Hrvatske i tvrtke iz Španjolske koje se bave preradom ribe nikad nisu bile bliže uspostavi suradnje. Njihovi predstavnici našli su se, naime, u organizaciji Hrvatske gospodarske komore na dvodnevnom međunarodnom sajmu morske hrane SeafoodExpo Southern Europe koji se ove godine održava u Barceloni i danas završava s radom.
Specijalizirani Sajam morske hrane koji danas završava s radom, održan je u regiji koja ima jednu od najviših stopa konzumacije proizvoda ribarstva po glavi stanovnika. Hrvatska gospodarska komora, priopćeno je iz njihove Službe za komunikacije i izdavaštvo, ove je godine na svom štandu predstavila tvrtke: Arbacommerce, Sardina, S.I.C i ribarsku zadrugu Omega 3.
Ribarstvo RH je jedan od rijetkih vitalnih dijelova hrvatskoga gospodarstva koje bilježi rekordne rezultate kada govorimo o ulovu i uzgoju, a prerada je zasigurno jedan od vodećih sektora u novim investicijama u posljednjih nekoliko godina. Zoran Radan, tajnik Udruženja ribarstva HGK posebno je istako pozitivnu vanjsko-trgovinsku bilancu s vrijednošću izvoza od gotovo 116 milijuna eura u 2013.g.
Veleposlanik RH u Madridu Svjetlan Berković obišao je hrvatske tvrtke kako bi se upoznao s problemima s kojima se susreću u poslovanju i mogućnostima za plasman proizvoda na španjolsko tržište. S predstavnicima HGK razgovaralo se o mogućem nastavku suradnje na internacionalizaciji i što boljem predstavljanju hrvatskih tvrtki na španjolskom tržištu.
Predsjednik Grupacije prerade ribe HGK Mislav Bezmalinović (Sardina) i tajnik Udruženja ribarstva HGK Zoran Radan susreli su se s tajnikom španjolskog Udruženja prerađivača ribe i predsjednikom organizacije EUROTHON Juan M. Vieites Baptista de Sousa. Razgovaralo se o mogućem potpisivanju Sporazuma o suradnji i mogućnostima transfera bogatog znanja i iskustva koje njihovo Udruženje posjeduje, posebice kada se radi o EU pitanjima, povlačenju sredstava iz Europskog fonda za pomorstvo i ribarstvo i promicanju interesa članica.
Šime Kosor iz Ribarske zadruge Omega 3 istaknuo je važnost španjolskog tržišta za njegovu zadrugu, te je posebno naglasio važnost ovakvih sajmova za izravne razgovore s dugogodišnjim španjolskim partnerima.
Dolores Šajt Paunović iz tvrtke Arbacommerce vjeruje u početak dugogodišnje suradnje. Inače, na štandu tvrtke Arbacommerce i ove godine je bilo posebno „živo“ jer su se izmjenjivali novi i stari poslovni partneri.
Tvrtka Sardina d.d. je na sajmu predstavila paletu potpuno novih i jedinstvenih proizvoda ( paštetu od srdele, paštetu od lubina i komarče s tartufima…) proizvedenih u njihovoj novoj tvornici na Braču koja se smatra jednom od najmodernijih u Europi.
Tvrtka S.I.C. ove je godine po prvi put nastupila na zajedničkom štandu u organizaciji HGK. Hvale se novim proizvodnim objektom i kontinuiranim ulaganjima u sektor prerade ribe. Lučana Stojnić iz ove tvrtke kaže kako puno očekuje od ovakvih promotivnih aktivnosti na sajmu na kojem je samo prvog dana trajanja bilo više od od 3.000 kupaca, dobavljača, predstavnika medija i stručnjaka iz više od 75 zemalja svijeta.