Neovisni novinarski portal
25.10.2020.
FESTIVALI
Ilko Čulić na Seasplashu razgovara s Trisom (foto Tris/G. Šimac)

Ilko Čulić:
‘Ovo što mi radimo večeras na Seasplashu veći dio Europe ne može uopće zamisliti’

Ilko Čulić na Seasplashu razgovara s Trisom (foto Tris/G. Šimac)

Druge večeri punoljetnog corona dance izdanja Seasplash festivala, dok je Yves Taquet na Chillsplash stageu s pogledom na Šibenik s druge strane zaljeva vrtio u suton svoj psihodelični ethno house, sreli smo Ilka Čulića, glazbenog kritičara, glazbenog urednika, novinara i DJ-a iz Bass Culture Sound Systema koji je par sati kasnije vrtio na Mainsplash stageu i bacili ćakulu. 

Rekao si mi maloprije da si se večeras ovdje našao slučajno , da tvoj nastup nije bio ranije isplaniran nego da si došao nekoga zamijeniti. Kako to da si tu?

Nisam zapravo bio na inicijalnom popisu. Prošle godine bio sam na otvaranju festivala gore na tvrđavi i bilo mi je super. Računao sam da ne moram biti svake godine na festivalu jer u tom trenutku je to trebao biti samo još jedan festival, dakle, bio sam na masu Seasplasha, provjerio prošle godine novu lokaciju, mogao sam propustiti ovu godinu. I onda kada sam skužio što se događa i koja je frka javio sam se Menigi (Vedran Meniga, direktor produkcije Pozitivan ritam, organizatora Seasplash festivala) jer jednostavno je bilo jasno da će svi ovi koji su overseas otpasti odmah, Britanci i Novozelanđani, i da će se dogoditi ono što Meniga može izvesti, a neki drugi ne mogu, da će morati raditi festival sa manje-više domaćom ekipom. Tako da mi je to automatski postalo interesantno…

Odlučio si doći i dati podršku.

Da, da se da podrška festivalu koji čak ni ovakva situacija ne može zaustaviti. A onda su se stvari toliko dramatično promijenile da su se pogasili svi drugi festivali i ovo je ostao zapravo i jedini festival na Jadranu.

Ali i šire.

A kako se dalje radikaliziralo tako je ostao jedan od rijetkih festivala u Europi uopće. Tako da je ovo za ljude koji su ovdje potpuno drugačije iskustvo. Dakle, veći dio Europe ovo što mi radimo večeras ne može uopće zamisliti.

Ilko Čulić na Seasplashu razgovara s Trisom (foto Tris/G. Šimac)

A što ti se čini kako sve skupa izgleda s obzirom na epidemiološku situaciju, mjere i općenito organizaciju?

Izgleda oprezno i potpuno pod kontrolom. Imamo neke nove mjere, prije svega na ulazu koje se uklapaju u takozvane preporuke, a s druge strane imamo ekipu koja radi daleko složenije stvari od rješavanja epidemiološkog rizika. Dakle, to sigurno nije najteže što je ova ekipa radila u karijeri, za njih je to samo otvoriti još jedan file, riješiti još jedan problem, oni su prilično iskusni u rješavanju problema i zato se ovo može raditi. Ovo ne može raditi ekipa početnika, to je apsolutno nezamislivo u ovakvim uvjetima jer jednostavno ovaj tip rizika uključuje pretpostavku da oni razmišljaju tri koraka unaprijed, da imaju za svaku situaciju barem tri scenarija: može biti ovako, može biti još gore, može biti i najgore, ali ni to najgore ne mora zaustaviti muziku.

Ilko Čulić na Seasplashu razgovara s Trisom (foto Tris/G. Šimac)

Reci mi još samo što Šibenik dobiva ovim festivalom?

Pa, ovo nije najbolja godina za procjenu što Šibenik dobiva. Ovo je sad nekakav mirakul da se uopće u Šibeniku održavaju festivali na ovoj lokaciji. Ovo neće biti jedini nego bi trebali imati jednu zanimljivu festivalsku sezonu sve do kraja osmog mjeseca. Međutim, dobitak je svakako dugoročni. Šibenik je ujedno jedna od najboljih festivalskih lokacija na Jadranu. Ja mislim da sam ih vidio sve. Ovakvih ima jako malo, a ovakvih u kombinaciji sa ovakvom ekipom nema zapravo uopće. Ovdje se može u nekim boljim godinama najnormalnije raditi top festivale za pet-šest hiljada ljudi. Mislim da je to za Šibenik prava mjera, da Šibenik uopće nema potrebu za nekakvim ultra masovkama koje će okupirati grad i iznervirati ljude na kraju nego da ovakva lokacija – grad na jednoj strani, festival na drugoj, festival će obići grad, ali neće smetati gradu. Znači, svi ovi ljudi će proći kroz grad i na kraju krajeva nešto i potrošiti, odraditi svoj udjel u turističkom prometu, a s druge strane ne vidim kako bi ovo moglo sekirati grad, ne vidim kako bi moglo izazvati bilo kakve poremećaje u rutini nekoga u gradu. Ono, baš win-win situacija. Jedino što se zapravo može sad iz ove pozicije pitati s čuđenjem je zašto se ova lokacija nije prije uredila, kako je to moguće. Ponavljam, nema puno ovakvih lokacija na Jadranu. Puno toga je betonirano, puno toga su sorili. S obzirom da ozbiljan festivalski đir traje u Hrvatskoj već petnaestak godina prilično je neobično da se ovakva lokacija nije aktivirala ranije. To mi je jedini upitnik. A oko budućnosti se uopće ne treba brinuti jer ako ova ekipa nastavi raditi ovo će se širiti u raznim smjerovima, u nekim potpuno neočekivanim. Ovo ima potencijal, a ja vjerujem da ekipa iz Pozitivnog ritma o tome razmišlja, da se usred sezone samo spusti neki festival koji netko iz Berlina zapakira, da sve dođe tu, izvođači i publika, a da ih ovdje dočeka gotova produkcija. To je prednost ovakve lokacije, što može držati festivale od šestog do praktički desetog mjeseca. Dakle, malo širi potencijal od standardne turističke sezone.

Super, hvala ti puno.

To je to.

Ilko Čulić na Seasplashu kao DJ (foto Tris/G. Šimac)

Tags: , ,

VEZANE VIJESTI