– Belladonna je ime otrovne biljke od koje su žene u srednjovjekovnoj Italiji izrađivale kapi za oči. Kapi su im širile zjenice i davale sjajan i duboki pogled, mada su pritom vrlo slabo vidjele. Po njima je biljka nazvana “Belladonna” – “Lijepa žena”. Danas, medicinske kapi za širenje zjenica sadrže istu supstancu, ali dobivenu sintetičkim putem. Belladonna je priča o percepciji i predrasudama. Film otvara krupni kadar očiju, a oči i vid kao glavna poveznica sa stvarnošću metafora su krhkosti naših percepcija i predrasuda – tako je Dubravka Turić, scenaristica, redateljica i montažerka u redateljskoj koncepciji objašnjavala skorašnje kreiranje filma Belladonna.
Tada nije vidjela niti predviđala što će se dogoditi godinu i par mjeseci kasnije, odnosno sinoć, kada je na venecijanskom Lidu, na svečanoj dodjeli nagrada kojom je završeno 72. izdanje Međunarodnog filmskog festivala u Veneciji, debitantski film Dubravke Turić Belladonna,snimljen u produkciji Spiritus movensa, proglašen najboljim ovogodišnjim kratkometražnim filmom u sekciji Horizonti. Doživio je dosad neviđeni uspjeh, recimo to tako.
– Stvaranje ovoga filma bilo je prekrasno iskustvo, a već samo uvrštavanje u program Mostre bilo je priznanje za sav trud. Kada selekcija kulminira i nagradom, osjećaj je zaista neopisiv. Sada samo želim uživati u ovim lijepim trenucima – kazala je Dubravka Turić nakon dodjele Zlatnog lava, nagrade koju je posvetila svom nedavno preminulom ocu Marku Turiću.
Inače, ovaj uspjeh nije u Veneciju pao s neba, kako se to kaže, budući da je Dubravka Turić odranije cijenjena montažerka brojnih filmskih i televizijskih naslova, te zajedno s Jelenom Paljan i Robertom Knjazom sukreatorica nekih od najboljih domaćih televizijskih emisija (Mjenjačnica, Svlačionica, Koleđicom po svijetu…), montažerka u animiranom filmu Tisuću Danijela Žeželja itd. No u nagrađenoj Belladonni, koju je netko opisao kao ‘dramu o (ne)mogućnosti gledanja’ prvi puta se okušala u filmskoj režiji, što (očito) nije bila prepreka da joj peteročlani žiri kojim je predsjedavao redatelj Jonathan Demme (Kad jaganjci utihnu) dodijeli nagradu na – najbolji film.
– Belladonna je kratkometražni film o trima različitim ženama koje se susreću u oftamološkoj klinici gdje, potpuno neočekivano, doživljavaju trenutak bliskosti. Glavne uloge tumače Aleksandra Naumov i Nada Đurevska, a ostale igraju Lana Barić, Dražen Kühn i Anita Matković. Producentica filma je Zdenka Gold iz produkcijske kuće Spiritus movens, za promociju i plasman zadužena je Ivana Ivišić iz tvrtke za promociju i distribuciju Everything Works, direktor fotografije je Branko Linta, Dubravka Turić ujedno je i scenaristica i montažerka filma, a snimanje tona odradio je Hrvoje Petek. Film je sufinancirao Hrvatski audiovizualni centar – izvještavaju iz HAVC-a, u kojem su također, logično je, ponosni na uspjeh hrvatskog filma, koji je usijedio samo par dana nakon slične nagrade dokumentarnom filmu Delta – obilje umjetnosti, koji je također proglašen najboljim jednoj od kategorija za dokumentarni film.
Podsjetimo, Belladonna je uvrštena u program Horizonti, natjecateljsku sekciju Mostre posvećenu otkrivanju novih kinematografskih trendova i redateljskih imena, a koja uključuje dugometražne i kratkometražne naslove. Inače, najboljim dugometražnim filmom u sekciji Horizonti proglašen je Free Indeed redatelja Jakea Mahaffyja, a Zlatni lav dodijeljen je filmu From Afar redatelja Lorenza Vigasa.
Onaj tko želi doznati nešto više o nagrađenoj Belladonni, materijale iz filma može ponaći na ovoj poveznici, ili na prijašnjim tekstovima na TRIS-u.
Očigledno, ako je suditi prema međunarodnim priznanjima, nastupila su neka bolja vremena za filmove iz Hrvatske.