Zvjezdane vijesti za svemirski turizam: kao u uspješnoj Hrvatskoj, i u Svemiru je povećan broj noćenja turista, a na taj način je usput tamo produljena ionako uspješna turistička sezona. Broj noćenja u Svemiru je višestruko veći nego rekordne 2019. godine u istom razdoblju, iako tada u Svemiru uopće nije bilo turista. Četvero turista s punim pansionom je noćilo pune tri noći u Svemiru, tako da je zabilježeno ukupno 12 noćenja, što je apsolutni rekord za rujan, odnosno rujnove svih vremena.
Ujedno, na neki način, i nautička sezona u svemiru je također još uspješnija jer su turisti u Svemir išli svemirskim brodom. Uz to, ispunjeni su bili svi trenutačno raspoloživi smještajni kapaciteti u Svemiru, pa su svemirski turistički djelatnici zadovoljni i trljaju ruke, kako se to kaže.
Naime, kako javljaju svjetski mediji, četvero svemirskih turista SpaceX-a sigurno je u subotu sletjelo u Atlantski ocean nakon tri dana provedena u svemiru, što je bila prva turistička misija u orbiti u povijesti u kojoj nije bilo nijednog profesionalnog astronauta, odnosno turističkog vodiča.
Turistička svemirska kapsula Dragon (Zmaj) sletjela je u Atlantski ocean oko 19 sati po mjesnom vremenu (1 iza ponoći u nedjelju po srednjoeuropskom), nedaleko od Cape Canaverala, odakle je četvero američkih turista uzletjelo u srijedu.
SpaceX: Od radničkog prijevoza do turizma
Slijetanje je SpaceX uživo prenosio na svojim stranicama, tako da je svatko mogao pratiti uživo povratak turista kući, što nije slučaj kada se turisti iz Hrvatske vraćaju iz Hrvatske na primjer u Poljsku, Slovačku ili Sloveniju. Nakon povratka u atmosferu, spust turističke kapsule usporila su četiri velika padobrana, pa je izravni prijenos povratka turista trajao dulje.
Po turističku kapsulu je po slijetanju u ocean brzo doplovio brod SpaceX-a, što je također bilo dijelom atraktivnog turističkog aranžmana izleta u Svemir.
“Bilo je ovo sjajno putovanje, ali to je tek početak”, kazao je nakon slijetanja vođa misije, 38-godišnji bogataš Jared Isaacman koji se obogatio tvrtkom za financijsko savjetovanje, te koji je počastio i ostale turiste ovim jedinstvenim turističkim izletom (excursion, ausfluge, vilety, gite…).
Inače, ovo je treći put da je kompanija Elona Muska odvela ljudsku posadu u svemir i vratila je natrag, nakon dvije misije za NASA-u, u kolovozu prošle i svibnju ove godine. Tada su bili više u službi pukog radničkog prijevoza jer se oba puta radilo o prijevozu radnika astronauta na Međunarodnu svemirsku postaju, a ovaj put je u pitanju bio čisti turizam.
15 puta dnevno izlet na Kornate i Plitvice
Kapsula Dragon putovala je na visinu od 575 kilometara, a putovanje je financirao navedeni milijarder Isaacman i za to je SpaceX-u platio desetke milijuna dolara, kako se piše.
Isaacman je po svom nahođenju tri turistička mjesta ponudio strancima, medicinskoj sestri Hayley Arceneaux (29), profesoru Sianu Proctoru (51) i veteranu američkog zrakoplovstva Chrisu Sembroskom (42).
Kružeći orbitom brzinom od 28.000 kilometara na sat, svaki su dan više od 15 puta obletjeli Zemlju. To znači kako su 45 puta prozujali uokolo Zemlje, što se ne doima odveć interesantno, a može se uporediti sa slučajem da neke turiste za vrijeme njihovog godišnjeg odmora prisilimo da 45 puta obiđu Plitvice, Kornate i Dubrovnik, te da za to još vrlo masno plate. No dobro, ako tako vole, neka uživaju.
-Tvrtka Elona Muska ovim je letom ušla u borbu za svoj dio kolača u svemirskom turizmu. SpaceX-ovom misijom Inspiration4 zaokruženo je ljeto u kojem su milijarderi Richard Branson i Jeff Bezos poletjeli u svemir letjelicama Virgin Galactica i Blue Origina u samo nekoliko dana razmaka u srpnju – javljaju agencije.
Nažalost, nema podataka o vanpansionskoj potrošnji turista u Svemiru.
Konoba Didov Svemir i Bakina raketa
Pretpostavlja se kako će procvatom i širenjem turističkog svemirskog biznisa porasti jagma za zemljištem, odnosno prostorom u Svemiru. Možda kao i u nas krene strelovita apartmanizacija zrakopraznog kozmosa, pa uređenje restorana, konoba imena Stari Svemir, Didov Kozmos ili Bakina raketa, pa onda wine and cheese stars loungeva, Space drink pubova, Cosmos inn lanaca orbitalnih hotela, vila Jozin svemir i tako dalje.
Zna se da Hrvatska ima svoju Nacionalnu svemirsku strategiju i program, pa zašto u nju ne uvrstiti i turizam kao ključnu stavku s neslućenim mogućnostima ekspanzije. Zna se da smo u Hrvatskoj manje-više preorali, zalili betonom i asfaltom i eksploatirali glavninu jadranske obale pa je vrijeme da to učinimo i u svemiru, gdje, kažu znanstvenici kozmolozi fizičari, prostora za betoniranje ima puno više. Navodno.
– Prodajen apatman prvi red do Miseca – možda bude oglasa.
Čini se kao pretjerivanje? Čekaj malo, svemir je navodno beskonačan (kao i ljudska inventivnost, te glupost i gramzljivost), a onda su beskonačne i mogućnosti razvoja turizma kao temeljne grane svemirskog gospodarstva.
Valja pripremiti i turističke slogane.
Npr. Svemir: Svemir kakav nikad nije bio…
Ili: Svemir: Raj u Svemiru.
Kad srce kaže ljeto, kaže Svemir…
Svemir – Tako lijep, a tako daleko…
Ili možda ipak:
Svemir – Full of Life.