Saga s Thompsonom u glavnoj ulozi nastavlja se. Ohrabren potporom hrvatskog establishmenta koji mu je omogućio da na račun jednog fašističkog pozdrava profitira i karijerno i materijalno, sada smo, umjesto njegovog menadžerskog tima, dobili priliku na Facebooku čuti i samog Thompsona kako replicira zagrebačkom gradonačelniku Tomislavu Tomaševiću nakon zaključka Gradske skupštine kojom se zabranjuje u svim gradskim prostorima upotreba simbola, odličja, pjesama i pozdrava ustaške Nezavisne države Hrvatske. Zbog pokliča Za dom spremni u pjevačevoj pjesmi „Bojna Čavoglave” Tomašević je odlučio da se Thompsonu odobri samo koncert 27. prosinca u zagrebačkoj Areni, ali ne i 28. prosinca, kako je iz pjevačevog tima zatraženo. A nakon 27. prosinca i sad već najavljene izvedbe pjesme „Bojna Čavoglave” integralno, dakle, s pokličem ZDS, Marko Perković Thompson postaje persona non grata u zagrebačkim gradskim prostorima koji će biti zatvoreni za njegove koncerte.
Što o tome misli Thompson je objavio u video zapisu na Facebooku, u kojem, uz ostalo, kaže:
“Vjerovao sam da je nakon tog koncerta ( na zagrebačkom Hipodromu, op.a. ) kraj osporavanjima i da će moja glazba napokon ući u mirnije vode. Nakratko se činilo da će tako biti. No, sve ljepote i emocije tog koncerta pokušali su neki, uključujući i zagrebačku vlast, iskompromitirati i prikazati kao fašistički skup, tobože zbog izvođenja pjesme ‘Bojna Čavoglave’.
Time su, ne samo ignorirali presudu Visokog prekršajnog suda, nego i manipulirali javnošću lažima o odluci Ustavnog suda, tvrdeći da je pjesma zabranjena, što nije istina. Ustavni sud se nikada nije očitovao pjesmi ‘Bojna Čavoglave’, niti o presudi Visokog prekršajnog suda.
Zagrebačka vlast je uzela stvar u svoje ruke. Ne priznaje niti Visoki prekršajni sud, niti njegovu presudu. Stavila se ulogu suca i tužitelja. Je li to moguće u pravnoj državi? Gdje je legalizam?
Zato moram dodati da je odluka zagrebačke vlasti da mi zabrani nastupe u gradskim prostorima čista diskriminacija i izravno kršenje mog ustavnog prava na rad, ali i prava svih onih koji sa mnom rade. Povrijeđeno je pravo svih građana Zagreba da slušaju i gledaju ono što sami žele”, ustvrdio je.
“Nazvati preko pola milijuna ljudi fašistima može samo zločesti bolesni um. Zagrebački gradonačelnik mi je putem medija poručio da ako 27. prosinca izvedem pjesmu ‘Bojna Čavoglave’, neću više moći nastupiti u gradskim prostorima.
A ja njemu ovim putem poručujem da ću 27. prosinca u Zagrebu u Areni s ponosom pjevati pjesmu ‘Bojna Čavoglave’. Onako kako smo je pjevali od 1991. do danas. Želim napomenutim svima onima koji ne znaju, ja sam 1991. bio pripadnik Zbora narodne garde, a i pripadnik HOS-a koji je u svom znaku imao pozdrav ‘Za dom spremni’.
Pod tim znakom sam skladao pjesmu ‘Bojna Čavoglave’, pod tim znakom sam se borio i pod tim znakom sam bio spreman umrijeti za Hrvatsku, a i danas sam. U javnosti se s razlogom raspravlja o njihovom protuzakonitom divljaštvu i sektaškom ponašanja. Ja ne pristajem da mi neka sekta određuje što smijem, a što ne smijem“, poručio je Thompson zagrebačkom gradonačelniku Tomislavu Tomaševiću.
U istoj objavi Thompson govori i kako je svojevremeno razmišljao o tome da “Bojnu Čavoglave” više ne uvrštava u redovni repertoar svojih koncertnih turneja, jer rat je završio, nema potrebe za takvo dizanje morala, „bacanje bombi”, „tjeranja bandi” itd. Ali, žestoki progon, tvrdi, počeo je prije 20 godina kada je pokrenuta hajka od nekih osoba iz javnog i političkog života i nekih novinara koji su krenuli rušiti „Bojnu Čavoglave”
„Taj medijski linč i lavež bijesnih pasa promijenili su moju odluku”, rekao je i vratio spornu pjesmu na repertoar svojih koncerata kao „čin otpora protiv svih koji , kako veli, negiraju Domovinski rat i vrijednosti na kojima počiva moderna hrvatska država.”
Pjesma je na kraju završila na sudu kada je Visoki prekršajni sud donio presudu i potvrdio legalnost pjesme „Bojna Čavoglave”. Nastavio je, kako ističe, s ponosom izvoditi pjesmu na koncertima, izveo je i na Hipodromu „ na najvećem, najveličanstvenijem koncertu u mojoj karijeri koji je pokazao zajedništvo i snagu hrvatske mladosti i većine hrvatskog naroda”, ocijenio je slavodobitno Thompson.
Njegova objava samo je nastavak HDZ-ove politike „drugim sredstvima” , pa nije nimalo čudno da su ovaj istup Marka Perkovića na društvenim mrežama, poput pjevačevih odvjetnika, komentirali i neki HDZ-ovi ministri. Primjerice, ministar obrane Ivan Anušić, koji se pridružio Thompsonu u osudi zagrebačkog gradonačelnika Tomaševića i optužio ga za politikči motiviranu diskriminaciju pjevača.
“Ne vidim razloga da se nekome danas brani održavanje koncerta, pogotovo nekome čije je nastupe do sada posjetilo pola milijuna ljudi”, rekao je, dodajući uobičajneu frazu da se hrvatski branitelji nisu borili za takve zabrane.
“Kad Zagreb bude izgledao kao europski grad, čist i uredan, onda se može prijeći na više razine politike“, poručio je s visoka Anušić gradonačelniku Tomaševiću i zagrebačkoj vlasti, posebno napominjući da nemaju pravo dijeliti „lekcije iz povijesti, domoljublja, fašizma, antifašizma, komunizma i čega sve ne“.
„Bojna Čavoglave” je „pjesma s kojom smo 1991. vodili bitke i branili Hrvatsku. Nitko tko je osjetio Domovinski rat tu pjesmu neće zabraniti”, zaključio je, spominjući uzgred i neke druge domoljubne pjesme iz tog vremena koje su se slušale. No, u nijednoj od njih ne kliče se fašizmu i zločinačkoj NDH…
Isto tako, kad Thompson kaže da je zbog „medijskog linča i laveža bijesnih pasa” vratio „Bojnu Čavoglave” u svoj standardni koncertni repertoar kao „čin otpora svima koji”, kako veli,” negiraju Domovinski rat i vrijednosti na kojima počiva moderna hrvatska država”, bilo bi zgodno čuti njegovo objašnjenje tko to negira Domovinski rat i koje su to vrijednosti na kojima počiva moderna hrvatska država, odnosno što je to moderno u pozdravu poražene, fašističke NDH, koja je poražena prije 80 godina.



