Iskra brodogradilište Šibenik, slovensko poduzeće koje je nakon desetljetnih privatizacijskih radnji došlo u posjed nekadašnjeg uglednog i prosperitetnog hrvatskog poduzeća Remontnog brodogradilišta Šibenik, dobilo je na javnom natječaj posao izgradnje sedam aluminijskih brodica za traganje i spašavanje na moru za Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, vrijedan državnih 13,61 milijun eura.
Kako javljaju iz Iskre, ugovor o tom poslu potpisali su Roko Vuletić, direktor Iskra brodogradilišta Šibenik i HDZ-ovac Oleg Butković, potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske i ministar tog ministarstva. Iskra brodogradilište Šibenik podsjeća kako su prije ovog novog posla koji su dobili od države imali još jedan, a kada su izgradili brze brodice za hitnu medicinsku pomoć.
-Vrijednost ovog posla je 13 615 000 eura, a Iskra brodogradilište Šibenik izabrano je kao najpovoljniji ponuđač na otvorenom postupku javne nabave koji je provelo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture. Brodice koje će graditi za Lučke kapetanije bit će duljine 15 metara, postizat će maksimalnu brzinu od 40 čvorova, a autonomija će im biti 430 nautičkih milja. Brodice za spašavanje i traganje na moru gradit ćemo na istoj platformi na kojoj smo projektirali brodice za hitni medicinski prijevoz s tim da će one biti malo drugačiji i prilagođene specifičnoj namjeni. Sedam brodova koje će graditi Iskra bit će namijenjeno za redovite zadaće Lučkih kapetanija, odnosno za kontrolu hrvatske državne granice na moru te traganje i spašavanje. Mi smo se natjecali za gradnju brodica u segmentu u kojemu smo iskusni i u kojemu imamo reference izvrsnosti. Kroz gradnju brodica za hitni medicinski prijevoz puno smo naučili, a u praksi imamo dokazane parametre brzine, stabiliteta, mogućnost samoispravljanja, self-righting, i performansi koje se traže, tako da sada praktički imamo gotov dizajn. Brodice za Lučke kapetanije imat će jednaka – kazao je prilikom potpisivanja Ugovora Roko Vuletić.
Šibensko brodogradilište isporučivat će dvije brodice godišnje, kako se ističe. Jednostavnim izračinom se dolazi do podatka kako je cijena jedne brodice iznosi gotovo – dva milijuna eura, odnosno 1,954 milijuna eura. Zašto država daje toliki novac za jedan 15-metarski brod? Na to pitanje bi trebali znati odgovor oni koji bolje poznaju tržište plovila.
Inače, u priopćenju poduzeća Iskra se ističe kako će gradnja brodova početi u proljeće 2024. godine.