Na Jadranu i u Zagrebu su od siječnja do rujna ove godine turisti prespavali gotovo 70 milijuna puta, kako kažu statistike o ‘broju turističkih noćenja’ koje su danas iznešene na konferenciji za novinare ministra turizma Darka Lorencina u Rovinju.
– Izuzetno sam zadovoljan svim dosadašnjim pokazateljima turističke sezone. Bilježimo pozitivan trend u prvih devet mjeseci, kao i u samom rujnu, što je dobra poruka investitorima. Kumulativni podaci za razdoblje siječanj-rujan govore o porastu od 5,2 posto u dolascima (11.589.272 dolazaka) i 3,93 posto u noćenjima (69.343.607 noćenja) turista na Jadranu i u gradu Zagrebu u odnosu na isto razdoblje prošle godine – ustvrdio je Lorencin.
Između silnih brojki koje su predstavljene javnosti kao posebno bitne su istaknute ove o noćenjima (gotovo 70 milijuna) i one o posjetu (gotovo 11,6 milijuna gostiju). Tu su i podaci o ‘Stanju turističkog sektora Hrvatske – trendovi u 2013. godini’, gdje se navodi da je prema podacima HNB-a u prvih šest mjeseci ove godine u Hrvatskoj od putovanja i turizma ostvaren prihod od 2,077 milijardi eura, a od siječnja do srpnja prihod od turizma prema podacima Ministarstva financija je iznosio 13,27 milijardi kuna. Nadalje, iz Hrvatskog zavoda za zapošljavanje prilažu i svoju statistiku prema kojoj je do kolovoza ove godine ‘novozaposleno’ 31,5 tisuća osoba ‘u turizmu’.
Kako se to obično čini, istaknute su i statistike po regijama, pa proizlazi da najveće povećanje u broju turističkog posjeta bilježi Zagreb, pa potom Splitsko-dalmatinska, Dubrovačko-neretvanska, pa Šibensko-kninska županija. Više se ‘turistički noćilo’ nego lani u Zagrebu, potom u Splitu, a onda u Šibeniku i okolici, gdje bilježe značajan rast posjeta i u rujnu mjesecu. Na koncu, sudeći prema Lorencinovim riječima, čini se kako se počelo ostvarivati ono već opjevano – ‘produljenje turističke sezone’.
– Ostvareni rezultati ukazuju na činjenicu da mjesec rujan sve više čini glavni dio turističke sezone te veseli činjenica da turisti koji u Hrvatsku dođu ostaju dulje nego do sada. Također, bitni su nam dolasci s naših najvećih emitivnih tržišta, koji su i u ovim periodima povećani za 3 do 4 posto. Također, važni su nam porasti s tržišta Velike Britanije i skandinavskih zemalja koji se kreću između 20 i 30 posto, ali i neka nadolazeća tržišta, primjerice SAD, Kina, Argentina, Brazil. Možemo se pohvaliti činjenicom da je Hrvatska postala važna i na međunarodnim itinerarima svjetskih turoperatora te moramo kreirati dodatne proizvode kako bismo stvorili nove motive dolazaka i za turiste iz tih zemalja – zaključuje Darko Lorencin, aktualni ‘šef’ zadužen za hrvatski turizam.