Izvještavajte o koronavirusu bez senzacionalizma i širenja dezinformacija koji dodatnu potpiruju paniku i uznemirenost, posebno pažljivo i profesionalno jer svjesno manipuliranje informacijama, senzacionalizam i zastrašivanje klikabilnim naslovima u ovoj situaciji čine ozbiljnu psihološku štetu građanima i društvu. Novinarima i urednicima koji su u bjesomučnoj utrci za pažnjom i pripadajućim profitom u suludoj eri klikabilnih naslova, manjkavog izvještavanja, lažnih vijesti i nedostatka činjenica, izgubili busolu i odustali od pravila struke, apel je uputilo Zagrebačko psihološko društvo.
Zaboravne novinare i urednike psiholozi podsjećaju da u Kodeksu časti hrvatskih novinara lijepo piše da je novinar obvezan iznositi točnu, potpunu i provjerenu informaciju, te im napominju i da je način izvještavanja o društveno važnim temama, osobito u stanjima potencijalne krize, straha i ugroze, izrazito važan.
-Senzacionalistički način izvještavanja, osobito u vidu bombastičnih naslova gotovo uvijek potiču paniku i strah kod ljudi, a time i otežavaju ili onemogućavaju ljudima da pravovremeno dobiju valjane i točne informacije. Nadalje, objavljivanje pojedinosti o zaraženima predstavljaju potencijalnu opasnost od otkrivanja njihova identiteta i ugroze njihovog ljudskog dostojanstva. U stanju krize i straha takve informacije i poruke mogu nehotice doprinijeti pozivu na javni linč kao što je to bio slučaj s djevojčicom u Italiji – ozbiljno je upozorenje Zagrebačkog psihološkog društva novinarskoj profesiji da kršenje novinarske etike može imati grozne posljedice.
U eri skrolanja i lajkova, u kojoj se prosječan konzument sadržaja rijetko upušta u konzumaciju imalo zahtjevnijih tema, ako i ode dalje od naslova, a društveno-mrežna granica između novinarskog proizvoda, plaćenog oglasa, influenserskog mudrovanja i svačijeg mišljenja postaje sve propusnija, pokušavaju psiholozi, barem u ovom konkretnom slučaju, utjecati na medije.
-Mediji imaju veliku moć i najznačajniju ulogu u informiranju ljudi, mogu utjecati na stavove i formiranje poželjnih ponašanja, pomoći ljudima da se osjećaju manje bespomoćno i ugroženo. Da bi postigli ove ciljeve i ispunili svoju primarnu zadaću i svrhu, nužno je da novinari u urednici kao sugovornike uvijek biraju kompetentne stručnjake koji mogu dati provjerene i točne informacije o problemu. Svjesno manipuliranje informacijama, senzacionalizam i zastrašivanje te ‘clickbait’ naslovi (u ovoj situaciji) čine ozbiljnu psihološku štetu građanima i društvu – apelira Zagrebačko psihološko društvo, uz zahvalu svim urednicima i novinarima koji u svom izvještavanju promišljaju, poštuju i slijede smjernice etičnog izvještavanja i pomažu nam da zadržimo osjećaj kontrole i sigurnosti.