Radnici Cesta Šibenik, županijske tvrtke koja je u štrajku od 12. lipnja, i u petak su bili pod prozorima ureda šibensko-kninskog župana Marka Jelića kojeg prozivaju jer ne želi s njima sjesti za stol i otpočeti pregovore o Kolektivnom ugovoru dok se Vrhovni sud ne očituje o legalnosti štrajka. Ogorčeni radnici u petak su se otvorenim pismom obratili predsjedniku Županijske skupštine Stipi Petrini i gradonačelniku Šibenika Željku Buriću kojeg optužuju da se od početka štrajka nije oglasio niti pokazao zanimanje zašto 120 ljudi ne radi nego se za svoja prava bori na ulici..

Stipe Petrina (foto TRIS)
Prozvali su sve lokalne dužnosnike da su u talu sa županom Jelićem jer, kako je kazao radnički predstavnik u Nadzornom odboru tvrtke Robert Savić, vjerojatno imaju svoje privatne firme i jedva čekaju da se njihova ugasi pa da njihove počnu raditi. Nije mu jasno, rekao je, da firma koja posluje već 60 godina, koja nema kredita ni minusa, u kojoj plaća nikad nije kasnila, sad odjednom postaje slučaj. A to nikako ne bi trebala biti jer tvrtka ima ugovora, ima posla, ali radnicima, tvrde štrajkaši, ne daju raditi.
Šibenski “cestari” štrajkom traže ukidanje postojećeg Pravilnika o radu i početak pregovora za novi Kolektivni ugovor, zahtijevaju 15 posto veće plaće i ukidanje modela po kojem im je 70 posto plaće fiksno, a 30 posto varijabilno, što nitko osim njih nema.
U petak je priopćenjem za javnost zbog “cestara” reagirao i predsjednik Županijske skupštine šibensko-kninske Stipe Petrina kojem su radnici u štrajku, kao predsjedniku Županijske skupštine, također poslali otvoreno pismo tražeći sazivanje tematske sjednice ŽS zbog situacije u Cestama Šibenik.
Petrina u priopćenju kojim se obraća radnicima i Sindikatu prometa i veza Hrvatske te medijima, podsjeća da je još tijekom 2022., prije radnika i sindikata, upozoravao na probleme u ovoj županijskoj tvrtki. Predlagao je, kaže,kao točku dnevnog reda Prijedlog zaključka o potrebi podnošenja prijedloga odluke o raspisivanju referenduma za opoziv župana, i to upravo radi problematike u Cestama Šibenik. No, ta je točka sabotirana, kako tvrdi Petrina, od HDZ-a i gradonačelnika Željka Burića kao čelnog čovjeka ŽO HDZ-a.
S radnicima Cesta Šibenik Petrina se, prema vlastitom navodu, sastao 13. lipnja na prijedlog radničkog predstavnika u Nadzornom odboru firme, Roberta Savića, i tada je dogovoren drugi sastanak 15. lipnja, ali do njega nije došlo. Bila je dogovorena i koordinacija, ali ni do koordinacije nikad nije došlo iako je na sastanku konstatirano da su jedinstveni u namjeri da se poduzme sve kako bi se ova situacija riješila. No, nakon sastanka s radnicima 13. lipnja, Petrini se više nisu obraćali niti su što od njega, kako navodi, tražili.
Predsjednik Županijske skupštine, međutim, smatra tematsku sjednicu o Cestama Šibernik nužnom, ali ga zabrinjava i čudi što radnici u štrajku i dalje ne vide da u HDZ-u i kod gradonačelnika Burića nema ni minimuma volje da im se pomogme niti suosjećanja s radnicima.
Petrina pledira na radnike i Sindikat da se organizira novi sastanak na kojem će se dogovoriti termin održavanja tematske sjednice ŽS i početi rješavati ova neugodna situacija za radnike i njihove obitelji. Usput primjećuje i da su radnici u štrajku prvotno govorili kako ne žele miješanje politike u njihov štrajk, a onda od te iste “politike” ( HDZ, ŽS ) traže da riješi njihove probleme, što je evidentna kontradiktornost. Ako su radnici svjesni da je politika kriva, piše Petrina, onda je politika ta koja problem može i riješiti. A kako, “to uvelike ovisi o radnicima samima, ali i svima nama, ako smo ustrajni i ujedinjeni u rješavanju ove situacije”.
Uz priopćenje, kao svojevrstan dokaz da je pobunu radnika u Cestama Šibenik anticipirao puno ranije i od radnika i sindikata, Petrina je dostavio i dio obrazloženja uz Prijedlog zaključka o potrebi donošenja odluke za raspisivanje referenduma o opozivu župana.
Naime, u obrazloženju stoji da je najveći sukob interesa župana Jelića prisutan u županijskom trgovačkom društvu “Ceste Šibenik” d.o.o. Spominje kako je zbog izbora novog direktora Cesta Šibenik održano više sjednica Nadzornog odbora tijekom kojih su se naprasno mijenjali članovi, natječaji objavljivali i poništavali bez valjanog razloga, i višekratno se glasalo o istom kandidatu.
–Župan Jelić osobno je virtulanim purtem sudjelovao na 6. sjednici NO tvrtke te je utjecao na članove NO za koga će glasati kao kandidata za ravnatelja- tvrdi Petrina.
–Župan nema nikakve ovlasti da sudjeluje na sjednicama NO te je nejasno na temelju kojih ovlasti bi ga predsjednik NO Zlatko Ćesić pozvao na sjednicu- čudi se čelnik Županijske skupštine i zaključuje:
-Postoji osnovana sumnja da je župan Jelić lobirao da njegov kandidat Robert Miljković postane direktor, a da se član NO Ante Pražen zamijeni za novog člana Marija Čulara kako bi kompletno polovanje Cesta Šibenik prebacio na trgovačko društvo Upravitelj Knin, u vlasništvu Grada Knina- smatra Petrina.
U nastavku opisuje i kako je župan lobirao u općinama Kistanje, Ervenik i Biskupija da se na svim natječajima za održavanje nerazvrstanih cesta poslovi dodijele kninskom Upravitelju. Petrina navodi i blisku povezanost župana s direktorom tvrtke Upravitelj Knin ( čija je upruga bila kandidatkinja na Jelićevoj listi ), spominje Plan nabave trgovačkog društva Upravitelj Knin, u iznosu od oko 9 milijuna kuna, pri čemu se oko 7 milijuna odnosi na nabavu opreme za održavanje nerazvrstanih cesta . Sve to Petrina dovodi u vezu sa županovim lobiranjem kod drugih općina u korist Upravitelja, pa aludira kako sve to potiče sumnju da je župan od toga imao i osobne koristi…
I tako se stari ratovi Petrine i Jelića nastavljaju drugim sredstvima- štrajkom “šibenskih cestara”…