Zadnjih par nekoliko desetljeća, najčešće prije nekih izbora, s neba sleti odnosno strmoglavi se priča o tzv. šibenskom aerodromu. Tako je i sad, čini se. Evo baš Vlada RH na čelu s A. Plenkovićem (HDZ) na današnjoj svojoj sjednici usvaja točku broj 17. nazvane Prijedlog odluke o davanju suglasnosti za osnivanje društva s ograničenom odgovornošću za usluge u zračnom prometu.
Tako je Vlada RH dala odobrenje za osnivanje poduzeća čiji je temeljni kapital vrtoglavih 2.500,00 eura (slovima: dvijetisućepetsto eura). Osim Vlade RH u tom će zračnom poduzeću udjelima sudjelovati i jedinice lokalne uprave u Šibensko-kninskoj županiji. I to na ovaj način:
-U temeljnom kapitalu Društva sudjeluje Republika Hrvatska 55%, te županije i jedinice lokalne samouprave u sljedećim postocima: Šibensko-kninska županija: 20%. Grad Šibenik: 8%, Grad Vodice: 6%, Grad Drniš: 5%, Grad Knin: 4% i Grad Skradin: 2%. – stoji u toj odluci Vlade RH.
Zamimljivi su i iznosi svakog pojedinačnog temeljnog uloga osnivača. Republika Hrvatska će se iskesiti s 1.375 eura (slovima: tisućutristosedamdesetpeteura), Šibensko-kninska županija će na stol baciti 500 eura (slovima: petstoeura), Grad Šibenik (8 %): 200 eura, Grad Vodice (6 %): 150 eura, Grad Drniš 125,00 eura, Grad Knin će dati okruglih 100 eura (slovima: stoeura), a najmanje će izbrojati za aerodromsko poduzeće Grad Skradin – 50 eura (slovima: pedeseteura).
-Zakonski zastupnici Šibensko-kninska županije, Grada Šibenika, Grada Vodice, Grada Drniša, Grada Knin i Grada Skradina obratili su se Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture s inicijativom za osnivanje društva i izgradnju zračne luke u Šibensko-kninskoj županiji, koje bi upravljalo projektom izgradnje aerodroma. U svojoj inicijativi pozivaju se na prostorno-plansku dokumentaciju Šibensko-kninske županije i Grada Drniša, Nacionalnu razvojnu strategiju Republike Hrvatske te amandman koji je prihvaćen od strane Hrvatskog sabora da se osiguraju određena sredstva za izradu idejnog rješenja u svrhu izrade Studije utjecaja na okoliš za izgradnju zračne luke. Slijedom navedenog pripremljen je Prijedlog odluke kojom Vlada Republike Hrvatske daje suglasnost za osnivanje društva s ograničenom odgovornošću za usluge u zračnom prometu…. – stoji u toj odluci Vlade RH.
Par sati kasnije se ovime pohvalio saborski zastupnik Hrvoje Zekanović.
-Desetljećima se maštalo o tome kako će naša županija dobiti zračnu luku, a sad se to počelo ostvarivati. Nakon dugih priprema, beskrajnih lobiranja i dogovaranja, danas je na sjednici Vlade RH donesena odluka o davanju suglasnosti za osnivanje društva s ograničenim odgovornošću, odnosno zračne luke u Šibensko-kninskoj županiji. Ovaj projekt je od velikog značaja za razvoj turizma i gospodarstva u Šibensko-kninskoj županiji, koja će tako dobiti svoju međunarodnu zračnu luku. Zračna luka u će se nalaziti na prostoru grada Drniša odnosno naselja Pokrovnik što je predviđeno prostorno planskom dokumentacijom te razvojnim strategijama. – veli H.Zekanović.
Nazvao je to ‘povijesnim danom za Šibenik, Drniš i cijelu našu županiju.’ Po nekima koji se protive ideji gradnje aerodroma svega nekoliko stotina metara od granice nacionalnog parka, nedaleko od splitskog i zadarskog aerodroma, usred zone kojoj je jedina preostala grana aktivni i ruralni turizam, , to bi doista mogao i biti povijesni dan, ali u posve negativnom smislu.
