Crnogorski umjetnik, ekološki aktivist i jedriličar Antonije Pušić, u narodu poznatiji pod zajebantskim pseudonimom Rambo Amadeus, samo što nije ostvario prototip svojih snova koji aktivno sanja evo već više od tri godine otkako je obznanio da je stoljeće staru podrtinu drvenog broda odlučio pretvoriti u Solarni retro jedrenjak. Zaplovio je prije neki dan solarni jedrenjak imena ‘Boka’ na prvoj probnoj vožnji na motor bez unutarnjeg sagorijevanja i po okoliš štetnih plinova, a Rambo poslije izvijestio na društvenoj mreži da električni motor radi k’o zmaj, da baterije drže, solari pune, da brod stoji kao violina, da od uzbuđenja nisu maknuli ni bokobrane i da čekaju jedra.
Prije nešto više od tri godine detaljno smo na ovom mjestu informirali zainteresiranu javnost o eko-brodoljubu Rambu Amadeusu i njegovom naumu da obnovi solarni retro jedrenjak, prototip svih njegovih snova, i početku crowdfounding kampanje koja je ubrzo nakon pokretanja rezultirala sa prikupljenih dvadesetak tisuća američkih dolara. Još dok je kampanja trajala i narod uplaćivao donacije za obnovu trupa mornaričkog kutera Rambo je odustao od planirane restauracije.
-Moja slijepa zaljubljenost u stari trup ubrzo nakon pokušaja da odvojimo zdravo drvo od onog koje treba zamijeniti naglo je splasnula. Situacija krajnje napeta, Indiegogo kampanja u toku, novac se skoro skupio, a mi nemamo trup, to jest imamo, ali legendarni majstor Bokovac je rekao da mu je jeftinije da napravi novi trup od nule nego da restauriramo taj, a to je za naš budžet bilo ipak previše. Što sad? Kao i uvijek u najtežim situacijama ulijeće Digital Mandrak i sasvim jednostavnom metodom – upornim guglanjem dođe do firme Enavigo gdje u njihovom skladištu pronalazi nezavršen mornarički kuter, samo korito i to urađen u West sistemu – drvo u slojevima impregnirano epoksidnom smolom – prepričavao je Rambo kako je odustao od podrtine i u virovitičkoj firmi dobio glanc novi trup po povoljnoj cijeni.
Jedra uskoro stižu iz Dubrovnika
Da u međuvremenu UNDP fondacija nije preuzela financiranje dobrog dijela projekta na sebe, imao bi još samo goli trup broda, a ovako je solarni jedrenjak u završnoj fazi izgradnje.
-Dakle, solarni jedrenjak ‘Boka’ porinut. Korito tipa “Cutter”, u kombinaciji sa jedriljem “Schooner” – a, treba da mu obezbjedi brzu, stabilnu plovidbu. Dvokrilna , profilna kobilica – patent Ivana Edrevičkog – izvanrednu okretnost, a solarni paneli i elektromotor kojim se pokreće – dovoljnu autonomiju za bešumnu vožnju na motor, pa ovaj brod i oficijalno možemo proglasiti prvim “Zero emision” na Jadranu, a možda i šire. Jedra uskoro stižu, proizvode se upravo u radionici DB Sails u Dubrovniku – napisao je Antonije Pušić na društvenoj mreži uz zahvalu svima koji su prepoznali i podržali projekt i opasku da trenutno u Beogradu u studiju završava pjesmu i spot za kompoziciju ‘Brod budala’ te da je naštimao da se i brod i kompozicija završe u isto vrijeme iako jedno s drugim nema nikakve veze.
Svih koji su dali donacije Rambo će, kako to nalažu pravila crowdfounding igre, nagraditi poklonima poput jedrenja na solarnom jedrenjaku do vip ulaznica za njegove koncerte, a glavni donatori dobivaju zahvalnicu u obliku vidljivosti na ‘Bokinim’ jedrima.
-Solarni jedrenjak ima dva jarbola, dva floka (prednja jedra) i dva glavna jedra. Na velikom floku, po ugovoru sa glavnim donatorom, nalazit će se logo ‘Low carbon print’ fondacije UNDP. Na jednom jedru bit će logo za keks ‘Rum Kasato’ kompanije ‘Jaffa’, logo je simpatični gusar. Drugo jedro i mali flok su za sada slobodni – navodi Rambo Amadeus kojega je cijeli proces, kako to obično biva, izašao skuplje od predviđenog i rastegnuo se više od planiranog.
Ploveće učilo otvoreno za ekologe i radoznale moreplovce
Solarni jedrenjak ‘ vlasništvo je Antonija Pušića, ali, kako je to objasnio dok je tražio pomoć da brod zaplovi Jadranom i poveća ekološku svijest, biti će to ploveće učilo, dakle pristup je otvoren za sve sudionike u projektu, ekološka udruženja, autore eko emisija i eko projekata i radoznale moreplovce koji žele primijeniti sličan koncept na svojim plovilima.
Rekao je tada i da je jedrenje poezija kretanja, a ne snobovsko zajebavanje preskupim brodovima i razmetanje pred sirotinjom koja se brčka u moru, kao i da je će njegov Solarni retro jedrenjak biti ogroman podstrek za promjenu navika i da su ako preobrate samo jednog gliseraša da pređe sa benzina na vjetar učinili prvi najvažniji korak za očuvanje Jadrana.