Otvaranje nove marine na sjevernoj obali Čiova koja se nalazi u sastavu Brodotrogira – Servisni centar Trogir, čiji je vlasnik Danko Končar i njegova Kermas energija dodatni je poduzetnički impuls gradu Trogiru i promišljeni  potez koji će, očito imati prosperitetnu budućnost. Marina se otvara danas, a riječ je o prvoj fazi izgradnje u kojoj je u moru izgrađeno 133 veza, a u moru 80. Servisna marina danas može primiti  uglavnom brodove dužine do 25 metara, te 4 mega jahte duljine do 50 metara. Končar je u prvu fazu gradnje servisne marine investirao 77 milijuna kuna. Cijela investicija koja obuhvaća drugu i treću fazu koja će donijeti ukupno 256 vezova u 2018.g., iznosi oko 360 milijuna kuna koliko će se injektirati u nautičku i servisnu djelatnost.

Končareva investicija u servisnu marinu koja će po završetku imati status prve kategorije predstavlja jedno od najvećih ulaganja u dalmatinski turizam ove godine. Uz ovu turističku investiciju veže se i šibenska tvrtka Marinetek NCP čiji su pontoni ugrađeni u novu marinu, a prije toga i u druge dvije marine na području Trogira.

Oglas

Na turističkom području Trogira osjeća se „svježa krv“ koju je unio poduzetnik Končar kojemu je uspjelo realizirati projekt što nije bilo moguće unatrag desetljeća i pol. Inače, za marinu je bila izdata i građevinska dozvola od prije desetak godina, ali ni to nije bilo dovoljno za realizaciju.

Za novu, Brodotrogirovu marinu isporučili smo 28 pontonskih elemenata koji čine 6 gatova. Pomgrad Inženjering je gradio obalni dio, a mi cjelokupni pomorski dio. Trenutačno smo angažirani na izgradnji pontona za potrebe 180 novih vezova u lučicu Meljine u kojoj se nalazi nekadašnji lazaret kojeg će novi vlasnik iz Rusije rekonstruirati i pretvoriti u hotel najviše kategorije.

Istodobno radimo na novom projektu izgradnje valobrana za luku Kotor u Crnoj Gori, govori za portal Tris Boris Miškić, direktor Marinetek NCP. Dodaje kako se čak trećina svih marina u Hrvatskoj odlučila  na ugradnju pontona tvrtke Marinetek NCP. Dakle, od 52 službene marine u zemlji njih dvadesetak se  odlučilo na rekonstrukciju, odnosno čak 90 posto njih odabralo je NCP-ove pontone koji su se iskazali kvalitetom i funkcionalnošću. Riječ je o betonskim pontonima  koji su se na ovom meditarnskom području pokazali najboljima.

Marinetekovi pontoni koji se proizvide po finskoj licenciji proglašeni su najboljim proizvodom u grupaciji, a popis gradova u kojima su instalirani sa svakom je godinom sve duži.

Da podsjetimo, prvi mega pontoni proizvedeni u Marineteku ugrađeni su u prvu marinu za prihvat mega plovila u Mandalini koja je vlasništvo turske Dogus grupe. Nakon toga, priča o gradnji pontona u Mandalini kod Šibenika postala je uspješna poslovna priča koja se sve više traži. Najveći kupci pontona su poslovni ljudi i tvrtke iz Hrvatske, Turske, Italije, Crne Gore, Malte, Bugarske…

Devetogodišnje iskustvo u proizvodnji plutajućih betonskih pontona pokazao se uspješnim poslovnim iskorakom, proizvodni ciklus postao je sve kraći, proizvod sve kvalitetniji, rok isporuke sve kraći, a cijena sve konkurentnija.

Riječki gat

Riječki gat

Svoj stoti ponton dimenzija 20 x 4 metara Marinetek NCP je nedavno isporučio Rijeci. Riječ je o valobranskom gatu kojeg je naručila riječka Lučka uprava. Prema riječima Nenada Čuke, direktora proizvodnje u Marineteku, dosad su proizveli blizu 20 kilometara pontona. Najveći ponton dimenzija 20 x 6 metara težak preko 60 tona isporučen je marini Pport Hercule u Monte Carlu prije 3 godine.

Osim pontona za marine i luke Marinetek je isporučio i prvih 6 gatova  za potrebe hidroavionskog pristaništa u Resniku, a ovaj projekt ide dalje.

Nagrada koju smo od finske centrale dobili za nakvalitetniji proizvod u grupaciji posebno nas veseli jer je to potvrda puta kojim smo krenuli i sa kojeg ne skrećemo. Naš je proizvod tražen, a vrijeme koje nam treba za proizvodnju jednog pontona značajno smo skratili. U početku smo u jednom tjednu izrađivali jedan do dva pontona, a sada gradimo tjedno čak četiri pontona dužine 15 metara. U proteklih 7 godina koliko je prošlo od početka proizvodnje, dodaje Miškić, nikad nismo prekoračili dogovoreni rok isporuke na što smo posebno ponosni jer govori o ozbiljnosti kojom prilazimo svakoj narudži.

Karta s označenim područjima "osvojenim" Marinetekovim pontonima

Karta s označenim područjima “osvojenim” Marinetekovim pontonima

Marinetekova specijalizacija izgradnje plutajućih betonskih pontona donijela je tako šibenskom poduzeću vrlo traženi proizvod vrhunske kvalitete u kojeg se ugrađuje čak 95 posto domaćeg materijala, od betona, stiropora, čelične armature, vodonepropusnog armiranog betona…

Jedini materijal kojeg uvozimo je drvo i to ne zbog toga što je naš bor lošiji od onog kojeg dopremamo iz Finske ili Afrike, već zbog činjenice da je naš bor pun smole koja je ljepljiva i kao takva nepoželjna u proizvodu. Inače, vijek našeg ekološki vrlo prihvatljivog proizvoda je 50 godina i to u nepovoljnom klimatskom okruženju, domeće Miškić.

Direktori Boris Miškić i Nenad Čuka

Direktori Boris Miškić i Nenad Čuka

Uspoređujući naše marine sa onima sa sjevera Europe Boris Miškić ocjenjuje kako su naše marine najkvalitetnije u okruženju. Kvaliteta i brojnost usluga koje se nautičarima nude u našim marinama gotovo su neusporedive sa onima na sjeveru Europe. U samom srcu Helsinkija, primjerice tamošnje marine nemaju ni mornare. Vlasnici plovila sklapaju godišnje ugovore, a za plovilo dužine, primjerice 12 metara godišnje plaćaju 800 eura i to za „goli vez“ bez ikakvih usluga, bez sanitarnih čvorova… Kod nas godišnji vez za plovilo iste veličine košta 5 tisuća eura ali za taj novac vlasnik plovila dobije puno. Brojne marine na sjeveru Europe vode sportski klubovi, neke su servisnog karaktera… Zimi, inače sjevernjaci ne drže brodove u moru jer ono, pritisnuto niskim temperaturama, smrzne.