-Zračna luka će nam otvoriti nove mogućnosti za povezivanje s drugim gradovima i zemljama, privlačenje novih gostiju i investitora, te stvaranje novih radnih mjesta. Važno je napomenuti kako će se zračna luka nalaziti nalazi u blizini autoceste A1, državne ceste D8 i željezničke pruge Split-Šibenik-Zadar što joj daje komparativne prednosti. – veli Zekanović.
Dakako, ne misle u šibensko-kninsskom kraju svi kao ovaj zastupnik o ovoj zamisli, već na na nju gledaju kao nasrtaj na najvrijednije resurse Šibensko-kniskoj županiji. Osim toga, mnogi su mišljenja kako je posrijedi još jedno u nizu poduzeća kojemu je osnovna svrha zapošljavanje politički podobnih osoba, tj. pista za uhljebljivanje.
Umjesto da opet pišemo o tome, evo u nastavku našeg lanjskog arhivskog teksta, kojeg izvlačimo iz hangara i postavljamo ga na pistu:
Evo opet letećeg cirkusa. Ali ne Monthyja Pythona, nego oko tobožnje gradnje zrakoplovne luke Pokrovnik. Naime, saborski zastupnici iz Šibensko-kninske županije – nezavisni Hrvoje Zekanović i bivši SDP-ovac Franko Vidović, te HDZ-ovci Josip Begonja i Branka Juričev-Martinčev u Hrvatskom saboru su predali amandman na rebalans državnog proračuna kojim traže 200 tisuća kuna za idejno rješenje u svrhu izrade Studije utjecaja na okoliš za zračnu luku koju su nazvali “Srce Dalmacije”.
Za one koji se čudom čude otkud ovoj četvorci zamisao o gradnji aerodroma kojemu su usput nadjenuli i patetično ime ‘Srce Dalmacije’ evo informacije kako je ta ideja nastala još prije – pedesetak godina. Nekome je tada palo na pamet kako bi na zaravni kod mjesta Pokrovnik, 20 kilometara sjeverno od Šibenika uz cestu prema Drnišu, bilo dobro izgraditi – aerodrom. No netko pametniji je još tada zaključio kako je ideja besmislena, neisplativa i štetna po okolni krajolik, ponajprije jer su zračne luke kod Trogira, odnosno ona u Zemuniku, preblizu da bi takvo što bilo opravdano.
No eto, gotovo pola stoljeća poslije, javljaju se s tom ‘revolucionarnom’ idejom i sab0rski zastupnici iz županije koja je, unatoč nevjerojatnim prirodnim potencijalima, i dalje među gospodarski najzaostalijim županijama u Hrvatskoj, ponajviše zahvaljujući nesposobnim i bezidejnom vlastima unatrag nekoliko desetljeća. Da nije turizma koji je jedna bitna gospodarska grana radi izvanrednih prirodnih ljepota, obale, mora, otoka, još uvijek relativno očuvanog priobalja i zaobalja, ova bi županija, na žalost, bila prva po gospodarskoj zaostalosti.
Naime u ovu županiju turisti hrle upravo zbog njenih prirodnih i krajobraznih raznovrsnosti i ljepota (otoci, planine, rijeke…) zbog kojih se smatra jednim od najljepših dijelova europskog kontinenta. No ta činjenica možda nije dovoljno jasna gore navedenim zastupnicima, jer inače ne bi gurali projekt koji je ranije odbačen zbog niza potencijalnih štetnih posljedica.
Oni koji razmišljaju na duže staze i promišljaju bolju budućnost, upozoravali su kako bi gradnja zračne luke u srcu županije, na svega par stotina metara od Nacionalnog parka Krka, a koji je i svojevrsna okosnica gospodarstva, bio žestoki atak na okoliš, ali i navedeno gospodarstvo, prvenstveno turističko.

