Od 2009. traje tradicija pokušaja božićne diverzije na vrhove top-ljestvica u Velikoj Britaniji.
Nema to veze s Božićem, odnosno nije upereno protiv njega. Pobuna je to protiv bezličnih pjevača, korporativnog shvaćanja glazbe, nebitnih pjesama i, na kraju, protiv konzumerizma kao takvog. Zauzimanje prvog mjesta na top-ljestvici najprodavanijih božićnih singlova u Velikoj Britaniji stvar je prestiža, koliko i zarade, a simbolično otimanje prijestolja humanitarnim singlovima ili pobjednicima „X Factora“, postala je omiljena zabava britanske glazbeno osviještene omladine od 2009. godine.
„Christmas Number 1“, dakle, postaje onaj singl koji se u tjednu prije Božića ostvari najveću prodaju. Prvu su diverziju, i to uspješnu, pokrenuli te 2009. članovi kultnog američkog antiglobalističkog benda Rage Against the Machine. Kampanja je vođena preko Facebooka i tog je Božića njihova himna iz 1992. „Killing in the Name“ zasjela na prvo mjesto, pobijedivši reality zvijezdu i glavnog favorita, Joea McElderryja. Bilo je to i prvi put u povijesti božićne top-ljestvice da je pobijedila pjesma koja se mogla kupiti isključivo preko internetskog downloada.
Prošle godine plan nije uspio. Kampanja je vođena za „Highway to Hell“ AC/DC-ja, no pobijedila je „X Factorova“ zvijezda Sam Bailey. AC/DC zasjeli su na četvrto mjesto, što je bio prvi put da su upali u Top 10 britanske ljestvice singlova.
Ove godine glavni favoriti su Band Aid 30 s pjesmom „Do They Know It’s Christmas?“ i opet pobjednik „X Factora“, a na mala vrata ušuljali su se i Iron Maiden s „Number of the Beast“. Riječ je o heavy metal hitu iz 1982., kojemu trenutačno britanske kladionice daju omjer 10:1. Maideni su samo jednom zasjeli na vrh ljestice, dogodilo im se to 1991. s jednim od njihovih bedastijih singlova „Bring Youg Dauther to the Slaughter“, dok je „Number of the Beast“ u svoje vrijeme dobacila tek do 18. mjesta.
Utrka je počela jučer (14. prosinca), a kampanju za Iron Maiden na vrhu božićne liste možete pratiti na pokrenutoj Facebook stranici.