Neovisni novinarski portal
29.10.2020.
POLITIKA / školarstvo
Boris Jokić na RTL-u uoči početka školske godine: Škola je najbolje okruženje za učenje, ali treba razmišljati i o hibridnim modelima…

Boris Jokić na RTL-u uoči početka školske godine:
Škola je najbolje okruženje za učenje, ali treba razmišljati i o hibridnim modelima…

Bliži se početak školske godine, a Ministarstvo znanosti i obrazovanja još uvijek nema odgovore na ključna pitanja o organizaciji nastave i uvjetima za njezino održavanje u školama. Roditelji se pribojavaju da bi školske učionice mogle postati nova žarišta korone, a s druge strane bila bi prava nepravda prema djeci uskratiti im taj nezaboravni dio odrastanja, školska druženja, nepodopštine, prve ljubavi, to naprosto nije dobro ni za mentalni ni za fizički razvoj djece. Poznati hrvatski pedagog i sociolog Boris Jokić gostujući u RTL-u Danas je ponovio svoj stav kako je najbolje da djeca idu u školu jer je škola najbolje okruženje za učenje. No, oni koji bi o tome morali imati sve opcije razrađene, nemaju ni onu osnovnu, kamoli alternativne, zauzeti su brćkanjem u moru, oštro će Jokić

Formalno, stav Ministarstva je da će djeca nastavu pohađati u školama, ali kako, pod kojim epidemiološkim uvjetima, kako djecu zaštititi, kako osigurati nadzor u poštivanju novih pravila u održavanju redovne nastave, to nitko ne govori. Jokić smatra takav odnos Vlade prema obrazovanju neozbiljnim.
-Hrvatske obrazovne vlasti uvelike kasne s pripremama za početak školske godine. Dok se druge zemlje već pripremaju za sve scenarije, hrvatski političari su na moru, brćkaju se u plićaku, a roditelji i djeca i obrazovni djelatnici nemaju odgovore- ističe Jokić.
U Zagrebu je, upozorava, dvostruko kompleksna i osjetljiva situacija, jer je taj grad pretrpio udar koronavirusa ali i potresa, pa su neke škole dislocirane jer su pretrpjele velika oštećenja. Primjerice, MIOC, naveo je, jer će dnevno kroz tu zgradu prolaziti 2000 ljudi. No, rješenje se može naći, tvrdi Jokić, problem je da “tri tjedna prije početka nastave mi tek očekujemo neko birokratsko tijelo koje će odlučivati…”
Dakako, škola je najbolje okruženje za učenje, smatra Jokić, ali se treba pripremiti za sve situacije, pa treba razmišljati i o hibridnim modelima podučavanja.
-Ti hibridni modeli znače da bi trebalo predvidjeti što će se dogoditi kad djeca dođu u svoje kućno okruženje, a također treba se pripremiti za online nastavu. Sve to Hrvatska bi mogla napraviti, ali to se neće dogoditi ukoliko se ne počne raditi …
O mogućnosti roditeljskog izbora hoće li njihova djeca u školu ili će se obrazovati online, Jokić kaže kako država mora jamčiti javno-zdravstvenu sigurnost djeci i odgojno- obrazovnim radnicima tijekom izvođenja nastave, a ako toga nema, naravno da su roditelji pod rizikom. Zato je potrebno adekvatno planiranje, a toga u sustavu obrazovanja zasad nema…
-Ja sam kao otac zabrinut! Brine me je li dijete zdravstveno sigurno, a druga stvar koja me brine je to obrazovno pitanje. Na niti jedno od tih pitanja nemamo odgovor- reći će Jokić, konstatirajući da je obrazovni sustav najsloženiji sustav i baš zato zahtijeva planiranje situacije. Treba se pripremiti za sve moguće opcije, jer što ako se dogodi da je u jednom razredu netko zaražen, bilo učenik ili nastavnik? Na koji način u tom slučaju (re)organizirati nastavu? O tome se, na korak do početka školske godine, još ništa ne zna, upozorava ugledni hrvatski pedagog i sociolog.

 

Tags: , ,

VEZANE VIJESTI