Još jučer, kad su ga novinari pitali kako komentira optužbe Mijata Stanića iz Nezavisnog cestarskog sindikata koji je kazao da je Josip Sapunar bio tek poštar Božidara Kalmete i Zdravka Livakovića, bivši državni tajnik u Ministarstvu prometa i infrastrukture samo je šutio. Danas se odazvao na poziv USKOK-a, kako javljaju hrvatski mediji, s USKOK-ovim istražiteljima odvezen je do njegovog zadarskog stana u Arbanasima, a onda pripraćen u istražni zatvor u Remetincu.
Njegov odvjetnik Nediljko Ivančević već najavljuje da se “šutljivi” Livaković neće braniti šutnjom(sic!). Hoće li godinama prozivani, suspektni ex-državni tajnik uz kojega su se “lijepile” afere u HAC-u, konačno propjevati? Hoće li optužiti i svog šefa i prijatelja, Božidara Kalmetu, bivšeg ministra prometa i infrastrukture, a aktualnog zadarskog gradonačelnika, s kojim je intenzivno “žario i palio” godinama?
Livakovića je prokazao Josip Sapunar, bivši financijski direktor HAC-a koji je trenutno u pritvoru zbog sumnje da je izvlačio novac iz ove državne tvrtke u iznosu od oko 5 milijuna eura, a koji je, navodno, u razgovoru s istražiteljima kazao da je dio novca predavao tadašnjem državnom tajniku Zdravku Livakoviću, glavnom suradniku ministra Kalmete. Ustvrdio je također da je Livaković nadzirao sve poslove u HAC-u od 2004. – 2007. godine, što po prirodi stvari jest logično, s obzirom da je bio i predsjednik Nadzornog odbora HAC-a.
Proskribirani ex-državni tajnik je u studenome 2009.g., u jeku otkrivenih afera u Hrvatskim autocestama (pogodovanje Skladgradnji preplaćenim – preko 43 milijuna kuna – bojanjem tunela Mala Kapela i Sv.Rok), podnio ostavku na tu dužnost koju je obnašao šest godina. I tada se smatralo da je to učinio pod pritiskom i na zahtjev Božidara Kalmete, koji se po svoj prilici bojao za vlastitu kožu, pa žrtvovanjem tuđe nastojao neutralizirati opasnost. Livaković je bio državni dužnosnik kojemu se nije vjerovalo. Sustavno je bio izložen kojekakvim optužbama, a napose zbog njegove tijesne povezanosti s građevinskim lobijem kojemu je, navodno, pogodovao u sklapanju poslova na izgradnji važnijih prometnica. Bio je glavni operativac Kalmetinog ministarstva koji je vodio poslove na izgradnji autocesta, ali i projekt luke Gaženica kod Zadra težak 220 milijuna eura. Formalno je “odletio” zbog gotovo trivijalnog razloga: zato što se vozio u automobilu (audi A6) kooperanta, Viadukta, umjesto da koristi vozilo ministarstva. Oko toga je naveliko “muljao”, čas se čudom čudio takvoj tvrdnji, a čas lakonski pravdao tezom da je to u svijetu posve normalno.
Kažu da je Kalmeti bio i lijeva i desna ruka, s njim je započeo suradnju još u prvom mandatu na funkciji zadarskog gradonačelnika, kada je Livaković preuzeo gradski resor graditeljstva preko kojega je vodio sve krupne investicije u Zadru, od kanalizacije do sportske dvorane, odnosno bazena na Višnjiku. Kad je Kalmeta avancirao, svog prijatelja nije zaboravio. Instalirao ga je za državnog tajnika. No, kad je “zagustilo”, prisilo ga je da ponovo aterira u Zadar, čime se dijelom ipak rasteretio golemog Livakovićevog utega. Naposlijetku se vratio i Kalmeta. I ponovo postao gradonačelnik. No, dokad će, teško je reći, s obzirom da je “sudbina” nekako gadno ispreplela živote ovog zanimljivog dvojca…