Rijetki su oni poslodavci koji u vrijeme recesije i gospodarsko-socijalne krize kao što je to slučaj sa splitskim škverom – Brodosplit koji i u ovim teškim vremenima u kojima se mnogi bore za goli opstanak zapošljava nove radnike što ovu privatiziranu tvrtku čini posebnom u nacionalnim okvirima. Zahvaljujući ugovorenim poslovima splitski škver ima potrebu za dodatnim zapošljavanjem, ponajprije radnika metalskih struja. Kakvo je trenutačno stanje u Brodosplitu za portal Tris pojašnjava Josip Jurišić, voditelj Službe za odnose s javnošću koji je podsjetio na Dane otvorenih vrata koji su se potkraj siječnja održali pod sloganom ‘Zapošljavamo i u vrijeme recesije’. Tih su dana, veli Jurišić, vrata splitskog ‘škvera’ bila otvorena za sve zainteresirane nezaposlene osobe metalskih zanimanja koji su se željeli upoznati s otvorenim radnim mjestima najvećeg hrvatskog brodogradilišta.
Vijest kako Brodosplit traži 2600 radnika različitih struka u javnosti je odjeknula poput bombe. U vrijeme dok većina poslodavaca otpušta radnike, smanjuje njihovu satnicu i plaće, u Brodosplitu su zbog povećanog opsega posla odlučili posegnuti za novom radnom snagom. Svjesni kako je na domaćem tržištu teško doći do radnika metalske struke za pomoć su se najprije obratili Vladi RH.
“Iako se na raspisane natječaje javlja veći broj zainteresiranih nezaposlenih osoba, neki od njih “otpadnu” jer ne mogu “proći” lječnički pregled ili neku drugu “stepenicu”, a tako je u svim brodograđevnim i srodnim tvrtkama koje traže “metalce”, kažu nam na Zavodu za zapošljavanje.
-Zbog nadolazećih novougovorenih poslova, poput projekta “Vrata Venecije” i nedostatka raspoloživog kvalificiranog radnog kadra, Uprava Brodosplita se pismeno obratila Vladi RH od koje je zatražila odobrenje uvoza radne snage, prvenstveno radnika iz BiH. Zatražena je kvota od 2579 radnika i to za 14 različitih zanimanja. Vlada je na taj dopis odgovorila negativno uz obrazloženje kako zahtjev Brodosplita nije prihvaćen jer je na Zavodima za zapošljavanje u Hrvatskoj registrirano 3218 nezaposlenih s tim zanimanjima, pojašnjava Jurišić.
Prema njegovim riječima trenutačno u Brodosplitu radi 2413 radnika, uz napomenu kako njihove potrebe za dodatnim radnicima dosežu i više stotina po pojedinom zanimanju. Podsjeća kako je samo u prošloj godini zaposleno 609 novih radnika. Na natječaj se, bilo osobnim dolaskom u Brodosplit ili elektroničkim putem javilo preko 1300 zainteresiranih osoba.

Što se sve planira graditi u splitskom škveru, odnosno kako izgleda knjiga narudžbi zanimalo nas je. Osim velikog višemilijunskog posla gradnje brana za Veneciju, u knjizi narudžbi koja se odnosi samo na brodograđevni sektor aktivno je 17 novogradnji brodova, zatim četiri izgradnje trupa s nadgrađem i izgradnja opremljenih sekcija grand-blokova za mega kruzere. Sa ovim poslovima društvo ima punu uposlenost radnika za ovu i slijedeće dvije godine, a dio posla protegnut će se sve do 2018. g., pohvalio se Jurišić.
“Knjiga narudžbi” vrijedna vrtoglavih 500 milijuna američkih dolara
Iz “knjige narudžbi” Jurišić je za Tris iščitao koji će se sve poslovi raditi u sljedećim mjesecima i godinama i kolika je ukupna vrijednost ugovorenih radova, a ona iznosi vrtoglavih 500 milijuna američkih dolara:
U Brodosplitu se gradi najveći jedrenjak na svijetu
– 1 brod za prijevoz teških tereta (heavy lifter) – u izgradnji
– 1 motorna jahta – u izgradnji (60 metara, 12 putnika/ 10 članova posade)
– 1 riječni kruzer – u izgradnji (105 metara, 160 putnika/ 69 članova posade)
– 1 radni brod betonara – u izgradnji (48, 50 m dužine, sa tri krcajna kapaciteta)
– 1 kruzer – jedrenjak – u izradi projektno tehnička dokumentacija (duljine 162, 2 metra kojeg će krasiti pet jarbola i 6400 m2 jedara čime će to biti najveći jedrenjak na svijetu)
– 5 ophodnih brodova za Obalnu stražu – u izradi projektno tehnička dokumentacija
– 5 jedrenjaka – u izradi projektno tehnička dokumentacija (54 metra, svaki 30 putnika/ 9 članova posade)
– 2 broda za prijevoz kontejnera – u izradi projektno tehnička dokumentacija
(165 metara i širine 26, 50 metara, svaki 1500 TEU, a imat će 2-taktne LNG/HFO „dual fuel“ motore)
– 4 teglenice za transport teških tereta – u izradi projektno tehnička dokumentacija (svaka dužine 91 metar i širine 27 metara, klase leda 1A, pojedinačne nosivosti 10. 000 tona).
Kad je riječ o gradnji trupova i mega sekcija u Brodosplitu se trenutačno grade:
– 4 mini-kruzera (izrada čeličnog trupa i nadgrađa) za nautički turizam prosječne dužine 40 metara
– izgradnja opremljenih sekcija-grand blokova ugovorenih s konzorcijem Fincantieri za tri mega kruzera koji se sastavljaju u talijanskim brodogradilištima (sekcije veličine trajekta)
-U proizvodnji portalnih i portalno-okretnih dizalica namijenjenih za okomiti transport u lukama i brodogradilištima, pored četiri isporučene tipa ‘Kranich 3000’ i tri tipa ‘TUKAN’, u izgradnji su tri lučke dizalice sa krajnjim odredištem u Grčkoj i Brazilu.
Osim navedenih projekata radi se i na korugaciji limova, raznim uslugama plovne dizalice, montaži portalnih kranova, a u izgradnji su:
“Mojsije” vrijedan 50 milijuna eura
– 41 čelična brana projekta Mojsije (vrata Venecije), preko 12.000 tona ugrađenog čelika ukupne vrijednosti sa radovima i logistikom oko 50 milijuna €.
– tri portalne lučke dizalice, proizvodnja prve nosivosti 80 tona i 25 m dohvata
– dva glavna elektronski upravljana dvotaktna sporohodna dizel motora novije generacije (jedan već isporučen prošle godine)
– energetska kontejnerska postrojenja i vjetroagregat visine 78, 6 metara