‘Strava u šopingu: U jednom trgovačkom lancu nije bilo mortadele s maslinama, pogledajte zašto’
‘Strava na stablu: u jednom novozagrebačkom naselju mačka mijaukala sat vremena, otkrivamo zašto’,
‘Strava u Hrvatskom saboru: A. Plenković govorio o nečemu, pogledajte o čemu…’
Nekako se, kao stravična mrkla noć nad maglovito jezivo groblje, nameće pitanje zašto je baš riječ strava jedna od najkorištenijih u glavnini hrvatskih medija (i šire), pogotovo u naslovima. U tome dakako sudjeluju i mediji koji se smatraju (zastrašujuće) ‘ozbiljnima’. Eto temice za našu rubriku UZNEMIRUJUĆE SENZACIONALNO.
Bilo bi nekako stravično da se ovih dana probudimo i pogledamo vijesti i budemo prestravljeni, a jer se u naslovima ili nadnaslovima nigdje nije pojavila riječ strava.
Strava je strava
Čini se kako su uredništva stravično posvećena težnji da u svaki tekst barem jednom uguraju riječ strava. Nek’ se nađe, nikad ne znaš. Nekad to i nema nekakvog odnosno nema nikakvog smisla, ali koga briga: strava je strava.
U nekim prošlim i povremeno manje stravičnim vremenima, ljudi su riječ strava koristili uglavnom prepričavajući sadržaje filmova tzv. strave i užasa. Horori se sad zovu jednostavnije ‘filmovi strave’. Riječ ‘užas’ je ispala, no ostali su užasavajući užasni filmovi te tematike.
Ali halo, čekaj malo: riječ STRAVA je međunarodna poznata i priznata zahvaljujući aplikaciji za mobitele odnosno američkom internetskom servisu koji služi da pojedinci bilježe i prate sve svoje i tuđe tjelesne aktivnosti, pa onda to još objave na društvenim mrežama da svi znaju kad je netko otišao u dućan po jogurt i pritom načinio 134 metra puta, ili napravio biciklom krug po garaži. To je, uh, nekako stravično samo po sebi, pa iako ne-slavenski narodi ne znaju što nama znači riječ strava, čini se kako je naziv ovog internetskog servisa stravično i užasno dobro pogođen.
No vratimo se u stravičnu i djelomično nevirtualnu realnost.
Evo i jučer, danas… strave po naslovnicama u izobilju. Nema tog grada i države uz koju nije prikrpano ‘Strava u…’. Tako je jučer vidljiva bila ‘Nova strava u BiH…’, ‘Strava u Grčkoj’, ‘Strava u Beogradu’, ‘Strava u Kutini’, ‘Strava ovdje, strava ondje, strava svugdje…’.
Jedna od stravično efektnih i vrlo često korištenih formulacija u naslovima je ona: ‘Strava u susjedstvu’. Pa ti vidi u kojem (ako klikneš na naslov).
Strašno: Doznajte što!
Tko zna, možda se jednom dogodi da uredništva s izvrsnim njuhom za stravične događaje i medijske sadržaje jednog jutra dođu na posao i užasnuti shvate da nema nikakvog pravo stravičnog ili barem djelomično stravičnog događaja i vijesti.
Pa objave: Strava na poslu: Danas nema ničega stravičnog za objaviti.
U međunevremenu, mudra uredništva odlikuje i spremnost i pripremljenost na izvanredno stravične događaje, pa već imaju spremne stravične naslovnice i naslove. Kao u slučajevima inducirane općedruštvene strave kada su umirali doživotni državnici i tome slično.
Tako na lageru strave mogu imati uvijek nešto spremno, da ih ne zatekne bezstravica (bestravica) u medijskom prostoru.
Evo zato par zastrašujuće stravičnih naslova za fond strave, za dane s manje strave na raspolaganju:
Strašno: Doznajte što!
Strava u naslovu: Pogledajte zašto…
Itd.
Evo za kraj par primjera povijesnog tiska sa naslovnicama koje su opravdano sadržavale riječ strava: