Preuređeni i dograđeni gat Vrulje u Šibeniku bi se trebao pustiti u promet sutra (utorak) u 12 sati, za radnog posjeta predsjednika Vlade RH Zorana Milanovića i resornog ministra Siniše Hajdaša Dončića. Ovaj lučki prostor koji je u građevinskom dijelu okončan još u ljeto prošle godine koštao je oko 10 milijuna eura dobijenih od Europske banke za obnovu i razvoj za što je Vlada RH izdala garanciju.
Do višemjesečnog zastoja u iskođenju krucijalnog dokumenta-trajne uporabne dozvole došlo je zbog više propusta među kojima je bio i parcelacijski elaborat na kojeg se, očito bilo zaboravilo. Nakon privremene uporabne dozvole koja je u Šibenik stigla krajem prošle godine, sada je u rukama i ona trajnog karaktera (9. veljače) što znači da više nema ni jednog razloga za odgađanje službenog otvaranja ovog lučkog prostora koji je zasjao punim sjajem i gradu podario još jedno umiveno lice.
Otvarane je dakle predviđeno za sutra, čak sedam mjeseci od završetka radova, što je još jedan u nizu hrvatskih presedana koji svjedoči o površnosti onih u čijoj je nadležnosti priprema projekta, sređivanje dokumentacije…
U ovom trenutku nije poznato ni kada će se točno Jadrolinija sa svojim brodovima koji sa kopnom povezuju otoke šibenskog arhipelaga, preseliti na novu lokaciju, a premještanje ovisi o Jadroliniji. Prema riječima ravnatelja Joška Šupe, Lučka uprava je spremna za prihvat preostalog dijela lokalnog putničkog prometa sa mula Krke. Kad je riječ o uspostavi međunarodnog prometa Šupe kaže:
-Što se tiče uspostave međunarodne trajektne linije napravili smo tek prvi korak, a to je lučka infrastuktura. Potencijalni pravci su zacrtani i ono što sada radimo su kontakti i prezentacija potencijala kojeg pruža putnički dio luke. Vremenski okvir za sada ne možemo definirati i precizirati jer, kao što sam kazao, tek smo na početku tog puta. Inače, gat Vrulje je po pitanju lučke infrastrukture spreman za prihvat međunarodnog prometa, kako trajektnog tako i ro-ro brodova, naravno u gabaritima veza broj 10, a riječ je o duljini od 152 metra. Na razini svih lučkih uprava i resornog ministarstva, zajedno sa policijom i carinom, radimo i na definiranju možebitno otvorenih pitanja vezano za uspostavu Schengenskog režima, otrkiva nam Šupe.
Uređenje i dogradnja gata Vrulje koji je sada bogatiji za čak 500 metara novouređenog obalnog prostora na kojem će se prihvaćati brodovi u domaćem i međunarodnom putničkom prijevozu, te kruzeri do maksimalne dužine do 260 metara, tek je prva faza velikog lučkog projekta čiji drugi dio čini pomorsko-lučki terminal.
-Što se tiče druge faze projekta koja se odnosi na gradnju zgrade pomorsko-putničkog terminala, na tome se već radi. Radi se i na raspisivanju natječaja za koncesiju, ali i na alternativnom načinu gradnje zgrade pomorsko-putničkog terminala. Postoji, naime mogućnost da se projekt razvija u fazama. Za početak bi se gradio dio zgrade, sukladno Uredbi o uvjetima kojima moraju udovoljavati luke, a to su prostorije za graničnu kontrolu, primanje putnika i prtljage i boravak putnika, kao i prodaju karata, a kasnije i komercijalni dio terminala. Gat Vrulje će u svojoj punini zasjati 2016. g., na kraju će ravnatelj Joško Šupe.