Neovisni novinarski portal
10.9.2024.
KRONIKA 112
Dan jedinstvenog europskog broja 112: Oni su uvijek tu za sve one koji su u nevolji!

Dan jedinstvenog europskog broja 112:
Oni su uvijek tu za sve one koji su u nevolji!

Danas je Dan jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112 koji je uveden u Republici Hrvatskoj 2005. godine. Pozivom na 112 građani kao i strani turisti mogu dojaviti ugrozu ljudskog života, imovine ili okoliša, neovisno o teritorijalnoj i strukovnoj nadležnosti hitnih službi. Osnovna značajka broja 112 je ta što pozivatelj ne mora poznavati telefonske brojeve hitnih službi te njihove teritorijalne i strukovne nadležnosti, što je posebno značajno za pozivatelje u stresnim okolnostima.

U hitnom slučaju nazovite 112 i smireno recite što se dogodilo i gdje se dogodila nesreća, ima li ozlijeđenih osoba i koliko ih ima. Operator će vam po potrebi postaviti dodatna pitanja važna za učinkovito djelovanje hitnih službi – istaknuto je na stranici HGSS.

Povodom Dana jedinstvenog europskog broja posjetili smo i stranicu MUP RH – Ravnateljstvo civilne zaštite kako bi saznali  više pojedinosti o broju 112, te vam prenosimo važne informacije s kojima je dobro biti upoznat, zlu ne trebalo.

Besplatnim pozivom na broj 112 možete zatražiti pomoć hitnih službi u Republici Hrvatskoj: policije, vatrogasaca, hitne medicinske službe, službe traganja i spašavanja na moru te pomoći na cestama.

Jedinstveni europski broj za hitne službe 112 u Republici Hrvatskoj djeluje unutar Ravnateljstva civilne zaštite Ministarstva unutarnjih poslova i neprekidno (24/7/365) osigurava zaprimanje dojava putem telefona, SMS poruka i e-poziva iz vozila.

Operater na broju 112 odmah po uspostavi poziva dobiva podatak o lokaciji pozivatelja te postupa na temelju utvrđenih standardnih operativnih postupaka, komunikacijskih protokola ili sporazuma.

Na broj 112 primaju se e-pozivi (eCall) iz vozila u slučaju prometne nesreće. E-poziv je hitni poziv iz vozila na broj 112, koji se uspostavlja automatskim aktiviranjem senzora ugrađenih u vozilo ili ručno, i koji putem javnih pokretnih komunikacijskih mreža prenosi standardizirani minimalni skup podataka te uspostavlja audio kanal između vozila i Centra 112.

Omogućeno je i traženje pomoći slanjem SMS poruka na broj 112, što je namijenjeno prvenstveno osobama koje ne mogu govornim pozivom uspostaviti komunikaciju s operaterom: gluhim i nagluhim osobama, osobama s poremećajem govora i osobama koje u trenutku pozivanja nisu u mogućnosti ostvariti govornu vezu.

Značajna je sposobnost zaprimanja hitnih poziva na stranim jezicima (engleski, njemački, talijanski, mađarski i slovački), a čime se doprinosi sigurnosti naših turista i promociji Republike Hrvatske kao sigurnog turističkog odredišta.

Prednost korištenja jedinstvenog broja za hitne službe 112 je da se jednim hitnim pozivom praktički alarmira više službi, jer nakon dojave na broj 112 operater prenosi dojavu svim nadležnim službama potrebnim u konkretnom slučaju. Time se štedi vrijeme, jer s mjesta događaja nije potrebno pojedinačno zvati svaku službu. Nadalje, dispečerima hitnih službi omogućava se neometan rad, jer operater na broju 112 prema istima “filtrira” zlonamjerne, nenamjenske ili opetovane pozive (kada se jedan slučaj višestruko dojavljuje od različitih očevidaca) – stoji na stranici Ravnateljstva civilne zaštite.

Na Facebook stranici HGSS stoji obavijest s fotografijama:

– Prvi termin tečaja spašavanja u zimskim uvjetima, koji se održava na Platku, približava se kraju.

23 tečajca pod vodstvom 6 instruktora još čeka završna vježba na kojoj moraju pokazati sve naučeno u prethodnih 6 intenzivnih dana.

 

Tags: , ,

VEZANE VIJESTI