Imamo Hrvatsku, odnosno barem nekolicina njih ju ima. A sad, čini se, imamo i novi turistički slogan, kako javlja Hrvatska turistička zajednica (HTZ), a koja do sredine veljače na društvenim mrežama na 15 tržišta provodi novu kampanju za hrvatski turizam s naslovom: “Croatia Full of New Beginnings/Hrvatska puna novih početaka”. Uz to će lijepiti i oznaku #CroatiaWishList2021, a čiji je cilj, kako kažu, promocija Hrvatske kroz nove početke i pozitivne želje.
Hrvatsko definitivno treba novi početak, pa ovaj slogan možda i ima smisla. To je mnogima postalo jasnije posljednjih mjeseci u izvanrednim uvjetima epidemije epidemije boleštine covid-19, te prirodnih katastrofa. Novi početak bi značio i neke sposobnije i poštenije državne vlasti, a ne nakupine koje proteklih desetljeća rukovode ovom državom, uglavnom grabeći za sebe i svoje stranačke aparate i podobne poduzetnike, te zanemarujući gospodarstvo, kulturu, obrazovanje, zdravstvo, znanost, sustav socijalne skrbi i sve što čini zdravo društvo.
No dobro, bolje podsjetimo na neke dosadašnje slogane od kojih su neki izazivali različite reakcije.
Npr. ‘Hrvatska – raj na zemlji‘. Ruku na srce, oni koji su obišli Hrvatsku i njezine otoke, uvale, planinske vrhove, šume i rijeke, kanjone i doline mogli bi se djelomično i složiti s ovim sloganom. Dakako, iz tog raja bi trebalo najprije izbaciti naglavce sve lopove, pljačkaše, devastatore, izdajnike nacionalnih interesa, zagađivače prirode i trovače društva nazadnjaštvom, šovinizmom itd.
Kad srce kaže ljeto, kaže Hrvatska – bio je jedan od slogana. Tu se nema što reći, osim da postoje još tri godišnja doba.
Tako lijepa, tako blizu – i to je bilo aktualno svojedobno. No teško da je, uz postojeću prometnu infrastrukturu i veze, imalo smisla za četveročlanu obitelj iz Vinkovaca bez osobnog vozila koja bi poželjela ljetovati na Lastovu, jer bi jedan godišnji odmor trebala potrošiti na putovanje.
Hrvatska puna života – to već znamo, premda život nije jedino čega je puna, no o tome smo već ponešto rekli gore.
Mediteran kakav je nekad bio – slogan je koji baš i ne vrijedi za Liku i Gorski Kotar, a sve manje i za obalu mora, gdje god su primitivni devastatori i otimači obale unakazili obalu, a koje je sve manje u obliku kakva je ‘nekad bila’.
U svakom slučaju: hešteg Croatia Full of New Beginnings/Hrvatska puna novih početaka…