Iako su već potkraj ljeta završeni svi radovi na velikom projektu dogradnje i uređenja gata Vrulje koji je bljesnuo novim sjajem darujući Šibeniku atraktivni prostor uz morsku obalu, od njegova puštanja u promet, zasad nema ništa. I tako barem tri sljedeća mjeseca tijekom kojih će državna Lučka uprava trebati otkloniti sve uočene nepravilnosti koje su se dogodile tijekom izvedbe opsežnih i zahtjevnih radova.
Da će se na otvaranje gata Vrulje koji je sada bogatiji za 500 metara obale uz koju se mogu privezati brodovi u domaćem i međunarodnom prometu i sadržajniji jer gostima nudi veliko parkiralište, moderno uređenu šetnicu, hortikulturalne površine…, iščitavamo iz odgovora kojeg smo dobili iz resornog Ministarstva graditeljstva i prostornog uređenja. S druge strane, Joško Šupe, ravnatelj Državne Lučke uprave na ista pitanja odgovorio je posve drugačije i s puno relativiziranja i optimizma.
Ravnatelj Šupe- sve je u redu! Nije bilo primjedbi!
Kakav je trenutačni satus projekta uređenja putničko-trajektnog terminala, odnosno što je pokazao Tehnički pregled kojeg su zadnjih dana listopada obavili inspektori resornog ministarstva?- pitali smo Šupu.
-Tehnički pregled je izvršen i u resornom Ministarstvu graditeljstva i prostornog uređenja je u tijeku procedura izdavanja uporabne dozvole što znači da nije bilo primjedbi na izvedene radove-uvjerava nas ravnatelj Šupe i nastavlja: Od 17 stranaka, u koje su uključene i predstavnici ministarstava, inspekcija, Elektra i Carina koje su bile pozvane tijekom tehničkog pregleda nije bilo primjedbi, kategorički će čelnik Lučke uprave kojeg smo potom upitali gdje je „zapelo“ na izradi parcelacijskog elaborata.
– Parcelacijski (geodetski) elaborat je postupak koji se vodi neovisno o tehničkom pregledu i on je u tijeku. Elaborat kojim se sve čestice koje su bile predmet projekta objedinjavaju ovjeren je od resornog Ministarstva graditeljstva i prostornog uređenja i predan je na katastar na ovjeru. Isti je potreban kako bi se riješili eventualni imovinsko-pravni problemi (u konkretnom slučaju da bi se upisalo pomorsko dobro što je i učinjeno) i sve čestice koje su bile obuhvaćene projektom objedinile u jednu i kao takve evidentirale, kako na katastru, tako i u zemljišnim knjigama.
– Nadalje, Šupe ističe kako promet na gatu Vrulje nikad nije bio prekinut (cruizeri i trajekt su uplovljavali i isplovljavali i za vrijeme izvođenja radova), te najavljuje kako će se po dobivanju uporabne dozvole preseliti brzobrodske linije sa gata Krka na gat Vrulje.
Rok za otklanjanje nedostatka je 90 dana
Na ista pitanja iz resornog Ministarstva graditeljstva i prostornog uređenja dobili smo slijedeći odgovor:
-Za dogradnju gata Vrulje u sklopu pomorsko-putničkog terminala u Luci Šibenik, II. faza – dogradnja novog sjeverozapadnog dijela gata Vrulje (dio veza br. 2 i vez br. 3), uređenje prometnih površina, instalacije, te izgradnja veza br. 4. (dio obale paralelan s Obalom Hrvatske mornarice), moći će se izdati privremena uporabna dozvola, ali tek nakon što se otklone primjedbe. A primjedbe su u svojim mišljenjima naveli predstavnici: Ministarstva gospodarstva, Služba nadzora u području elektroenergetika i MUP-a, te Inspekcija zaštite od požara. Nadalje, privremena uporabna dozvola moći će se dobiti tek kada pozitivna očitovanja dostave predstavnici Ministarstva zaštite okoliša i prirode, Hrvatskih voda, DP Elektra Šibenik, Ministarstva financija, Carinska uprava, Ministarstvo rada i mirovinskog sustava i Inspektorat rada čiji predstavnici nisu bili nazočni tehničkom pregledu.
Rok za otklanjanje uočenih nedostataka je najviše 90 (devedeset) dana.
Na upit o parcelacijskom elaboratu odgovoreno nam je kako su dokumenti bili priloženi u postupku izdavanja građevinske dozvole. Međutim, za uporabnu dozvolu potrebno je, ističe se, priložiti geodetski elaborat za evidentiranje građevine na što se još čeka.
Dakle, pred Državnom lučkom upravom je još puno posla koji se mora obaviti u roku od tri mjeseca što znači da se svečanost otvaranja i puno puštanje u rad putničko-trajektnog terminala čija je izgradnja koštala 10 milijuna eura, može očekivati tek tijekom veljače, ukoliko do tada ne iskrsnu novi problemi. Da podsjetimo, svečano otvaranje gata Vrulje bilo je najavljeno za 4. kolovoza, potom za 28. rujna, međutim problemi su se s vremenom množili iako se iz Lučke uprave svo vrijeme poručivalo kako nema nikakvih problema, kako su svi radovi izvedeni kvalitetno, te kako nema nikakvih primjedbi iako se po kuloarima šuškalo kako s izvedenim energetskim i nekim drugim radovima „nešto ne štima“. Tko je, kada i zašto zakazao, ostaje na odgovornima da utvrde. Radove je u početku izvodila tvrtka Konstruktor iz Splita koja je u međuvremenu upala u probleme financijske naravi pa je nastavak radova povjeren tvrtki Pomgrad. Promjenjen je i ravnatelj, odnosno Marijana Petkovića naslijedio je Joško Šupe.