Neovisni novinarski portal
19.4.2021.
EKOLOGIJA
Foto: Zelena Istra

Teorija i praksa:
Učenici i nastavnici dobili priručnik održivog razvoja

Foto: Zelena Istra

Kako bi se učenicima i njihovim nastavnicima približile teme održivog razvoja te ih inspirale na rad u njihovim zajednicama, objavljen je besplatni priručnik ‘Znanje za održivo djelovanje – od teorije do prakse’. Bit će dostavljen školama diljem Hrvatske.

Priručnik je izrađen u partnerskoj suradnji na projektu Znanje za održivo djelovanje, zajedničkim snagama Udruge Zelena Istra, Centra za mirovne studije i Ekološke udruge Krka Knin te škola: OŠ Domovinske zahvalnosti i SŠ Lovre Montija iz Knina, Gimnazije Pula, OŠ Monte Zaro, OŠ Kaštanjer, OŠ Šijana iz Pule te OŠ Vladimira Nazora iz Krnice. U njemu su opisani projekti učenika tih škola u svojim zajednicama kao što su “Pragrande – divlje srce grada”, “Eko kutak u našem gradu”, “Skroji svoju održivu priču” i drugi.

Iz Zelene Istre i Ekološke udruge Krka Knin javljaju da tek objavljeni priručnik danas predstavljaju pročelnici Upravnog odjela za obrazovanje, sport i tehničku kulturu Istarske županije i pročelnici Upravnog odjela za prosvjetu, znanost, kulturu i šport Šibensko-kninske županije kako bi dogovorilo prosljeđivanje priručnika svim školama u njihovoj nadležnosti te da će potom priručnik biti dostavljen i drugim školama diljem Hrvatske kako bi se doprinijelo širenju znanja i olakšala nastava na temu održivog razvoja.

– Usmjeren je upoznavanju učenika s temama koje su danas aktualne globalno, a mogu se obrađivati u lokalnom kontekstu. Također, donosi prikaz mogućnosti i primjere kako raditi na ovim temama s učenicima kroz nastavu, izvannastavne aktivnosti i projekte škola u zajednici. Osim primjera za obrazovne radnice i teorijskog objašnjenja koncepta i sadržaja održivog razvoja, priručnik sadrži i inspiraciju za učenice/ke kroz prikaze rada i doprinosa aktivista različitih profila – kažu partneri na projektu Znanje za održivo djelovanje, upozoravajući da održivosti na globalnoj razini prijete najviše klimatske promjene dok su prijetnje održivosti na lokalnoj razini smanjivanje umjesto povećanja zelenih površina u gradu, neodrživi koncepti proizvodnje i potrošnje, uništavanje prirode ili bioraznolikosti te da projekti partnerskih školaopisani u priručniku doprinose shvaćanju i ublažavanju navedenih problema.

Naglašavaju partneri na projektu i da je zbog ozbiljnosti izazova s kojima se društvo suočava, važno da djeca i mladi imaju znanja i vještine za održivo djelovanje, a da s kroz projekt i pokazali da to mogu kada im se pruže mogućnosti da djeluju i mijenjaju svoju zajednicu.

-Nadamo se da ćemo ovim priručnikom inspirirati i druge koji rade s mladima u osnaživanju za djelovanje, a obrazovnim radnicima biti podrška pogotovo u odnosu na podzastupljenost sadržaja održivog razvoja u obrazovanju kao i na nedostatak didaktičkih priručnika –  poručuju autori priručnika.

Priručnik je dostupan za slobodno preuzimanje na stranicama projekta Znanje za održivo djelovanje.

Tags: , , ,

VEZANE VIJESTI