DORH istražuje poslove izgradnje pet obalno-ophodnih brodova za potrebe Hrvatske ratne mornarice koje je prije čak devet godina dobio Brodosplit, Tomislava Debeljaka. Dosad je, kako je u ponedjeljak javnosti priopćio ministar obrane Marijo Banožić, od planiranih i ugovorenih pet, izgrađen samo jedan,  a posao je trebao biti završen 2018. i brodovi isporučeni naručitelju.

-Međutim, nisu. Potpisani su aneksi ugovora, zadnji za vrijeme mojeg mandata, za povećanje cijene od 10 posto, koliko je bilo zakonski moguće, i tada smo imali Debeljakovo obećanje da će brodove završiti. Međutim, nisu završeni– kazao je novinarima u ponedjeljak ministar, napominjući, uz ostalo, i da je Ministarstvo uputilo nekoliko upita na adresu Tomislava Debeljaka o tome je li Brodosplit u mogućnosti  završiti brodove u okviru roka iz ugovora koji je još na snazi, ali odgovora- nema.

Oglas

Ugovor s Debeljakom MORH je potpisao 2014. i podmirio prema kontroverznom poduzetniku sve ugovorom definirane obveze, tvrdi Banožić, ali Debeljak ugovor ne poštuje. Štoviše, kaže Banožić, Debeljak sada u javnost plasira neistine i spominje prodaju brodova strancima te podriva nacionalnu sigurnost.

Banožić je ponovo pozvao Debeljaka da odgovori na upite MORH-a je li njegova tvrtka sposobna završiti i isporučiti brodove HRM-u, umjesto što ministra obrane ucjenjuje “nekakvim člancima, ili što je već puštao u ovih nekoliko dana u javnost, a pritom je upravo on taj koji ugrožava planove razvoja HRM-a”, ustvrdio je Banožić, napominjući da je u ovaj slučaj uključen i DORH. Brodovi su, ističe ministar, vlasništvo RH, a država nema nikakvih dugovanja prema Tomi Debeljaku, pa nije jasno kako bi ih mogao prodati strancima, kao što najavljuje.

Brodovi su, temeljem Pomorskog zakonika, vlasništvo RH, odnosno nikad se Brodosplit, odnosno tvrtka BSO (Brodogradilište specijalnih objekata) nije niti mogao upisati u vlasništvo. Unatoč tome, Debeljak je to nekakvom svojom procedurom uspio postići. To je također jedna od tema kojom se bavi DORH-  rekao je Banožić.

Debeljak će, kazao je, morati objasniti kako je uspio provesti upis na vlasništvu RH, i to ne samo ministru,  nego i DORH-u.

A kako će se ovaj intrigantni slučaj razriješiti, ne zna ni sam ministar. Zanimljivo je, pače, vrlo indikativno, da javnost ne bi o sudbini ugovorenih brodova za HRM, saznala baš ništa da se samoborski poduzetnik nije drznuo javno priprijetiti ministru Banožiću objavom nekih kompromitirajućih tekstova o njemu.

Tomislav Debeljak treba odgovarati pred DORH-om zbog činjenice da ugovoreni i plaćeni posao nije obavio, a ministar obrane Marijo Banožić morao bi odgovoriti hrvatskoj javnosti zašto je šutio o tome zadnjih godina, otkako je istekao ugovoreni rok za izgradnju brodova obalne ophodnje, zašto nije od Vlade i nadležnih institucija tražio da postupaju sukladno zakonu,  i otkud tolika benevolentnost prema Tomislavu Debeljaku. Nota bene, “brodograditelju” kojeg je stvorio ( izmislio ) hrvatski establishment i koji svih minulih godina živi de facto na državnom proračunu. A država s njim sklapa poslove, uredno mu unaprijed plaća  i pušta ga da ne poštuje ugovorne obveze? I svi o tome šute, kriju svoje aranžmane s vlasnikom Brodosplita k’o zmija noge, i tako bi vjerojatno bilo i dalje da Debeljak nije Banožića uboo tamo gdje je najtanji- kompromitacijom u medijima. Našla tikva čep!

Problem je što sve to rade s našim novcem, novcem poreznih obveznika koji o njihovim rabotama pojma nemaju…