Neovisni novinarski portal
5.11.2024.
OTOK / šibenik
“Slučaj Kaprije”/ Gradonačelnik “zaratio” s oporbom, a SDP-ov Restović mu poručio: “Znate da sam tu ako Vam zatreba bilo kakva pomoć”…

“Slučaj Kaprije”/ Gradonačelnik “zaratio” s oporbom, a SDP-ov Restović mu poručio:
“Znate da sam tu ako Vam zatreba bilo kakva pomoć”…

Kaprije je top-tema ovog ljeta. Trajektno pristanište, izgrađeno europskim novcem, otočani ne žele koristiti, traže da se brodovi Jadrolinije privezuju uz staru rivu, baš kao da nova i nije izgrađena. Sve zbog toga što obećana pristupna cesta do nove trajektne luke nije izgrađena. Svega je tu bilo ovog ljeta, „slučaj Kaprije” dospio je i u Hrvatski sabor zahvaljujući šibenskom zastupniku SDP-a Tončiju Restoviću koji je apelirao na ministra Butkovića da donese odluku o ovoj stvari, i da sve do izgradnje pristupne ceste, nekoliko puta tjedno, trajekt pristaje na staroj rivi, kako bi dostava namirnica, materijala i odvoz otpada protjecao nesmetano. Mostovi zastupnici su gradonačelnika Željka Burića optužili da je od jadranske oaze mira napravio otok nemira, te slučaj problematizirali kao nacionalni problem – sigurnosni i demografski. Naposljetku se s izvanredne konferencija za novinare oglasio i gradonačelnik Burić…

Tema je postala „hrvatska”, što bi rekli Mostovci „nacionalna”, kad se o njoj počelo govoriti u Saboru.

Tonči Restović, SDP-ov zastupnik upozorio je da je priča o Kapriju zapravo priča o otočanima koji vole svoj otok i spremni su, bez ostatka, boriti se za kvalitetu života na njemu. Podsjetio je da je prije šest godina Ministarstvo prometa, s Olegom Butkovićem na čelu, osiguralo sredstva za izgradnju novih trajektnih pristaništa i pozvalo županije da dostave svoje projekte. A tadašnji HDZ-ov župan ( Goran Pauk ) imao je dva „u džepu”, Zlarin i Kaprije, oba otoka bez automobila, štoviše sa zabranjenim cestovnim prometom. Ali, izgradnja ceste od novog pristaništa do centra Kaprija bila je sastavni dio projekta nove trajektne luke na otoku, a šibenski gradonačelnik je, da ne bi bilo nikakve sumnje, tada potpisao i dokument kojim se obvezao izgraditi spomenutu cestu.

-I tako je projekt obuhvatio čitavu trasverzalu HDZ-ove vlasti- naveo je Restović u saborskom govoru i dodao: – Da priča bude potpuna, tu je i šef lokalnog mjesnog odbora, također HDZ-ovac, koji osim pokušaja izazivanja fizičkog sukoba s mještanima, nije osobito bitna figura. Pristanište je sagrađeno, ali pristupna cesta nije. Stoga mještani smatraju da projekt trajektnog pristaništa nije gotov.

Restović je u Saboru prozvao i gradonačelnika Burića koji na apele mještana ne reagira, na otok ne želi, ali ni Kaprijane ne prima na razgovor.

-A oni ne odustaju, svaki dan četiri puta se okupljaju na novom pristaništu i ne dozvoljavaju trajektu da pristane. Pišu brojne dopise, i Ministarstvu i Županiji i Gradu-ispričao je SDP-ov zastupnik.

Uz sve probleme, eskalirao je i problem s odvozom otpada s otoka kojim se širio nesnosan smrad.

-Takva situacija je potencijalni problem za zdravlje mještana i gostiju. Grad zabranjuje odlazak kamionima vlastite komunalne tvrtke alternativnim prijevozom, mještani se zato sami organiziraju i plaćaju troškove odvoza otpada– naveo je Restović, objašnjavajući da je bio zamoljen da odigra ulogu svojevrsnog mediatora u sporu na otoku, ulogu je prihvatio i uspio dogovoriti da će mještani dopustiti Jadrolinijinom trajektu pristajanje na novom pristaništu kako bi komunalci mogli odvesti otpad s otoka.

