Kritički parkour “Hrvatski plesni modernizam” naziv je predavanja Maje Đurinović, zaposlene na Kazališnom odsjeku Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku u zvanju izvanrednog profesora, koje će se, uz projekciju arhivskih foto i video materijala, održati u subotu 23.10.2021. od 17 do 20 sati i 24.10.2021. od 10 do 13 sati u prostoru Razred, u Domu mladih u Splitu. Mjesta na predavanju treba rezervirati putem mail-a plesnaudrugatiramola@gmail.com.
Hrvatski plesni modernizam je međuratno razdoblje, posebno 1930-te, u Zagrebu je, kao i u Europi, neobično bogato školama umjetničkog, izražajnog plesa koje vode umjetnice modernog plesnog izraza. U skladu s revolucionarnim pomacima s početka 20. stoljeća: stvaralačkom slobodom i umjetničkom neovisnošću koju je izvojštila Isadora Duncan i znanstvenom analizom pokreta koju je utemeljio Rudolf Laban, novi ples, lišen vanjskog dekora i povijesne inferioronosti vraća se tijelu kao ishodištu, instrumentu i osjetljivoj materiji umjetničke osobnosti. Hrvatske plesne umjetnice po povratku iz europskih škola slijede postulate modernog plesa odlučujući se za ples kao životni stav i profesiju. One su: Vera Milčinović Tashamira, Mirjana Janeček, Nevenka Perko, Mercedes Goritz Pavelić, Ana Maletić, Alma Jelenska, Claudia Fritzi Vall… – u najavi predavanja eksplicira Nikolina Dolfić iz Plesne udruge “Tiramola” iz Splita, a koja je i organizator ovog zanimljivog predavanja.
Predavačica, Maja Đurinović se bavi, teorijski i praktično, istraživanjem plesa i pokreta kao kazališne umjetnosti. Zaposlena je na Kazališnom odsjeku Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku u zvanju izvanrednog profesora. Na Plesnom odsjeku ADU u Zagrebu vodi kolegij Povijest hrvatskog plesa. Redovito objavljuje tekstove plesne tematike; suradnica monografskih i leksikografskih izdanja. Autorica plesnog djela izložbi: Avangardne tendencije u Hrvatskoj, Strast i bunt – ekspresionizam u Hrvatskoj, Šezdesete u Hrvatskoj. S Nakladom MD pokrenula plesnu biblioteku Gesta; autorica knjiga Mercedes Goritz Pavelić (2000), Mia Čorak Slavenska (2004), Razvoj suvremenog plesa: Ana Maletić, životopis (2008), Taj tvrdoglavi plesni vitalizam (2018), interaktivne muldimedijske prezentacije Kaspomanija Milane Broš (2006). Članica uredništva časopisa za plesnu umjetnost Kretanja i urednica stranice http://www.plesnascena.hr.
Kritički parkour , navodi u najavi predavanja Nikolina Dolfić, serija je susreta plesnih kritičara, umjetnika i publike. Odvija se u suradnji s plesnim festivalima, umjetnicima ili samostalno. Cilj projekta je migracijom po plesnim središtima unutar Hrvatske raditi na razvoju publike, komunikaciji umjetnika i publike, artikulaciji koreografskih i izvođačkih praksi i artikulaciji procesa gledanja. Kritički parkour financiran je sredstvima Ministarstva kulture i medija RH.