Turistička putovanja postaju sve brojnija, a ovu je tezu na 14. Hrvatskom turističkom forumu u Opatiji, analitički potkrijepio i obrazložio gost skupa dr. Luiz Moutinho, inače osnivač marketing katedre Sveučilišta u Glasgowu koji je i autor 27 knjiga o marketingu. Prema njegovim riječima, putovanja se povećavaju u gotovo svim dijelovima svijeta. Naveo je brojku od čak 1, 6 milijardi ljudi na svijetu koji putuju.

Šibenik, snimila. J. Klisović

Šibenik, snimila. J. Klisović

Do značajnih promjena u svijetu turizma dovela je, kaže, tehnologija koja je pomogla da informacije postanu sve dostupnije. Primjerice, gost turističku destinaciju bira samo tri dana prije puta čak i u svega 24 sata. Ima i drugačijih odnosa prema tehnologiji kada, primjerice gosti ne žele sa sobom nositi suvremene komunikacijske uređaje. Osim klasičnih odlazaka na odmor postoje i drugi oblici kao npr. kombinirani turizam s odmorom i kupovinom, kreativni turizam, a važnu ulogu ima i gastronomija kao jedno od glavnih područja turističke diferencijacije. Dr. Luiz smatra kako je u turističkom svijetu važna i ekološka komponenta posebice ako se zna da turizam s pet posto pridonosi emisiji plinova. U turizmu su važni djelatnici, a osobito je važno razumjeti kako gosti žele provesti odmor, kazao je Moutinho, a prenosi HGK-ova služba za komunikacije i izdavaštvo. Dodao je kako će glavna pitanja marketinga u budućnosti biti pitanje pretraživanja na Internetu, a pri tome osobito važnim smatra nužnost personaliziranja internetske pretrage.
O digitalnim izazovima govorio je prof. dr. Drago Ružić sa Ekonomskog fakulteta u Osijeku, stručnjak u području primjene novih tehnologija u turizmu koji je  iznio rezultate istraživanja o korištenju novih tehnologija u turizmu u kojem je ove godine sudjelovalo 85 ureda Turističke zajednice, a u istraživanju prije dvije godine čak 101 ured. Zaključio je kako su vidljivi kvalitetni pomaci u zadnje dvije godine, te da postoji još prilično prostora za unapređivanje e-marketing aktivnosti na svim razinama sustava.
Šibenik, snimila : J. Klisović

Šibenik, snimila : J. Klisović

U Opatiju je došao i prof. dr. Rodofo Baggio sa Sveučilišta Bocconi iz Milana, inače jedan od začetnika korištenja ICT tehnologija u turizmu Italije i svijeta koji je izdvojio 1989. godinu kao prijelomnu za razvoj digitalnih tehnologija, ali i politički i društveni kontekst događanja u svijetu. Naime, te je godine predložen novi oblik upravljanja informacijama – www. Smatra kako nam je potrebna digitalna strategija.
62 posto odraslih korisnika Interneta ima Facebook profil
Vlasnik i direktor ZN Digital Consulting, stručnjak u digitalnom marketingu čiji su klijenti države i međunarodne korporacije Philip Weiss upoznao je sudionike Foruma s promjenama svjetonazora u europskom turizmu. Tako npr., čak 62 posto odraslih korisnika Interneta ima Facebook profil kojim se koriste pri donošenju odluke o idućem putovanju. Nadalje, istraživanjima se došlo do saznanja da klijenti više žele čitati što drugi pišu o turističkoj destinaciji nego ono što napišu agencije. Brojni današnji modeli koji postoje već tridesetak godina neće moći još dugo funkcionirati, te će stoga biti nužno mijenjati se i poboljšavati digitalne kanale i stvarati turističku priču za gosta, kazao je Weiss.
Šibenik, snimila : J. Klisović

Šibenik, snimila : J. Klisović

Oglas