Nakon što je u subotu navečer predsjednik Vlade RH Zoran Milanović iz zrakoplova Vlade RH tipa Challenger CL-604 registracijske oznake 9A-CRO izašao na pistu aerodroma na Krku, a ne u Zagrebu, dogodile su se određene turbulencije u hrvatskoj javnosti.
Naime, dolet Z. Milanovića na krčki aerodrom mnogi su shvatili kao besmisleno trošenje državnog odnosno zajedničkog novca, posebice u vremenima u kojima državni dužnosnici poput papagaja govore o ‘štednji’, ‘stezanju remenja’ i tome slično. Osim što je Vladin avion iz Krka u Zagreb odletio ‘prazan’, novac se trošio još i na gorivo za službene automobile kojima se premijer Milanović Z. nakon toga vraćao u Zagreb, kritizira se. Kako nitko nije pojasnio zašto je zrakoplov s turneje u BiH sletio na Krk, mnogi su to protumačili kao upotrebu državnog aviona u privatne svrhe. Dakako, nakon što su se našli na udaru javnosti, iz Vlade RH su nedavno poslali priopćenje za javnost u kojemu pokušavaju pojasniti okolnosti tog događaja, te umanjiti štetu po svoj ugled nakon što je nastao svojevrsni ‘leteći cirkus’.
– Obzirom na brojne netočne objave u medijima i upite pojedinih redakcija, a nakon konzultacija s MUP-om i Direkcijom za korištenje službenih zrakoplova, dajemo slijedeću izjavu za javnost. Predsjednik Vlade RH Zoran Milanović putovao je službenim automobilom u posjet Bosni i Hercegovini tijekom kojeg je posjetio Livno, Tomislavgrad, Ramu, Kupres, Bugojno, Gornji Vakuf-Uskoplje i Kraljevu Sutjesku. Iz posjeta susjednoj državi vratio se službenim zrakoplovom iz Sarajeva u Hrvatsku, sletivši u Zračnu luku Rijeka. Dakle, zrakoplov je korišten za službene potrebe, sukladno Uredbi o direkciji za korištenje službenih zrakoplova. Let je unaprijed planiran i odobren na toj relaciji – kažu iz Vlade RH.
Potom navode i svote koje se troše na let zrakoplova.
– Što se tiče upita oko troškova leta prvo na Krk, a potom u Zagreb, prosječan trošak sata leta zrakoplova CL-604 iznosi 3.300$ i on uključuje: gorivo, radove održavanja i potrošne dijelove, rezervne dijelove iz programa održavanja (SMART program) i druge troškove puta (kao što su aerodromske naknade, troškovi preleta, catering i sl) što za jučerašnju razliku u dužini leta od 17 minuta iznosi oko 935$ (dakle cca 765€). Naime, let Sarajevo-Zagreb kraći je za dvije minute od leta Sarajevo-Rijeka, dok let s Krka do Zagreba traje 15 minuta. Obzirom da predsjednik Vlade u Bosnu i Hercegovinu nije putovao zrakoplovom već službenim automobilom, troškovi puta su samim time smanjeni (samo troškovi noćenja i dnevnica za četiri člana posade iznosili bi oko 800 €). Toliko bi u gruboj procjeni iznosili i troškovi osiguranja trase, prijevoza i pratnje predsjednika Vlade cestovnim putem iz Zagreba na Krk, te je ozbirom na istovjetnost troškova i činjenicu da je predsjednik Vlade štićena osoba, odabrana ova ruta, sukladno provedbenom planu o kojem odlučuje nadležna Uprava za posebne poslove sigurnosti MUP-a – pojašnjavaju.
Kako se ističe, u prvih šest mjeseci ove godine službeni je zrakoplov korišten za 30 putovanja, odnosno ukupno 65 puta, od čega su po 19 puta njime letjeli predsjednik RH i premijer, a još dvanaest puta su nebom letjelo za potrebe Hrvatskog sabora. Inače, malo se zna da je pri Vladi RH postoji posebna služba nazvana Direkcija za korištenje službenih zrakoplova, a za koju je predviđeno da zapošljeva 23 namještenika, a u kojoj izuzev osam pripadnika Odjela letačkih operacija (valjda pilota) ima posla i za ravnatelja Direkcije, zamjenika ravnatelja Direkcije, savjetnika ravnatelja za upravljanje sustavom sigurnosti operacija i upravljanje sustavom kvalitete, te za savjetnika ravnatelja za školovanje letačkog osoblja.
Neki prijašnji visoki državni dužnosnici su češće koristili državne zrakoplove u svakojake svrhe, no to nije tako lako dopiralo do javnosti, upozoravaju neki. Mnogi upozoravaju kako su neki slični letovi završili neugodnim prizemljenjem za neke europske državnike, jer su poslije slijetanja pod pritiskom javnosti davali ostavke.
‘Tko visoko leti, nisko pada’, kaže i jedna popularna poslovica.
Privatnost i Kolačići: Ova web-stranica koristi kolačiće. Nastavkom korištenja ove web-stranice prihvaćate korištenje kolačića. Kako bi saznali više, uključujući kako kontrolirati kolačiće, pročitajte ovdje: Politika kolačića