-Zašto novinari ne pišete o tome kako nas maltretiraju… kako na državnoj cesti, na Jadranskoj magistrali kroz Brodaricu sada treba čekati na tri semafora… Semafori svakih sto metara… Radovi traju beskonačno… Nikad kraja… – uz ostalo nam je u svom pismu punom žuči i žestokih kritika prema lokalnim vlastima napisao jedan čitatelj iz Žaborića kod Šibenika. .

Sličnih obraćanja na našu adresu je bilo i proteklih mjeseci, pa ćemo ovaj slučaj konačno uvrstiti u našu rubriku ‘Zašto ne napišete…?.  U isto smo se uvjerili i sami, tako da je posve jasno kako su pritužbe čitatelja opravdane.

Aglomeracija oko Zablaća (foto TRIS)

Dakle, mještani Brodarice, Žaborića, Jadrtovca, Grebaštice i drugih naselja već mjesecima u Šibenik i natrag putuju znatno dulje nego inače. Razlog tome su nedopustivo  dugi radovi koji sad već nepregledni broj dana i mjeseci traju na i uz državnu cestu kroz Brodaricu i drugdje. Zbog tih  radova koji traju  predugo taj je magistralni državni put, Jadranska magistrala, razvaljena na više mjesta, a promet se regulira semaforima.

Dvjema prometnim dionicama u Brodarici na kojima se stvaraju goleme kolone sada se pridružila i treća, na cesti između Brodarice i Šibenika, na mjestu skretanja za hotelsko naselje Solaris, gdje su naumili rekonstruirati to križanje. Tamo je sada treći semafor, tako da putovanje od Šibenika do šibenskog mosta, tj. udaljenost od svega par kilometara, sada treba prelaziti i pola sata i dulje.

Jedan od semafora na Jadranskoj magistrali u Brodarici (foto TRIS)

Na žalost, na ovom slučaju, kao i na slučajevima brojih drugih gradilišta na javnim površinama u gradu, uočljiv je nedostatak elementarnog obzira prema građanima, nerazumijevanja osnova urbanog življenja i nesposobnost razumne organizacije. Čini se kako nikome od ‘mjerodavnih’ ne pada na pamet kako nije baš u redu državnu cestu zatvoriti na tri mjesta u razmaku od dva kilometra, te kako takvim postupcima ozbiljno remete strateške prometne komunikacije i normalan život desetaka tisuća ljudi.

No Brodarica je samo jedno u nizu takvih žarišta nebrige prema građanima: slično je i drugdje, primjerice u Zablaću i u šibenskim gradskim četvrtima, gdje zbog radova već godinu i dulje mještani prilikom pristupa svojim domovima gotovo svakodnevno moraju pronalaziti nove puteve.

Traljavost je vidljiva i u načinu na koji se gradilišta (ne)označavaju, pa su nerijetko vrlo opasna za prolaznike i vozače.

Aglomeracija oko Zablaća (foto TRIS)

 

Dakako, razumnom čovjeku je jasno da treba dovršiti započete radove na izgradnji sustava otpadnih voda, no nije jasno zašto su sva gradilišta otvorena gotovo istovremeno niti je prihvatljivo kako vikendima i popodnevima na glavnini tih gradilišta nema nikakvog života, tj. nema uposlenih, a nehajno ostavljeni strojevi, bageri i građevinski materijal miruju.

Nema više smisla ponavljati kako bi u nekoj civiliziranoj državi, s prosvijećenim vlastima, radovi ove vrste trajali neupotredivo kraće, a sve bi snage bile usmjerene kako bi se posao obavio , ali i što prije uspostavio normalan život.

Aglomeracija oko Zablaća (foto TRIS)

No, ne i kod nas. Prema prevladavajućem mišljenju Šibenčana, osnovni razlozi ovakvom stanju su prizemne prirode: lokalne vlasti smatraju kako će činjenicom da je grad rasklopan građani steći dojam ‘kako se puno radi’, te kako će radi toga pridobiti naklonost zaboravnih birača te će nanovo osvojiti vlast na lokalnoj razini. Usput, tu je i druga stavka: na ovakav način maksimalno upošljavaju podobne građevinske poduzetnike koji su dobili poslove i ospkrblju ih izdašno našim zajedničkim novcem, unatoč tome što isti građevinari, očito je, nemaju ni ljudskog ni strojnog ni profesionalnog kapaciteta za istodobni rad na nekoliko gradilišta.

Što vi mislite?

Jedan od semafora na Jadranskoj magistrali u Brodarici (foto TRIS)

Jedan od semafora na Jadranskoj magistrali u Brodarici (foto TRIS)