Neovisni novinarski portal
4.12.2020.
GOSPODARSTVO
Foto: Agena Marin

Solar Ferry:
Biogradski brodograditelji izgradili brodicu od reciklirane plastike, ekonomična je i ne treba joj gorivo

Foto: Agena Marin

Brodicu retro dizajna na solarni električni pogon izgradili su biogradski brodograditelji iz tvrtke Agena Marin. Ekološko plovilo dužine osam i pol metara i kapaciteta do 12 putnika nazvali su Solar Ferry, a ovih ga dana prvi puta predstavljaju na ovogodišnjem Biograd Boat Show-u.

Solar Ferry biogradske tvrtke koja se proslavila i na globalno tražište probila svojim inovativnim polu-podmornicama s ostakljenim dnom te malim taxi katamaranima, namijenjen je za prijevoz putnika na kraćim lokacijama i panoramske vožnje. Vlasnik tvrtke Mladen Peharda koji je osmislio novo inovativno plovilo kaže da je riječ o ekološkoj i ekonomski prihvatljivoj komercijalnoj brodici.

-Brodica ima liniju parobroda iz dvadesetih godina prošlog stoljeća i vidim ju kao idealno turističko plovilo za takozvani champagne cruising ili neke romantične ture uz obalu mora ili jezera. Nešto slično kao turističke vožnje kočijom kroz grad. Međutim, ovakav oblik broda preuzet je iz još jednog razloga, a vezan je za njegovu ekonomičnost. Naime, u prošlosti su trupovi bili projektirani kako bi bili što efikasniji, jer tada jednostavno nije bilo motora neograničenih konjskih snaga. Mi smo to preuzeli, jer smo htjeli trup malog otpora, koji će biti dobro prilagođen solarnom i elektro-pogonu –rekao je Mladen Peharda za Poslovni.hr.

Osim kroz retro trup i solarne panele, ekonomičnost je postignuta kroz konstrukciju broda, građenog u vakuum infuziji od izrazito laganog ‘sendvič’  materijala, a uz smanjenu težinu unosi i dodatnu ekološku komponentu jer je rije o materijalu u najvećem dijelu baziranom na recikliranoj PET ambalaži. Ušteda je postignuta i kroz korištenje običnih AGM baterija, umjesto znatno skupljih litijevskih. Baterije se lako pune, snaga solarnih panela na tvrdom krovu je 1.500-2.000 W, predviđena putna brzina je 5,5 čvorova a kapacitet baterije solarnog krova omogućuje vrijeme plovidbe od pet do osam sati, ovisno o brzini i opterećenosti broda.

Biogradski brodograditelji kažu da je njihov Solar Ferry izrazito ekonomična brodica, bez troškova goriva i servisa, a i povoljnija nego što se u toj kategoriji i veličini može pronaći na tržištu, oko 300.000 kuna sa sajamskim popustom za prva tri naručitelja.

Osim nadaleko polu-podmornice, semiSUBMARINE s ostakljenim dnom, Agena Marin serijski proizvodi i Taxi Cat, namjenski taxi katamaran za brzi prijevoz putnika, a uskoro planira predstaviti Multi-Mission brod za akvakulturu i ribogojilišta višenamjenskog radnog trupa dužine 15 metara, nosivosti do 25 tona i putne brzine 12 do 15 čvorova te Sea Bus, odnosno 18-metarski putnički katamaran brzine 19,5 čvorova za 80 do 120 putnika.

Foto: Agena Marin

Tags: , , , , , ,

VEZANE VIJESTI