Na djelu je sustavno širenje “zelenih laži”, tvrde iz Greenpeacea Hrvatska pozivajući se na novo istraživanje “Tri nijanse zelenih laži” koje su proveli Sveučilište Harvard i Greenpeace u Nizozemskoj.
-Otkad su znanstvenici po prvi put počeli objavljivati dokaze o tome da su fosilna goriva odgovorna za klimatsku krizu, fosilna industrija pokrenula je žestoki napad u kojem dovodi u pitanje podatke, potkopava dokaze i na svakom koraku napada one koji ih prenose- ističu iz ove međunarodne organizacije koja je posvećena borbi za zdrav okoliš. Ništa se, tvrde, nije promijenilo nakon desetljeća prevara i obmana, samo su su se počele koristiti suptilnije, prijeteće taktike, što evidentno pokazuje i spomenuto istraživanje.
To je, ističu iz Greenpeacea, najveći i najsofsticiraniji pregled ponašanja fosilne industrije na društvenim mrežama dosad. Istraživanje, dodaju, potvrđuje da su Twitter, Tik Tok, Instagram, Facebook i YouTube nova sredstva obmanjivanja o klimatskim promjenama čija je nedvojbena svrha odgađanje djelovanja za zaštitu klime.
Hoćemo li zaista i dalje to prihvaćati?-pitaju se ogorčeni aktivisti Greenpeacea pozivajući sve osviještene građane da potpišu peticiju i poruče EU da zabrani fosilne reklame i sponzorstva.
Prema navedenom izvješću ispostavlja se da su više od dvije trećine objava naftnih, automobilskih i aviokompanija zapravo “zelene laži” i da se koriste društvenim mrežama kao sredstvom za ponavljanje istih taktika kojima se služila duhanska indutrija kako bi desetljećima uspješno blokirala regulaciju svojih smrtonosnih proizvoda. Koji su, nota bene, i danas u slobodnoj, legalnoj prodaji…
Izvješće otkriva i da europska naftna, automobilska i avionska industrija suptilno, ali sustavno prisvajaju sadržaje povezane s ljepotom prirode kako bi “zazelenile” svoj negativni imidž u javnosti.
Štoviše, napominju u svom priopćenju iz Greenpeacea, i ovog ljeta koje je za Europu bilo najtoplije u povijesti mjerenja, neke od kompanija koje su najodgovornije za globalno zagrijavanje nastavile su šutjeti o klimatskoj krizi na društvenim mrežama, a istovremeno su komunicirale na način da se strateški pozicioniraju kao zelene, inovativne, dobrotvorne marke.
Takve strategije širenja “zelenih laži” trojanski su konj fosilnih goriva, kažu, jer se ispod nedužne i dobronamjerne vanjštine kriju smrt i uništenje.
Zbog toga Greenpeace Hrvatska poziva građane da potpišu peticiju o zabrani reklamiranja i sponzorstava fosilnih industrija.
-Tko ne bi htio vjerovati da se kompanije poput Shella i Totala zalažu za klimu i poduzimaju sve što je u njihovoj moći?!
EU se mora zauzeti za budućnost ljudi i planete, stoji u apelu koji potpisuje Petra Andrić iz Greenpeacea Hrvatska, a kojim se pozivaju svi oni s razvijenim osjećajem i sviješću o važnosti očuvanja prirode:Potpiši peticiju i pridruži nam se u borbi!

Prosvjed ispred zgrade HEP-a/Maja Bota/Greenpeace