Neovisni novinarski portal
19.10.2019.
KOMENTARI / POLITIKA / Portreti
Portret tjedna: Siniša Hajdaš Dončić, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture: Milanovićev “princ prijestolonasljednik”

Portret tjedna:
Siniša Hajdaš Dončić, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture:
Milanovićev “princ prijestolonasljednik”

portret_tjedna_hajdas_doncic_post

Siniša Hajdaš Dončić, jedan od Milanovićevih „poletaraca“ s velikim ambicijama i manjkom učinkovitosti, dobio je specijalnu priliku na današnjoj Tematsko-izvještajnoj konvenciji SDP-a. Nešto nalik inaugurativnom nastupu. Kojim bi se trebao promovirati kao neka vrst Milanovićeva „princa prijestolonasljednika“. Nova snaga za nove pobjede. Jedini je ministar iz Milanovićeva  tima koji će se, uz šefa partije, europskog povjerenika Nevena Mimicu, te dva potpredsjednika Vlade Milanku Opačić i Branka Grčića, obratiti članstvu u okviru najavljenog protokola konvencije. Ničim izazvan. Otkud sad pa Hajdaš Dončić?! Čime je on tu posebnu priliku za stranačku promociju zavrijedio? Što njegovim nezasluženim eksponiranjem prvak socijaldemokrata „u Hrvata“ poručuje? Je li naumio stečevine SDP-a darovnicom prenijeti na ovog zagorskog političkog larpurlartista, pa ma što tko o tome mislio?

Zabočanin Siniša Hajdaš Dončić rođen je 1974.g., i kad je ušao u Vladu bio je najmlađi Milanovićev ministar. Ekonomist, doktorirao na splitskom Sveučilištu s temom stvaranja tzv. prekograničnog turističkog klastera povezivanjem slovenskih i zagorskih ruralnih turističkih destinacija (?!), školovao se u Americi, Slovačkoj, Bugarskoj… Osnovao je Zagorsku razvojnu agenciju kojoj je bio na čelu, i tvrdio kako se dugo premišljao glede svoga političkog angažmana jer mu se ovo hrvatsko politikantsvo, a ne politika- gadilo. Ali,onda je shvatio kako politika može biti i za javno, opće dobro. Pa joj se – predao. Bio je pročelnik za gospodarstvo, a 2009. postao i zagorski župan. Godinu dana prije ulaska u Vladu šefu SDP-a decidirano je kazao kako ga saborski mandat ne zanima i da želi dovršiti posao u županiji. Milanović mu je u Saboru našao zamjenu, kao što je nedugo nakon toga, prerano potrošenog Zlatka Komadinu zamijenio Hajdašem Dončićem.

Maloljetni HDZ-ovac, vjenčan u kapucinskoj crkvi, vegetarijanac…

Radio je na EU projektima i razvojnim studijama, ali unatoč svim njegovim profesionalnim referencijama, najpoznatiji je po tome što je svome, pridodao i prezime supruge – Dončić, čime je postao unikum „ u Hrvata“. Vjernik je, oženio se u kapucinskoj crkvi i time posvjedočio da „crveni“ nisu nužno ateisti. Bio je i vegetarijanac dok se nije razbolio od sarkoidoze i posvetio alternativnoj medicini i zdravoj prehrani. Trenirao je kung fu, pliva, igra badminton, sluša TBF i Hladno pivo, a u biografiji mu je zapisano i da je s 15 godina bio jedan od utemeljitelja HDZ-a. Zahvaljujući revnom ocu koji je, i ne pitajući, učlanio cijelu obitelj u Tuđmanovu stranku. No, članstvo nikad, tvrdi, nije konzumirao… Ukratko, dvoprezimeni Siniša, oduvijek se silno upinjao biti izvanserijski, osobit, na svoju ruku. Pokazivao je to i na funkcijama koje je obnašao. Kad je postao župan, jedna od prvih stvari koju je poduzeo je bilo donošenje etičkog kodeksa kojim je propisao ne samo pravila ponašanja, nego i odijevanja za svoje trudbenike (?!). Uspio je, kao župan, podvaliti i medijima lažnim natječajem za nabavu vozila od 260 KS, pogonom na sva četiri kotača, precizno definiranih dimenzija i linije, bogme i cijene, od čak 270 tisuća kuna. I kad su novinari na to skočili, sazvao je konferenciju, objelodanio“podvalu“ i promovirao županijski turistički projekt „Bajka na dlanu“, za koji bez ove smicalice nikad toliku pozornost ne bi dobio. Šteta da Milanović nije kod nabave skupocjenih Audija koristio njegove znalačke auto-usluge. Možda bi tada umjesto Audija, zapravo dobili kakav prvorazredni investicijski projekt težak milijarde eura…

