GOOD Inicijativa za sustavno i kvalitetno uvođenje odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo u odgojno-obrazovne institucije se povodom prvog dana nove školske godine obratila javnosti izražavajući zabrinutost i nezadovoljstvo novim promjenama u obrazovnom sustavu. Njihova objava je u nastavku:
Škola za život koja je započela danas u obrazovanje unosi manjkave promjene, čiji će se teret prebaciti na učenike i učitelje. Premda Ministarstvo znanosti i obrazovanja pokušava ove intervencije u obrazovanje prikazati kao cjelovitu kurikularnu reformu, jasno je da se radi o nedovoljno pripremljenim i nedostatnim promjenama, ukratko – radi se o ementaler reformi. Promjene koje se uvode ove godine ni po svom sadržaju ni opsegu ni koracima nisu reforma koju su struka i građani godinama zahtijevali i očekivali.
Umjesto da ovom poduhvatu pristupi ozbiljno, sustavno i za pripremu odvoji dovoljno vremena, Ministarstvo je preskočilo važne korake, a uložilo u PR, odnosno stvaranje lažne slike uspjeha. Nije ni čudo ako se prisjetimo da je ministrica Divjak svoj mandat vezala uz obećanje da će ove godine započeti reformu u školama.
Bolji uvjeti rada obrazovnim radnicima
Obrazovni radnici su nositelji promjena i o njima ovisi kvaliteta obrazovanja no u njih se ne ulaže dovoljno niti financijski, u smislu dostojanstvene plaće, niti u kvalitetu njihovog obrazovanja i stručnog usavršavanja te dobre radne uvjete. Ministrica, ako stvarno želi uvesti reformu, ima za dužnost zauzeti se za obrazovne radnike koji su, i po njenim riječima, potplaćeni. Za sada vidimo da postoje projektna sredstva za sadašnje intervencije, ali za stvarni reformski proces – dugoročne i ozbiljne promjene, ministrica nije u Vladi izborila sredstva. Nažalost, sve to govori kako slijedi još jedna godina u kojoj je obrazovanje samo deklarativno važna javna politika. Stoga ne čudi kontinuirano nezadovoljstvo učitelja i zbunjenost učenica i učenika kojima nisu jasni zahtjevi koji se pred njih postavljaju niti nedomišljene promjene kojima ih se podvrgava.
Građanski odgoj i obrazovanje ponovno zanemareni
Ministarstvo bi trebalo znati da je potrebno puno više od mijenjanja sadržaja u udžbenicima, pokoje nove metode i kupovine tableta kako bi škola pripremila učenike i učenice za život. Potrebno je školsko okruženje koje potiče kritičko mišljenje, istraživanje, kreativnost i traženje rješenja te usmjerenost na sadržaje adekvatne vremenu u kojem živimo – potrebna je izgradnja kompetencija koje će ih osposobiti za život u demokratskom društvu. Stoga zabrinjava kako građanski odgoj i obrazovanje ostaje zanemarena tema, tek jedna od sedam novih međupredmetnih tema, koje nisu dovoljno planski uključene u kurikulum.
Nužna borba protiv nejednakosti u obrazovanju
Uz sve probleme ovog projekta Ministarstva, zanemarena je potreba za borbom protiv nejednakosti u obrazovanju, jer nema ujednačenosti infrastrukturnog standarda škola niti je svima osigurana jednosmjenska nastava, produženi boravak, obrok, besplatni udžbenici i prijevoz, a upitno je i hoće li ove godine svi kojima je to potrebno imati pomoćnike u nastavi. GOOD inicijativa ističe kako je umjesto kozmetičkih zahvata, obrazovanju se treba pristupiti sagledavajući cjelovitu sliku, a preduvjet potrebne korjenite promjene je izjednačavanje uvjeta za obrazovanje u svim dijelovima Hrvatske.
Učenicama i učenicima te njihovim učiteljicama i učiteljima GOOD inicijativa želi uspješan početak nove školske godine za koju se nadamo da će unatoč svemu otvoriti nove prilike za učenje na poticajan i zanimljiv način te za razvoj vještina i primjenjivog znanja.
Inače, organizacije civilnog društva koje se bave neformalnim obrazovanjem i ljudskim pravima od 2008. godine okupljene su u Inicijativu koja se zalaže za sustavno i kvalitetno uvođenje odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo u odgojno-obrazovni sustav (GOOD Inicijativa).
GOOD Inicijativu za sustavno i kvalitetno uvođenje odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo u odgojno-obrazovne institucije čine:
- ACT Grupa
- Ambidekster klub
- B.a.B.e. (Budi aktivna. Budi emancipiran.)
- CARPE DIEM udruga za poticanje i razvoj kreativnih i socijalnih potencijala djece, mladih i odraslih
- Centar za građanske inicijative Poreč
- Centar za građansku hrabrost
- Centar za mirovne studije
- Centar za ženske studije
- CESI – Centar za edukaciju, savjetovanje i istraživanje
- DirDem Direktna demokracija u školama
- Documenta – Centar za suočavanje s prošlošću
- DOKKICA dječja osječka kreativna kućica
- Društvo za oblikovanje održivog razvoja
- Dugine obitelji
- Forum za slobodu odgoja
- GONG
- Hrvatska edukacijska i razvojna mreža za evoluciju sporazumijevanja (HERMES)
- Hrvatska mreža volonterskih centara
- Hrvatski centar za dramski odgoj
- Hrvatsko debatno društvo
- Humanitarna udruga FB humanitarci Varaždin
- Info zona
- Institut za razvoj obrazovanja (IRO)
- Koordinacija udruga za djecu
- Kuća ljudskih prava Zagreb
- Kurziv – Platforma za pitanja kulture, medija i društva
- Lezbijska organizacija Rijeka LORI
- Life Potential
- Mreža mladih Hrvatske
- Nansen dijalog centar Osijek
- Pučko otvoreno učilište Korak po korak
- Regionalni info centar za mlade Rijeka – UMKI
- Roda – Roditelji u akciji
- Slobodna škola-društvo za promicanje demokratskog obrazovanja
- Status: M
- SOS telefon – Rijeka
- Udruga Bonsai
- Udruga Delta
- Udruga roditelja Korak po korak
- Udruga za rad s mladima Breza
- Udruga za ljudska prava i građansku participaciju PaRiter
- Udruga za podršku žrtvama i svjedocima
- Udruga za promicanje informatike, kulture i suživota (Udruga IKS)
- Udruga za razvoj civilnog društva SMART
- Udruga Zelena Istra
- Volonterski centar Osijek
- Volonterski centar Zagreb
- Zagreb Pride
- Zelena akcija
- Ženska soba – Centar za seksualna prava
- Ženska udruga IZVOR