Ilustracija: Aerodrom bi se trebao nalaziti u crveno označenom krugu, svega nekoliko stotina metara od vodotokova i Nacionalnog parka Krka
Naime, umjesto teze kako bi gradnja aerodroma u Pokrovniku dovela do boljeg turističkog prometa, upozoravalo se kako bi se moglo dogoditi upravo obratno – a jer bi posljedice bile ugroza prirodnih vrednota zbog kojih turisti i posjećuju ovu županiju.
Svakome bi trebalo biti jasno kako bi slijetanje i polijetanje zrakoplova iznad takvog zaštićenog područja bila izravna ugroza flore i faune, voda, ali i krhkog gospodarstva koje se u posljednje vrijeme uspješno razvija u smjeru tradicionalnog i ekološkog poljodjelstva i stočarstva, te seoskog turizma i tzv. avanturističkog turizma koji se zasniva na raznim aktivnostima u prirodi (planinarenje, biciklizam, hodanje, penjački sportovi…itd.)
Mnogi su upravo na području iznad kojega bi po nekima sada trebali nadlijetati avioni u niskom letu uredili seoska turistička gospodarstva koja su vrlo posjećena i sve su popularniji vid turizma kakav je primjereniji od priobalnog masovnog turizma.
Sve navedeno moglo bi biti dovedeno u pitanje: jer tko bi normalan htio ići na odmor tamo gdje mu iznad glave prolijeću avioni.
Gradnja aerodroma bi po nekima bio samoubilački potez, jer hrvatske i lokalne vlasti imaju vrlo malo svijesti o važnosti očuvanja prostora i okoliša, posebice u županiji koja je u znatnoj mjeri devastirana čak i vjetroelektranama koje su gusto posijane po većini uzvisina u županiji, a sad neki planiraju i gradnje golemim solarnih elektrana – sve za potrebe nečijeg profita, a bez ikakve koristi za lokalno stanovništvo.
– Ovo je prvi korak, malen, ali bitan. Prihvati li Vlada amandman, a ja se iskreno nadam da hoće, to bi značilo da će država stati iza projekta, što će za Šibensko-kninsku bilo izuzetno važno i veliki korak ka konačnoj realizaciji projekta. Ova naša zajednička inicijativa primjer kako su viši interesi za naše građane na prvom mjestu, bez obzira na stranački dres i ideologiju. Raduje me, dakle, što kolega Vidović i ja, koji nismo dio vladajuće koalicije, potpisujemo ovaj amandman zajedno s dvoje članova HDZ-a – zaključit će Zekanović, čija je najoptimističnija procjena da bi aerodrom na Pokrovniku mogao biti izgrađen za tri godine, “ne bude li krize i bude li novca”.- rekao je za Šibenik.in Hrvoje Zekanović, a hadezeovka Branka Juričev-Martinčev je izjavila kako je ‘ovo dobar put i pozitivan primjer kako se neovisno o stranačkim bojama možemo udružiti u svrhu ostvarenja zajedničkog cilja’.
Bez obzira na njihove ‘stranačke boje’ koje neki od navedenih mijenjaju po potrebi, možda bi im bilo uputnije umjesto idejama koje vise u zraku baviti i nekim prizemnijim, odnosno bitnijim problemima stanovništva Šibensko-kninske županije.
Žiteljima zaleđa Šibenika, okolice Drniša i Knina, Skradina, Primoštena… puno važniji od aviona i zračnih luka su najobičniji autobusi i javni prijevoz, a koji je sada na razini otprije drugog svjetskog rata. Već desetljećima je zanemaren javni prijevoz, pa su sela u zaleđu rijetko ili nikako povezana sa županijskim središtem Šibenikom, a zbog čega, primjerice, mlade obitelji s djecom teško mogu ostati živjeti na selima koja su tek petnaestak kilometara udaljena od većeg grada.
No čini se da navedeni zastupnici zagledani u visine baš i nisu najbolje informirani o realnim neprilikama na tlu, iako im je to prvenstvena dužnost, i zbog čega i primaju goleme saborske plaće.