– I u toj maloj operaciji se zapravo vidi sva apsurdnost hrvatske politike i inzistiranja na projektima koji nemaju veze s poboljšanjem života ljudi. Naime, kamioni uz veliku muku i na jedvite jade prolaze šetnicom do mjesta.
Mještani se bore i za očuvanje prirode, jer ukoliko je nečija skrivena namjera bila izmjestiti novo pristanište kako bi se proširilo područje sidrenja i postavljanja bova, onda je to ispod svake razine. Da ne bi sve ostalo na prosvjedima, mještani imaju i konstruktivan prijedlog, a to je ujedno i moj apel – ministre, donesite odluku da trajekt, sve do izgradnje pristupne ceste, nekoliko puta tjedno pristaje na staroj rivi, a sve kako bi dostava namirnica, materijala i odvoz otpada protjecao nesmetano- rekao je nedavno u Saboru Tonči Restović.

Kaprije su obišli i Most-ovi zastupnici Ivica Ledenko i Zvonimir Troskot, te nakon toga sazvali konferenciju za novinare na kojoj su problem kategorizirali kao „nacionalni” i to sa sigurnosnog i demografskog aspekta. Gradonačelnika su optužili da je od jadranske oaze mira napravio otok nemira, naglašavajući da su upravo oni prvi problematizirali „slučaj Karije” u Saboru.

– Zašto je problem Kaprijana nacionalni problem? Iz razloga što mi u MOST-u shvaćamo da je ovo problem nacionalne sigurnosti Republike Hrvatske. Jer ako ćemo se ovako nastaviti ponašati prema našim otočanima, s takvom negativnom demografskom politikom ćemo raseliti ljude i napraviti navigacijske punktove za jahte i brodove i uništiti lokalno stanovništvo – izjavio je Troskot .

Svi ti oporbeni glasovi naposljetku su nagnali i šibenskog gradonačelnika Željka Burića da sazove konferenciju za novinare i kaže u čemu je problem, zašto cesta nije izgrađena, kad će Grad ispuniti svoje obveze i kad će se mir napokon vratiti na otok.

Burić je relativizirao problem i oporbene istupe o ovoj temi u Saboru nazvao osobnom promocijom novih saborskih zastupnika.
Podsjetio je da su Kaprijani sa Županijom i Minsitarstvom mora, prometa i infrastrukture postigli kompromis po kojem će trajekt triput tjedno pristajati na staro mulo, a kad grad izgradi pristupnu cestu od trajektnog pristaništa do središta otoka, odnosno do stare luke, profunkcionirat će i nova luka. Naveo je da je u zadnjih nekoliko tjedana na Kapriju bilo čak 130 prosvjeda kojima je sustavno onemogućavano pristajanje trajekta u novoj trajektnoj luci jer cesta, na koju se Grad obvezao, nije izgrađena. Ali, cesta nije sporna, “niti smo ikada rekli da svoju obvezu nećemo izvršiti”- ustvrdio je Burić, negirajući da je ta cesta ključni problem za Kaprijane, kao što to ističu i mještani i oporba.

– Ispada da je cesta temeljni problem, a ona uopće nije problem. Restović, Ledenko i Troskot prozivaju mene da nisam otišao na Kaprije i razgovarao s ljudima, a zaboravljaju da sam primio Kaprijane kad su prosvjedovali ispred gradske uprave. I tada im je rečeno da pristupni put nije sporan – ponovio je šibenski gradonačelnik. Posebno je naglasio da je Ministarstvo prometa sve ceste na otoku Kapriju kategoriziralo kao 4. kategoriju, što znači da je za njih dozvoljena širina 3,5 metara, jedna vozna traka s proširenjem za mimoilaženje, a ne dvije trake s javnom rasvjetom kako su neki otočani tražili. Dnevni promet na otoku je manji od stotinu vozila, brzina ne prelazi 40 km/h, što znači da je obveza Grada tek prilagoditi postojeći put koji povezuje staro i novo pristanište. Nitko saborskim zastupnicima ne brani da stoje iza stavova prosvjednika, ali bilo bi dobro da pritim znaju zakone RH- poručio je Burić. Štoviše, optužio je zastupnika Restovića da se stavio na čelo prosvjeda, pače, da ga je organizirao, a istovremeno s legalno izabranim predsjednikom MO Kaprije odbija razgovarati samo zato što pripada stranci ( HDZ-u, op.a. ) koja mu ne odgovara. Troskotu je, pak, poručio, da kad poziva na smjenu predsjednika Mjesnog odbora na otoku treba znati kako se u demokraciji mijenja MO, a do tada red je da poštuje legalno izabranog predsjednika.

