Po stratištu donedavne guste borove šume na sada razrovanom novom gradilištu na istočnom prilazu Šibeniku na predjelu Rokići jučer su se prošetali ministar mora, prometa i infrastrukture, Oleg Butković, župan Goran Pauk i gradonačelnik grada Šibenika Željko Burić i ostali. Prethodno su, kažu, razgovarali o projektima cestovne infrastrukture na području županije. Dakako, nešto su pričali i o tzv. cesti Šibenik-Drniš-Knin, a o kojoj se, dakako, već najmanje trideset godina priča uoči lokalnih ili državnih izbora. No takva cesta još ne postoji.
– Bilo je riječi i o obilaznici Drniša, na budućoj brzoj cesti Šibenik – Knin. Projekt je u ozbiljnoj fazi, priprema se dokumentacija te kreću izvlaštenja tako da u 2021. godini možemo očekivati prve radove – reče ovaj put i ministar Butković o cesti koja je trebala biti dovršena prije par desetljeća, no nije nikad.
Bilo je riječi o još nekoliko ‘vječnih’ projekata…
-Na sastanku smo razgovarali o čitavom nizu prometnih projekata koji se provode ili pripremaju u Šibensko – kninskoj županiji. Riječ je uglavnom o projektima koji se tiču rasterećenja državne ceste DC8 ili su identificirani kao projekti koji će prometno rasteretiti grad Šibenik, poput čvorova Njivice I I II ili čvora Mandalina – reče ministar o tim nekim projektima, a koji bi se inače s malo novca mogli riješiti elegentnim prometnim rješenjmima u vidu kružnog toka, a kakvi su u civiliziranom svijetu odavno prigrljeni kao najsigurnija i nejeftinija rješenja.
No našim vlastima takvi projekti očito nisu dovoljno skupi, jer se onda ne mogu javnim tj. našim novcem namiriti brigade građevinara i ostalih suradnika i posrednika koji zarađuju u tom lancu.
–Osim toga, razgovarali smo i o drugim prometnim projektima u gradu, poput jednog koji je nedavno uspješno završen, a to je garaža na šibenskom Trgu Poljana – ustvrdio je prometni ministar, no nije se zapitao zašto je nakon nedavne veće kiše taj ‘uspješno završeni projekt’ poplavio.
Dakako, sjetili su se opet i tzv, putničkog terminala za kojega je radove prije dvadesetak godina na šibenskoj rivi kojega je onomad još ‘otvarao’ višestruki optuženik Ivo Sanader (HDZ). Terminala dakako tamo još nema.
-Dotakli smo se i izgradnje putničkog terminala, projekta kojeg provodi državna lučka uprava, a za koji je prethodno potpisan ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava – istaknuo je nakon sastanka ministar Butković.
Inače, iz Šibensko-kninske županije ističu i kako se ‘razgovaralo o doradi projekta čvora Rokići, kojeg su ministar i direktor Hrvatskih cesta Josip Škorić po završetku sastanka obišli…’
O kakvoj se sad doradi radi, nije poznato, no sudeći po onome što je tamo učinjeno do sada, teško je očekivati nešto dobro.
Unatoč stajalištu mnogih u Šibeniku, a posebice žitelja Rokića, kako ovakav megalomanski projekt nema smisla, jer se moglo pronaći puno jeftinije i jednostavnije rješenje zbog kojega nije trebalo bespovratno ogoliti i zauvijek uništiti veliku površinu šuma i zelenih površina, vladajući su bez bitne konzultacije s javnošću odabrali ovaj invazivni projekt.
Izgradnjom novih prometnica megalomanskih dimenzija se neće na kraju dobiti veća prometna prohodnost, smatra se, jer se već nakon stotinjak metara pripajaju na uske gradske ulice iznad šibenske bolnice.
Dakako, skuplji projekt je uvijek zanimljiviji vlastima i građevinarima, koje, pokazuje se svaki puz iznova kod sličnih projekata, pritom nemaju milosti prema zelenim površinama kakve bi u nekim civiliziranim sredinama bile čuvane kao kap vode na dlanu, a ne bešćutno i bez ikakvog obzira prema okolišu počupane, popilane, razrovane i raskopane.
– Izgradnja čvora Rokići započela je 17. kolovoza ove godine, a rok za dovršetak je 12 mjeseci. Radovi se, za sada, odvijaju u skladu s dinamičkim planom. Vrijednost investicije je 25 milijuna kuna. Realizacijom projekta će se utjecati na povezivanje ovog dijela grada sa samim centrom te će se riješit i sigurnost pješaka, izgradnjom tri pješačka pothodnika – rekli su u ŠKŽ.
Pored svih ostalih brojnih radova u gradu, tako će i ovi potrajati sve do kraja sljedeće turističke sezone, pa ne treba biti previše vidovit kako bi predvidjeli buduće prometne gužve na toj jedinoj priobalnoj magistralnoj prometnici – Jadranskoj magistrali.