Otvaranje nove marine na sjevernoj obali Čiova koja se nalazi u sastavu Brodotrogira – Servisni centar Trogir, čiji je vlasnik Danko Končar i njegova Kermas energija dodatni je poduzetnički impuls gradu Trogiru i promišljeni potez koji će, očito imati prosperitetnu budućnost. Marina se otvara danas, a riječ je o prvoj fazi izgradnje u kojoj je u moru izgrađeno 133 veza, a u moru 80. Servisna marina danas može primiti uglavnom brodove dužine do 25 metara, te 4 mega jahte duljine do 50 metara. Končar je u prvu fazu gradnje servisne marine investirao 77 milijuna kuna. Cijela investicija koja obuhvaća drugu i treću fazu koja će donijeti ukupno 256 vezova u 2018.g., iznosi oko 360 milijuna kuna koliko će se injektirati u nautičku i servisnu djelatnost.
Končareva investicija u servisnu marinu koja će po završetku imati status prve kategorije predstavlja jedno od najvećih ulaganja u dalmatinski turizam ove godine. Uz ovu turističku investiciju veže se i šibenska tvrtka Marinetek NCP čiji su pontoni ugrađeni u novu marinu, a prije toga i u druge dvije marine na području Trogira.
Na turističkom području Trogira osjeća se „svježa krv“ koju je unio poduzetnik Končar kojemu je uspjelo realizirati projekt što nije bilo moguće unatrag desetljeća i pol. Inače, za marinu je bila izdata i građevinska dozvola od prije desetak godina, ali ni to nije bilo dovoljno za realizaciju.
Za novu, Brodotrogirovu marinu isporučili smo 28 pontonskih elemenata koji čine 6 gatova. Pomgrad Inženjering je gradio obalni dio, a mi cjelokupni pomorski dio. Trenutačno smo angažirani na izgradnji pontona za potrebe 180 novih vezova u lučicu Meljine u kojoj se nalazi nekadašnji lazaret kojeg će novi vlasnik iz Rusije rekonstruirati i pretvoriti u hotel najviše kategorije.
Istodobno radimo na novom projektu izgradnje valobrana za luku Kotor u Crnoj Gori, govori za portal Tris Boris Miškić, direktor Marinetek NCP. Dodaje kako se čak trećina svih marina u Hrvatskoj odlučila na ugradnju pontona tvrtke Marinetek NCP. Dakle, od 52 službene marine u zemlji njih dvadesetak se odlučilo na rekonstrukciju, odnosno čak 90 posto njih odabralo je NCP-ove pontone koji su se iskazali kvalitetom i funkcionalnošću. Riječ je o betonskim pontonima koji su se na ovom meditarnskom području pokazali najboljima.
Marinetekovi pontoni koji se proizvide po finskoj licenciji proglašeni su najboljim proizvodom u grupaciji, a popis gradova u kojima su instalirani sa svakom je godinom sve duži.
Da podsjetimo, prvi mega pontoni proizvedeni u Marineteku ugrađeni su u prvu marinu za prihvat mega plovila u Mandalini koja je vlasništvo turske Dogus grupe. Nakon toga, priča o gradnji pontona u Mandalini kod Šibenika postala je uspješna poslovna priča koja se sve više traži. Najveći kupci pontona su poslovni ljudi i tvrtke iz Hrvatske, Turske, Italije, Crne Gore, Malte, Bugarske…
Devetogodišnje iskustvo u proizvodnji plutajućih betonskih pontona pokazao se uspješnim poslovnim iskorakom, proizvodni ciklus postao je sve kraći, proizvod sve kvalitetniji, rok isporuke sve kraći, a cijena sve konkurentnija.
Svoj stoti ponton dimenzija 20 x 4 metara Marinetek NCP je nedavno isporučio Rijeci. Riječ je o valobranskom gatu kojeg je naručila riječka Lučka uprava. Prema riječima Nenada Čuke, direktora proizvodnje u Marineteku, dosad su proizveli blizu 20 kilometara pontona. Najveći ponton dimenzija 20 x 6 metara težak preko 60 tona isporučen je marini Pport Hercule u Monte Carlu prije 3 godine.
Osim pontona za marine i luke Marinetek je isporučio i prvih 6 gatova za potrebe hidroavionskog pristaništa u Resniku, a ovaj projekt ide dalje.
Nagrada koju smo od finske centrale dobili za nakvalitetniji proizvod u grupaciji posebno nas veseli jer je to potvrda puta kojim smo krenuli i sa kojeg ne skrećemo. Naš je proizvod tražen, a vrijeme koje nam treba za proizvodnju jednog pontona značajno smo skratili. U početku smo u jednom tjednu izrađivali jedan do dva pontona, a sada gradimo tjedno čak četiri pontona dužine 15 metara. U proteklih 7 godina koliko je prošlo od početka proizvodnje, dodaje Miškić, nikad nismo prekoračili dogovoreni rok isporuke na što smo posebno ponosni jer govori o ozbiljnosti kojom prilazimo svakoj narudži.
Marinetekova specijalizacija izgradnje plutajućih betonskih pontona donijela je tako šibenskom poduzeću vrlo traženi proizvod vrhunske kvalitete u kojeg se ugrađuje čak 95 posto domaćeg materijala, od betona, stiropora, čelične armature, vodonepropusnog armiranog betona…
Jedini materijal kojeg uvozimo je drvo i to ne zbog toga što je naš bor lošiji od onog kojeg dopremamo iz Finske ili Afrike, već zbog činjenice da je naš bor pun smole koja je ljepljiva i kao takva nepoželjna u proizvodu. Inače, vijek našeg ekološki vrlo prihvatljivog proizvoda je 50 godina i to u nepovoljnom klimatskom okruženju, domeće Miškić.
Uspoređujući naše marine sa onima sa sjevera Europe Boris Miškić ocjenjuje kako su naše marine najkvalitetnije u okruženju. Kvaliteta i brojnost usluga koje se nautičarima nude u našim marinama gotovo su neusporedive sa onima na sjeveru Europe. U samom srcu Helsinkija, primjerice tamošnje marine nemaju ni mornare. Vlasnici plovila sklapaju godišnje ugovore, a za plovilo dužine, primjerice 12 metara godišnje plaćaju 800 eura i to za „goli vez“ bez ikakvih usluga, bez sanitarnih čvorova… Kod nas godišnji vez za plovilo iste veličine košta 5 tisuća eura ali za taj novac vlasnik plovila dobije puno. Brojne marine na sjeveru Europe vode sportski klubovi, neke su servisnog karaktera… Zimi, inače sjevernjaci ne drže brodove u moru jer ono, pritisnuto niskim temperaturama, smrzne.