„Raspršeni hotel Šibenik“, projekt kojime se nastoji objediniti ‘male’ privatne iznajmljivače kuća, soba i apartmana, a kako bi se uz pomoć zajedničkog prijemnog ureda olakšao smještaj turistima, dobio je svoj ‘vizualni identitet’, javljaju iz Grada Šibenika. Evo kako izgleda:
– U organizaciji Grada Šibenika, Turističke zajednice grada Šibenika i Udruge „Raspršeni hotel Šibenik“, 6.veljače poslan je pozivni natječaj šibenskim tvrtkama za grafičku pripremu i dizajn za izradu logotipa „Raspršenog hotela Šibenik“. Cilj natječaja je bio pronaći najbolje rješenje vizualne komunikacije s tržištem na osnovi organizacije novog turističkog proizvoda Šibenika kroz projekt Rapršeni hotel Šibenik, te pri tome proizvesti pozitivan dojam i asocijaciju na smještaj u povijesnoj jezgri Šibenika; proizvesti funkcionalnost u smislu ponude i pobuditi interes za povijesnu jezgru Šibenika u skladu s raznolikom turističkom ponudom u obilku raspršenog hotela te ostalim atrakcijama koje destinacija nudi. U zadanom roku, zaključno s danom 21.veljače, na adresu ureda Turističke zajednice grada Šibenika pristiglo je ukupno pet radova koji su ispunjavali uvjete sadržane u pozivu – kaže Tina Vickov, predsjednica Udruge „Raspršeni hotel Šibenik“.
Kako se ističe, komisija za izbor logotipa je nakon trećeg sastajanja donijela konačnu odluku o vizualnom identitetu Raspršenog hotela Šibenik.
– Komisija je izabrala rad koji zadovoljio kriterije privlačnog, modernog i funkcionalnog vizualnog identiteta, ima jaku asocijaciju na „raspršenu“ ponudu unutar stare gradske jezgre Šibenika, te visoku aplikativnost na sve vrste promotivnih materijala. Riječ je o radu produkt dizajnera Antonia Šunjerge iz Šibenika s diplomom studija dizajna Arhitektonskog fakulteta iz Zagreba. S izabranim rješenjem vizualnog identiteta, daljnji koraci su izrada signalizacije i internetskog sjedišta za prvi Raspršeni hotel u Hrvatskoj – veli predsjednica Raspršenih hotela, u okviru kojega bi od ove sezone trebalo biti ujedinjeno više desetaka šibenskih iznajmljivača.
Inače, kako tvrde teoretičari i povjesničari turizma, zamsiao o tzv. raspršenom ili difuznom hotelu potiče još od ranih sedamdesetih godina prošlog stoljeća, a nastala je na tlu Italije. Konkretnije se razvila nakon potresa u pokrajini Friuli početkom 1980.-ih godina, a neki su izbrojali kako u Italiji danas ima 64 takva hotela.
Zanimljivo je kako je Šibenik prvi hrvatski grad u kojem su se dosjetili povesti se za talijanskim primjerom koji se tamo provodi četrdesetak godina.