S Milanovićem se našao  u vinu i – mudrosti…

Nije tajna da su Milanović i Hajdaš Dončić poput dva prsta jedne ruke, da se razumiju (u stranku i vino) i podupiru javno i tajno („Uživam s njim popiti čašu vina i pojesti nešto. Našli smo se i na mentalnoj razini“, priznaje Hajdaš). Ali, ako je konvencija izvještajna, ako joj je cilj rezimirati prijeđenih pola puta Vlade, i najaviti poteze koji bi ovu dešperatnu družbu mogli katapultirati među izborne pobjednike, zar nije ministar financija, Slavko Linić, bio najlogičniji izbor govornika. Taj, pak, ima što reći stranačkim prijateljima, ima im se na što požaliti, a u ovakvoj konstelaciji snaga i čime pohvaliti. Taj je makar radio, a ako je pritom i griješio, manja je šteta negoli od onih koji su dvije godine samo jalovo trošili i paradirali…

Ali, Linića na konvenciji nema. Zato Hajdaša, ministra u čijem resoru baš ništa ne ide kako valja, ima!

– Ne mogu svi govoriti- objašnjava Milanović. – A u Dončićevom resoru se događaju stvari o kojima smo malo manje govorili – domeće šef SDP-a, provocirajući nove dvojbe oko konvencijskog ekskluziviteta zagorskog pulena. – Zašto nitko ne pita kako to da neće govoriti ministri Rajko Ostojić ili Željko Jovanović u čijim resorima napredak, po naravi stvari, dolazi teže – kontrira „nevjernim medijskim tomama“ Milanović. Ali, to nije uvjerljiv kontraargument. Ostojić i Jovanović bi, posezanjem za mikrofon, učinili medvjeđu uslugu i sebi i stranci u ovom trenutku. Taj dvojac bez kormilara ima biti kuco, s obzirom na stanje u ministarstvima koja vode i rejting kod građana. Ali Hajdaš Dončić, zbilja, zašto?

U njegovom resoru se “puca” samo – ćorcima

Upravo u njegovom resoru se očekivala, pa i najavljivala, investicijska eksplozija, ali su i oni malobrojni investitori „pucali“ ćorcima. Neslavno je propala privatizacija HŽ Carga, koja se smatrala apsolviranom pričom. Pače, osim finalne muljaže kojom se pokušalo izboksati i ono što nije bilo predmetom dogovora Vlade i rumunjskog investitora, cijeli posao dodatno je iskompromitiran i hapšenjem vlasnika Grampet grupe Gruia Stoica i to ni manje ni više, nego zbog sumnje  na pomićivanje, odnosno namještanje natječaja u prijevozu rudače! Iz oporbe su zbog toga čak tražili i Hajdaševu „glavu“.

Propao je i natječaj za prodaju Croatia Airlinesa na koji se baš nitko nije javio, a na jedvite jade, nakon serije odgoda, s nepouzdanim Francuzima potpisana je koncesija za Zračnu luku Zagreb. Što će biti s monetizacijom hrvatskih autocesta, tko su potencijalni kupci i koliko cijene naše autoceste, za koje Vlada traži tri milijarde eura, znat će se tek u lipnju jer tako nalaže Zakon o javnoj nabavi. A ako pitate ministra Hajdaša Dončića, sve su to posljedice nasljeđa tvrtki koje su došle do ruba propasti. Razumije se, za svaki neuspjeh krivo je nasljedstvo bivše nomenklature, a  i za najmanji uspjeh ingenioznost nove…

Dakle, čime se ima Hajdaš Dončić pohvaliti svojim stranačkim prijateljima pred koje izlazi s neočekivanom reputacijom premijerove perjanice? Pa, vjerojatno isključivo prijateljstvom sa šefom koji znade cijeniti odanost više negoli rezultate i sposobnost…

Tags: , , , , , ,

VEZANE VIJESTI