Što se tiče pristupne ceste oko koje se već tjednima lome koplja, Burić ističe da je obavljeno geodetsko mjerenje trase koja će biti obnovljena prema geodetskom elaboratu na kojem počiva i cijeli projekt, a elaborat je u fazi revizije. Obećao je početak radova na prometnici kreće nakon završetka turističke sezone.

Što se odvoza smeća tiče, koji je neočekivano spriječio direktor Zelenog grada Novica Ljubičić, navodno, zbog sigurnosnih razloga, a mještani odvoz otpada organizirali i platili sami, Burić napominje da je u drugom navratu, kad se ponovo skupila veća količina smeća, kamion Zelenog grada ipak došao na otok preko novog pristaništa, a uskom, starom stazom do kontejnera u centru mjesta.

– Bili smo svjedoci priče ravne holivudskim filmovima. Teški kamion Zelenog grada se probija cesticom pazeći kao u šumama Bolivije da ne padne niz strminu i prolazi s novog do starog mula. Jedanput i nikad više, jer to se više neće ponoviti. Po želji Kaprijana, kontejneri će se izmjestiti na novo mulo- rekao je Burić.

Odgovorio je i na optužbe da je Kaprije zaboravljeni dio Grada Šibenika, što, smatra, demantiraju značajna ulaganja-  uređena uljara, objekt za ambulantu Doma zdravlja, putevi i šetnica, dječje igralište, sanacija pomorskog dobra, stotinu priključaka za vodu, 16,3 milijuna eura koji su osigurani iz europskih izvora za izgradnju vodovoda.

– I sve to je Kaprijanima- ironično će Burić- osigurao Grad Šibenik, a ne Restović ili Troskot i Ledenko.

Tonči Restović (Foto: TRIS)

No, na ove Burićeve izjave zastupnik SDP-a Tonči Restović nije ostao bez teksta. Oglasio se priopćenjem u kojem odlučno demantira da je bio na čelu prosvjednika na Kapriju, ali ih, za razliku od gradonačelnika, ističe, razumije. Podsjetio je Burića da je omogućio odvoz otpada s otoka jer je u tom trenutku ugrožavao zdravlje mještana, i pridonio da se postigne sporazum da trajekt pristaje na dosadašnjem pristaništu do izgradnje pristupne ceste.

To sam napravio samo zato što ste Vi gradonačelniče, prespavali zadnja dva mjeseca. Prstom maknuli niste da se problem riješi. Problem čiji ste Vi uzrok. Jer da se držite vlastitih obećanja, pristupna cesta bi bila izgrađena. Podsjetit ću Vas da ste se prije šest godina, osobnim potpisom, obvezali da će te tu cestu sagraditi. Vaš krimen ne završava u neispunjenim obvezama jer, ako su točne priče da ste odmahivali rukom na apele mještana da se barem otpad odvozi s otoka, onda je to neoprostivo.
Jučer ste- nastavio je u svom priopćenju Restović- izazvani prigodničarskom pressicom nekoga tko svoje slučajno kupanje na Kapriju koristi za pokušaj skupljanja politikantskih poena, reagirali na način da ste vidno nervozni, pričali o stvarima koje Vam je netko sa strane šapnuo. Vjerujte mi, taj netko Vam ne želi dobro. Ni Vama ni našem gradu. Ovo govorim jer izazivanje podjela i vrijeđanje nije moj način političkog djelovanja, a nije bio ni Vaš. Javni posao treba obavljati odgovorno i ponizno. Imajući na umu uvijek i stalno da se ovim poslom bavimo zbog ljudi. Nikako zbog sebe samih. Ovaj put Vam se dogodilo da ste vlastitu frustraciju zbog nerješavanja jednog problema, ispoljili na potpuno pogrešan način. Dok ste spavali, problem se barem djelomično riješio. Budite zadovoljni zbog toga i bacite se na izvršavanje vlastitih obećanja jer u konačnici, to je ono po čemu će nas naše Šibenčanke i Šibenčani pamtiti.
Isto tako, znate da sam tu ako Vam zatreba bilo kakva pomoć i po drugim pitanjima- poručit će gradonačelniku SDP-ov zastupnik.

Tags: , , , , , ,

VEZANE VIJESTI