mjesta svoju će rampu podignuti do početka ljeta 2020., uvjerava nas dogradonačelnik Mileta.
Ostavlja to više nego dovoljno vremena Gradskom parkingu da u njoj ubire novac do dospijeća prve rate, početkom 2022.godine, u iznosu od oko 600 tisuća kuna. Kredit će otplaćivati tromjesečno, dakle godišnje oko 2, 4 milijuna kuna. Toliko je otprilike donosilo parkiralište na Poljani sa 88 parkirnih mjesta.
Je li Gradski parking već napravio kalkulaciju cijene parkinga u podzemnoj garaži?
-Gradski parking d.o.o. je napravio studiju gospodarske isplativosti po postojećim cijenama parkinga, kaže nam Goran Bulat.
Po tome zaključujemo kako cijena parkiranja pod Poljanom ne bi trebala biti veća u odnosu na onu koju smo plaćali (Od 1.06. do 30.09. – 10 kuna/sat, s tim da se u vremenu od 24 h do 7 h plaćao samo prvi sat parkiranja. Ostatak godine – 5 kuna, s tim da se u vremenu od 21 h do 7 h plaćao samo prvi sat parkiranja).
Gradski parking (odnosno Grad Šibenik) ne bi ni imao opravdanje za povećavanje cijene parkiranja u podzemnoj garaži jer će raspolagati sa gotovo trostruko više parkirališnih mjesta na istoj lokaciji, a shodno tome ubirati i veće prihode s kojima se otplata kredita ne dovodi u pitanje.
Prema našoj računici, ostaje tu dovoljno prostora da se cijena čak i smanji, barem van sezone. Bila bi to dobra mjera kojom bi staru gradsku jezgru Šibenika konačno počeli buditi iz zimskog sna.
Tags: , , , , , , , , , ,

VEZANE VIJESTI