Vele Mitanoski jedan je od doajena makedonskog novinarstva, dugogodišnji novinar Tanjuga i suradnik gotovo svih značajnijih makedonskih dnevnih listova. Između ostalog bio je i direktor vladine Agencije za informacije, kao i zastupnik u makedonskom parlamentu. Osnivač je elektronske novinske agencije INPRESS, postaje Radio Super i magazina Intervju. Dugogodišnji je član Nacionalne komisije za UNESCO. Trenutno je kolumnist i dopisnik makedonskog dnevnog lista Utrinski vesnik (link).

Vele Mitanoski s Maksimom Mrvicom

Vele Mitanoski s Maksimom Mrvicom

Vele Mitanoski je i veliki prijatelj Hrvatske i promicatelj makedonsko-hrvatskog prijateljstva i kulturne suradnje, o čemu ćete uskoro više doznati na našem portalu, a  bio je i nezaboravan domaćin grupi hrvatskih novinara prilikom posjete Makedoniji prošle zime. U nastavku vam donosimo tekst gospodina Mitanoskog kojeg je on za TRIS priredio o susretu sa svjetski poznatim šibenskim pijanistom Maksimom Mrvicom, s obzirom da je njegov nastup u Antičkom teatru u Ohridu u okviru Ohridskog ljeta primljen kao događaj od velike kulturne važnosti. Stoga su o njemu izvještavali brojni mediji, kao i ugledni makedonski internetski portali Inpress.com.mk   i Ohridpress.com.mk .

U nastavku vam donosimo tekst kolege Mitanoskog naslovljen: Publika na nogama: ovacije za “pijanističko čudo iz Šibenika”
Mrvica u Antičkom teatru Ohridu

Mrvica u Antičkom teatru Ohridu

 

OHRID – Na impozantnoj sceni Antičkog teatra u staroj gradskoj jezgri drevnog Ohrida, u subotu navečer, spektakularni koncert hrvatskog i svjetski etabliranog klaviriste Maksima Mrvice. Svirao je pred više tisuća posjetitelja.
 – Bilo je super, fenomenalno. Ta impozantnost scene, sva okolna povijest i starine. “Ohridsko ljeto” jest veliki festival koji stoji u samom vrhu svjetske glazbene elite – kazao je nakon koncerta Mrvica.
Više tisuća gledatelja: žitelja Ohrida, turista iz Makedonije i svijeta, velikog broja posebno pristiglih iz svijeta za tu priliku, ispunilo je do zadnjeg mjesta ogromno gledalište Antičkog teatra u Ohridu, za nastup mega popularnog pijaniste, Hrvata svjetske reputacije, Maksima Mrvice. Maestralnom pijanisti, ili kako ga nazivaju, “pijanističko čudo Šibenika”, nimalo slučajno, dat je subotnji, vikend termin, međunarodnog glazbeno-scenskog festivala “Ohridsko ljeto”. Bio je dočekan i ispraćen kao hit sezone, kao jedno od najzvučnijih imena koja su obogatila repertoar 54. izdanja festivala.
Brojna publika je stojeći na nogama ovacijama ispratila Maksima Mrvicu. Na početku koncerta – doziranim neodobravanjem, zbog nenamjernog lapsusa i makedonske preosjetljivosti, kada ih je pozdravio iz “grčkog” teatra, ali zatim na kraju, poslije otpozdrava sa “antičkog teatra”, publika je dugo stajala pljeskajući, ne želeći napustiti gledalište bez bar jedne dodatne, bis kompozicije, što je naravno i dobila.
Prepuni Antički teatar u Ohridu

Prepuni Antički teatar u Ohridu

Na pauzi je publika s velikim zanimanjem odgledala desetminutni film o Maksimu Mrvici, naslovljen “Hrvatska rapsodija”, koji prikazije prijeđeni put velikog umjetnika – od relativno male šibenske sredine, preko zagrebačke dvorane “Vatroslav Lisinski”, osvojene nagrade u Parizu, do najprestižnijih koncertnih dvorana u svijetu, pa do  globalne slave. Publika je sa aplauzom propratila riječi profesora Vladimira Krpana, kojega vrlo dobro pamte u Ohridu: ‘Maksime da si vježbao 7 sati i ranije, kako to činiš sada u Zagrebu, gdje bi ti bio kraj?’ Zaista nikad nema kraja, ali je Mrvica, ipak – na samu vrhu glazbenih velikana.
Hrvatski i svjetski etablirani glazbenik, kojega će ohridska publika dugo nositi u sjećanju, svoj koncert ispunio je  malim dijelom s klasičnom glazbom, kompozicijama  Nikolaja Rimskog Korsakova, Johanessa Brahmsa, Jansa Tiresena, a potom odabirom prekrasne popularne muzike iz filmova “Kum”(Nino Rota), “Pirati na Karibima”(Lalo Shifrin) i drugih. Publika je s dugotrajnim aplauzima nagradila i izvedbe numera hrvatskog kompozitora Tončija Huljića.
Sam Mrvica, svoj program definirao je kao spoj za mladu i širu publiku. Dodaje kako je to bio izbor organizatora koncerta, koji su trazili veću posvećenost cross-overu.
Ohridska pozornica za nastupa Maksima Mrvice

Ohridska pozornica za nastupa Maksima Mrvice

– Prije samo dva tjedna sam imao koncert u Japanu s podjednakom zastupljenošću i programom. Sljedeći put možda više klasike na Ohridu – kazao je Mrvica.
– Bilo je super, fenomenalno – ponavlja Mrvica.
Dan prije koncerta, imao je generalnu probu na istoj pozornici. Susreo se i s novinarima. Ovom izvjestitelju je objasnio kako mu je klasika, ipak, konstanta. Sve je drugo došlo kao odgovor izazovu.
– Ne postavljam ciljeve – kaže – Eksperimentiram, rad daje rezultate.
– To nije samo utisak. Zaista kao da gurate dvije karijere – istodobno. Onu klasičnu i onu sa cross-over izvođenjima. Ja sada snimam moj 11.album, koji će biti podjednako priređen. Ideja je bila kako da se klasična glazba predstavi na jedan drugačiji nacin, bliži mlađima i prihvatljiviji široj publici. Mladi se u elektronskoj glazbi više prepoznaju. Tako sam počeo graditi svoj styling, način odijevanja. Neku vrstu multi-medijalnog izdanja. Pa ipak, mnogo više mi znače komplimenti za glazbu, nego oni za ‘ambalažu’ –  kaže Mrvica.
Direktor glazbenog programa “Ohridskog ljeta” Gordana Josifova – Nedelkovska, koja je pratila koncert i generalnu probu dan ranije, ocjenila je kako je Mrvica još jedan biser  u ogrlici nastupa svjetske pijanističke elite na Ohridu, u klasičnom pijano – muziciranju, uz Elizavetu Leonskaju i “genija klavijature” Arkadija Volodosa.
– Mrvica se vinuo u sam vrh kao cross-over pijanista. Zato sto je prethodno već bio vrhunski klasični glazbenik, a bez toga se ne može. Klasika jest preduvjet i samo velikani među glazbenicima to mogu –  kazala je Josifova-Nedelkovska.
Dva dana prije koncerta u Ohridu, u Skoplju ga je primila makedonska ministrica kulture Elizabeta Kančevska –Milevska.
Mrvica kod makedonske ministrice kulture Kančevske

Mrvica kod makedonske ministrice kulture Kančevske

Oglas