Svjetski mediji bruje o svojevrsnoj drami: smrt kraljice Elizabete II. koja će danas biti pokopana mogla bi značiti i da će 600 njezinih omiljenih brendova izgubiti ‘kraljevski pečat’. Ne odobri li ih novi kralj, u roku od dvije godine svih njih 600 morat će ga ukloniti sa svojih reklama, pakiranja i slično. Baš dramatično.
Iznad svega, pečat je znak kvalitete. Oni koji na njega imaju pravo mogu otisnuti kraljevski grb na svoje proizvode, pakiranja, staviti ga u oglase, radne prostore i na vozila.
Ako ne dobiju odobrenje novog kralja Karla III., koji je, pak, dosad imao svojih 150 brendova s prinčevskim odobrenjem, u roku od dvije godine morat će ukloniti oznaku da su preferirani dobavljač kraljice i društva.
Neki od njih su im bili zajednički. Fortnum and Mason, na primjer, za novo odobrenje vjerojatno ne mora brinuti jer je njihov čaj voli i Charles.
Razloga za brigu nemaju ni u Barbouru, kompaniji koja je bila službeni kraljičin dobavljač vodootporne i zaštitne odjeće, ali je to i za njezina sina.
Među brendovima koji su imali koristi od povezanosti s kraljicom je Dubonnetov aperitiv temeljen na vinu, ključan sastojak Elizabetina omiljena koktela s Dubonnetom i džinom.
Luner, koji se ponosio time što je kraljicu opskrbljivao poznatim ručnim torbicama, mogao bi izgubiti dragocjenu etiketu.
Ta francuska tvrtka ima kraljevsku oznaku i za šampanjac Mumm.
I robe široke potrošnje mogu dobiti kraljevsko odobrenje poput Heinza, poznatog po svom kečapu. Američka tvrtka Kellogg’s kraljicu je opskrbljivala žitaricama.
Njezin britanski glasnogovornik Paul Wheeler kaže da su bili stalni dobavljači kraljevske obitelji tijekom Elizabetine 70-godišnje vladavine.
‘Imali smo poseban kombi kojim smo vozili žitarice kraljevskoj obitelji izravno iz tvornice’, kazao je.
Kraljevska odobrenja traju pet godina, a za njihovu obnovu kriteriji su sve stroži.
‘Nije samo u pitanju savršena kvaliteta i usluga, trebate dokazati da imate dobro poslovanje, posebno po pitanju poštivanja ljudskih prava’, rekao je Wheeler.
Eto…